2015-05-22, 22:58
  #1
Medlem
Jag menar, allt som kommer ur deras käftar, är kalkylerad medömkan. Ungefär som man slår en hund, och den viker ner svansen, och slokar med öronen, med skillnaden att kvinnan förstått att i förväg tjäna pengar på sina slokande öron och sitt förljugna elände.

Och varför ska man betrakta ett så uselt och lortigt djur, som uppenbarligen bara består av kapitaliserat stryk och undansmusslad falskhet, med respekt?

Att vi står på två ben kan hon tacka honom för. Jag tror feministen hatar manlighet, för hon hatar att blivit tvingad att inte få fortsätta krypa på alla fyra.

Av alla produktiva män, kan jag inte komma på någon som älskar kvinnlighet, för att den är ful som ett djur. Och den socialt tuktade horkarlen, vars lirkande osar kvinna, är förstås föremål för dubbelt förakt!

En halvneger jag jobbade med sa: "det är tur att de har fitta, för annars vore de inget värda". Kan män någonsin betrakta kvinnor som något annat än besvärliga, elaka och giriga husdjur? Och hör det inte till den mänskliga resningen att undvika att tänka som en kvinna?
__________________
Senast redigerad av vadjagvill 2015-05-22 kl. 23:04.
Citera
2015-05-22, 23:09
  #2
Medlem
plastgubbens avatar
Jag tänkte lite på detta på väg hem idag. Nej, jag tror inte det finns fem öre till argument till kvinnors frigörelse sett på det planet, det vi alla ser med våra ögon varje dag, bottenplanet. Däremot kan jag tänka mig att det finns argument för liberalism på högre plan, annars hade vi förmodligen inte sett det. De planen tenderar att höljas i dunkel utifrån vårt perspektiv.
Citera
2015-05-22, 23:27
  #3
Medlem
Finiss avatar
Och FITTAN Du kommit ut ur då? Är det inte förutsättningar till att ni ens ska kunna sitta här och komma med totalt värdelösa ord. Vad vill Du ens komma med din frågeställning? Sätt Dig och läs en godnatt saga istället passar mer för din nivå. Det verkar ju bli så extremt rörigt i din hjärna om Du ska använda den till annat än pekböcker etc.

Suck, mänskligheten ibland alltså.

Citera
2015-05-22, 23:28
  #4
Medlem
Har du egentligen något argument för någonting du säger? Låter mest som du har problem med kvinnor och dig själv.
Citera
2015-05-22, 23:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Jag tänkte lite på detta på väg hem idag. Nej, jag tror inte det finns fem öre till argument till kvinnors frigörelse sett på det planet, det vi alla ser med våra ögon varje dag, bottenplanet. Däremot kan jag tänka mig att det finns argument för liberalism på högre plan, annars hade vi förmodligen inte sett det. De planen tenderar att höljas i dunkel utifrån vårt perspektiv.

Tja, vilket plan min observation hör till är inte relevant. Jag antar att jag hör till det foster som ger den moderna fantasin stryk, dvs de feministiska ressentimentens framodlade antites. Visst kan det finnas argument i en fantasivärld, där förljuget hat och girighet målats över med sirlig självömkan. Vad fan, likplundrare ā la Gardell kryllar det av...
Citera
2015-05-22, 23:31
  #6
Medlem
nousernameneededs avatar
Att det är människor precis som män är skäl nog att betrakta dem som jämställda! förstår inte vad TS vill ha utav denna tråd egentligen provocera?
Citera
2015-05-22, 23:33
  #7
Medlem
Hittills har alla svar bara bekräftat min hypotes. Det handlar om varelser som bara kan tänka och bedöma och anklaga med [socialt] värde, kryddat med lite lätt vädjan om detta värde associerat med moderskärlek.
Citera
2015-05-22, 23:39
  #8
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadjagvill
Tja, vilket plan min observation hör till är inte relevant. Jag antar att jag hör till det foster som ger den moderna fantasin stryk, dvs de feministiska ressentimentens framodlade antites. Visst kan det finnas argument i en fantasivärld, där förljuget hat och girighet målats över med sirlig självömkan. Vad fan, likplundrare ā la Gardell kryllar det av...
Jag menar att feministerna själva är nyttiga idioter och inte vet vad de gör. Att utifrån deras plan bete sig som de gör finns det inga argument för, utan bara rent egoistiska drifter. Men jag menar att de som styr samhället brukar utnyttja egoistiska drifter för olika syften, just vad det är i detta fallet vet inte jag, och än mindre feministerna.
Citera
2015-05-22, 23:40
  #9
Medlem
PS.

Jag slår vad om att mer än 75% av alla män håller med TS, om någon kunde rösta om nått sånt.
Citera
2015-05-22, 23:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Jag menar att feministerna själva är nyttiga idioter och inte vet vad de gör. Att utifrån deras plan bete sig som de gör finns det inga argument för, utan bara rent egoistiska drifter. Men jag menar att de som styr samhället brukar utnyttja egoistiska drifter för olika syften, just vad det är i detta fallet vet inte jag, och än mindre feministerna.

Absolut, politiskt utnyttjas denna hatsekt som man alltid utnyttjat sekter - man ger dem pengar och offer för att säkra sin höga tillvaro, precis som vilken apa till vilken annan apa som helst.

Fast tråden handlade mer om det omöjliga för en man att respektera det modernt feministiska.
__________________
Senast redigerad av vadjagvill 2015-05-22 kl. 23:46.
Citera
2015-05-22, 23:44
  #11
Medlem
plastgubbens avatar
En hypotes jag har är att feminism bland annat är till för att män som du och jag ska hamna i den här situationen och känna som vi känner. Jag ser det som att det är vi som är Guds utvalda. De kvinnor som knullar runt samt de män som knullar dem är knappast Guds utvalda. Jämför med proles i 1984 som kunde bete sig som svin konstant och ändå vara lyckliga. Guds utvalda blir straffade 7 gånger hårdare än icke Guds utvalda.
Citera
2015-05-22, 23:51
  #12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadjagvill
varför ska man betrakta ett så uselt och lortigt djur, som uppenbarligen bara består av kapitaliserat stryk och undansmusslad falskhet, med respekt?

Jag tycker vi ska ge alla samma chans på individnivå.

Är en kvinna stark som en oxe, låt henne bli brand"man".

Det finns många kvinnor som är starkare än många män är. Det samma gäller när vi pratar intelligens och många andra egenskaper.

Det finns ingen vettig orsak att inte behandla kvinnor på samma sätt som män, på individnivå.

Däremot ser jag inte argumenten för att kvinnor som grupp ska ha samma lön som gruppen män tex, eftersom som kvinnor uppenbarligen väljer olika arbeten, och att det även är uppenbart att de har olika förutsättningar rent statistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in