Citat:
Ursprungligen postat av
vadjagvill
varför ska man betrakta ett så uselt och lortigt djur, som uppenbarligen bara består av kapitaliserat stryk och undansmusslad falskhet, med respekt?
Jag tycker vi ska ge alla samma chans på individnivå.
Är en kvinna stark som en oxe, låt henne bli brand"man".
Det finns många kvinnor som är starkare än många män är. Det samma gäller när vi pratar intelligens och många andra egenskaper.
Det finns ingen vettig orsak att inte behandla kvinnor på samma sätt som män, på individnivå.
Däremot ser jag inte argumenten för att kvinnor som grupp ska ha samma lön som gruppen män tex, eftersom som kvinnor uppenbarligen väljer olika arbeten, och att det även är uppenbart att de har olika förutsättningar rent statistiskt.