Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 23:14
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Cerazette känner jag några som använder. Det är också något jag funderar på. Skönt att slippa mensen, var det mycket småblödningar i början? Är det stor skillnad på hyn och är det den enda biverkningen du märkt av? Hur är det med sexlusten?

Nej var inga problem med småblödningar. Får numera småblödning ca. en gång om året som håller i sig 1-2 dagar.
I början när jag började använda Cerazette tyckte jag min hy blev dålig, kändes som jag alltid hade någon finne men nu är det bättre. Får en enstaka finne ibland. Ja, det är enda biverkningen.
Sexlusten är på topp
Citera
2015-05-24, 23:17
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Men herregud, säg inte så, du skrämmer vettet ur mig!

Annars om du är nyfiken, varför inte prova och gör det ont så be de sluta?
När min åkte ut så var det en läkare som påstod sig vara så himla duktig på att sätta in spiral utan att det gjorde ont så gav henne en chans. Men när hon använde tången började det göra ont, jag bad henne avbryta och sen gick smärtan över helt inom någon minut.
Citera
2015-05-24, 23:28
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Nej var inga problem med småblödningar. Får numera småblödning ca. en gång om året som håller i sig 1-2 dagar.
I början när jag började använda Cerazette tyckte jag min hy blev dålig, kändes som jag alltid hade någon finne men nu är det bättre. Får en enstaka finne ibland. Ja, det är enda biverkningen.
Sexlusten är på topp
Åh men det låter ju superbra! Jag hoppas det ska funka lika bra för mig om jag väljer det! Har du aldrig funderat på p-stav? Om Cerazette fungerar bra så tror jag p-stav ska gå bra då de har samma ämnen i sig
Citera
2015-05-24, 23:29
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Annars om du är nyfiken, varför inte prova och gör det ont så be de sluta?
När min åkte ut så var det en läkare som påstod sig vara så himla duktig på att sätta in spiral utan att det gjorde ont så gav henne en chans. Men när hon använde tången började det göra ont, jag bad henne avbryta och sen gick smärtan över helt inom någon minut.
Usch, men då vet jag inte ens om jag vill testa alls *fegis*
Citera
2015-05-24, 23:35
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Åh men det låter ju superbra! Jag hoppas det ska funka lika bra för mig om jag väljer det! Har du aldrig funderat på p-stav? Om Cerazette fungerar bra så tror jag p-stav ska gå bra då de har samma ämnen i sig

Hade problem med en p-pillersort så alltid varit orolig att sätta in en p-stav ifall jag inte skulle må bra av de hormonerna. Är dessutom rädd för ingreppet, är en liten fegis
Citera
2015-05-25, 10:15
  #54
Medlem
Men pessar då, har du testat det?
Citera
2015-05-25, 10:47
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Hej, jag tänkte bara höra vad ni använder för preventivmedel där ute, då jag gärna vill byta. Så nackdelar respektive fördelar? Biverkningar? Jättetacksam för svar!

Kopparspiral. Hormonfritt och helt biverkningsfritt förutom ökad blödning, vilket iaf jag kan stå ut med när jag slipper alla andra jävla hormonbiverkningar så som depression, blodproppar, med mera med mera med mera.
Citera
2015-05-25, 10:49
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Nej, han är absolut ingen dålig pojkvän. Han vill mest att jag ska bestämma mig för något, och han säger ju att han skulle köra på kondom om jag verkligen inte ville ha något annat. Det som är grejen är ju att jag har kört på p-plåster i ett år och det har funkat jättebra, inga biverkningar riktigt. Förutom att jag nu märkt att jag har fått fett på insida lår då, vilket jag kopplar till den höga östrogen mängden i plåstrerna. Så han vill väl egentligen att jag ska fortsätta med plåstrerna då han inte ser det felet som jag gör. Sen vet jag ju inte riktigt hur det känns med kondom, så jag blir ju rädd att det inte ska vara skönt då för någon av oss och att det leder till att vi inte har sex alls till slut..

Hur gammal är du? Tänker att det här med ökad fettmängd på just lår för kvinnor är åldersrelaterad i ganska stor utsträckning.
Citera
2015-05-25, 18:45
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Hade problem med en p-pillersort så alltid varit orolig att sätta in en p-stav ifall jag inte skulle må bra av de hormonerna. Är dessutom rädd för ingreppet, är en liten fegis
Jag tänkte eftersom att du äter cerazette, har för mig att det är samma sorts hormoner så tror det skulle gå bra. Men förstår att det är läskigt att sätta in något i armen, känner likadant
Citera
2015-05-25, 18:47
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Men pessar då, har du testat det?
Nä men det känns inte riktigt som något jag är intresserad av, skulle hellre köra på kondom isåfall liksom, om man ändå ska krångla
Citera
2015-05-25, 18:50
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av factsandfiction
Kopparspiral. Hormonfritt och helt biverkningsfritt förutom ökad blödning, vilket iaf jag kan stå ut med när jag slipper alla andra jävla hormonbiverkningar så som depression, blodproppar, med mera med mera med mera.
Jadu, men tycker sånt där är obehagligt, något man måste göra ingrepp för liksom. Sen skulle jag hellre föredra spiral efter jag fött barn, för då ska det inte göra lila ont för de flesta i alla fall. Skulle ju vilja kunna sluta helt plötsligt om jag kände för det också, tycker sånt där är himla läskigt
Citera
2015-05-25, 18:51
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av factsandfiction
Hur gammal är du? Tänker att det här med ökad fettmängd på just lår för kvinnor är åldersrelaterad i ganska stor utsträckning.
Jag är 19, fyller 20 i höst. Jo jag vet, men det är liksom inte över hela låret, det är på bakre sida lår precis under rumpan bara, sen inte mer någon annanstans, bara precis där under
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback