Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 20:59
  #1
Medlem
Hej,

Blev för 3v sedan mer el mindre döv på ena örat! :/ Någon som fått diagnosen sudden deafness och som blivit bra igen? Läkaren lät inte så optimistik..
Citera
2015-05-21, 22:26
  #2
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbe85
Hej,

Blev för 3v sedan mer el mindre döv på ena örat! :/ Någon som fått diagnosen sudden deafness och som blivit bra igen? Läkaren lät inte så optimistik..

Fick du någon behandling? Vilket öra är det på? Nej, jag blev totaldöv på höger öra och det har inte gått över. Min doktor sa att en tredjedel får tillbaka hörseln helt, en tredjedel blir något förbättrade och den sista tredjedelen blir som jag oförändrade. Har du "ersättningsljud", tinnitus också?
Citera
2015-05-21, 23:37
  #3
Medlem
Jag fick i början hela tiden rådet att det skulle vara vaxpropp som orsakade hörselbortfallet. Men efter 3v gick jag och kollade upp det och de trodde med största sannolikhet att det är sudden deafness. Ska förvisso på magnetröntgen och utreda lite till innan de kan säga definitivt. Behandling ska väl helst sättas in i ett väldigt tidigt skede för att kunna hjälpa. Men du är alltså helt döv på ett öra? Hur länge har du haft det så och vad säger läkarna?
Citera
2015-05-21, 23:39
  #4
Medlem
Yes jag har tinnitus också + lockkänsla och som att det bubblar lite i örat ibland. Hur gammal är du?
Citera
2018-08-14, 12:36
  #5
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbe85
Yes jag har tinnitus också + lockkänsla och som att det bubblar lite i örat ibland. Hur gammal är du?
Nu verkar du inte vara så aktiv på forumet men jag gör ett försök till att återuppliva diskussionen.

Själv drabbades jag av SD på ena örat och hörseln kom aldrig tillbaka. Dessutom fick jag en permanent väldigt besvärande tinnitus. Lockkänslan försvann efter några dagar.

Hur har det gått för dig? Triggas din tinnitus av hur höga ljud du hör i vänster öra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback