Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-12, 02:21
  #1
Medlem
jonas_d_s avatar
är ju helt omöjligt ser ut som om det sitter två spärrar när man tagit bort baatterieluckan men har ändå inte fått av det. Vill heller inte böja sönder hela telefonen.
Citera
2005-10-12, 09:08
  #2
Medlem
Batman_Bazookas avatar
Det är lite omständigt, och ja det känns som om man ska knäcka hela telefon fanskapet i två delar. Men misströsta ej.

Om du plockar av baksidan och tittar längs sidorna ser du två grå små clips typ, (beroende på vilken färg du har på skalet, men jag förmodar att det är silver).
Med hjälp av en liten skruvmejsel eller annat smalt tillhygge bänder du detta clips utåt så att det släpper sitt krampaktiga tag om skalet.

För sedan in din nagel mellan telefonen och skalet på framsidan, på ett bestämt men försiktigt vis och dra den längs med sidan upp och ner tills det låter "klick". Upprepa proceduren på andra sidan. Och vips, efter lite juckande fram och tillbaka så har du rubbet i näven.

Det sitter inga smådelar i som kommer hoppa loss och flyga all världens väg så det behöver du inte direkt oroa dig för.

Lite småjobbigt men det går. Har för mig att det sitter någon form av clips i toppen vid IR porten typ, samt nere vid laddningstjofräsen också men dessa lossnar av sig själv med hjälp av nagel proceduren.

Lycka till.
Citera
2005-10-12, 12:13
  #3
Medlem
jonas_d_s avatar
okej, tack ska testa detta senare ikväll.


Är det någon mer som fått problem med joysticken, min har börjat glappa man måste trycka hårt för att den ska reagera. Tänkte ta en kik hur det ser ut om man kan fixa. Men detta kanske går på garantin?
Citera
2005-10-12, 12:28
  #4
Medlem
bobafetts avatar
När jag jobbade med service på just den modellen var det oftast bara att löda om joystick eller att byta ut den.
Citera
2005-10-12, 13:02
  #5
Medlem
Batman_Bazookas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
okej, tack ska testa detta senare ikväll.


Är det någon mer som fått problem med joysticken, min har börjat glappa man måste trycka hårt för att den ska reagera. Tänkte ta en kik hur det ser ut om man kan fixa. Men detta kanske går på garantin?

Joysticken är inget du direkt kommer åt särskilt bra igenom att bara plocka av skalet. Kan lägga sig en hel del skit runt undersidan av den så testa att göra rent den så kanske den funkar lite bättre. Aldrig haft det problemet själv.
Citera
2005-10-13, 21:49
  #6
Medlem
emil.ss avatar
Det ska gå på garantin
Citera
2005-10-14, 00:04
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
okej, tack ska testa detta senare ikväll.


Är det någon mer som fått problem med joysticken, min har börjat glappa man måste trycka hårt för att den ska reagera. Tänkte ta en kik hur det ser ut om man kan fixa. Men detta kanske går på garantin?

Har detta prob med min telefon just nu...Gick te power där ja köpte den å sa som d va... Dom skickade iväg den på service...15 arbetsdagar ska det ta, sen ska ja ha den i handen......sa dom iaf
Citera
2005-10-15, 01:20
  #8
Medlem
plastdunks avatar
tryck ner dom 2 piggarna på skalet sen är det bara använda plektrum och bända bort resten. Kan sitta rätt hårt men det är bara att bända på det går inte sönder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback