2015-06-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Zlatan ryktas vilja gå ner i lön för att få spela i Chelsea. Zlatan är nog vad Mourinho vill ha, en targetspelare. Han har djupleds-Remy och allround-Costa. Nu vill han nog ha en target så han kan styra tempot på den offensiva planhalva och då passar väl världens bästa targetanfallare honom perfekt.

Men Costa lär gå före (tror inte Zlatan når upp till samma nivå som förra året igen), accepterar Zlatan det?

Hade varit underbart att se Zlatan gå till Chelsea! Väldigt intressant. Synd han inte gjorde det tidigare dock.
Citera
2015-06-10, 00:08
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Snackisen på sociala medier är att Zlatan ska ha sagt ja till Milan ikväll. Får väl följa och se vad som händer.
Citera
2015-06-10, 02:03
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Snackisen på sociala medier är att Zlatan ska ha sagt ja till Milan ikväll. Får väl följa och se vad som händer.

Som även är ute efter Miranda.
Citera
2015-06-10, 02:19
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Som även är ute efter Miranda.
Miranda kan välja mellan en mängd bättre lag som dessutom spelar CL... om han nu skulle vilja lämna Atletico som redan är en toppklubb som fortsätter att satsa.
Citera
2015-06-10, 09:32
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson

Svårt att se varför Zlatan skulle välja att gå till ett lag som inte spelar i vare sig CL eller EL när det finns andra lag som vill värva honom som spelar i EL eller CL och som dessutom har potential att vinna dessa två serier...
Citera
2015-06-10, 10:21
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Svårt att se varför Zlatan skulle välja att gå till ett lag som inte spelar i vare sig CL eller EL när det finns andra lag som vill värva honom som spelar i EL eller CL och som dessutom har potential att vinna dessa två serier...

Precis, det känns inte så troligt faktiskt. Dessutom var Milan i en generationsväxling senast han var där, och nu i PSG har man precis "byggt klart" eller vad man ska säga. Att då gå till ett Milan som försöker ta sig upp från botten igen känns inte jätteattraktivt. Enda anledningen vore väl att familjen trivs bra i Milano, men det skulle i vilket fall vara ett väldigt nedköp (tyvärr) att gå till Milan enligt min mening.
Hellre gå till Chelsea om det nu är på tapeten, visst blir det svårt att kämpa om startplats med Costa, men samtidigt skulle det ju inte sitta fel med en PL-titel på CV:t, samt att laget ju på allvar tävlar i CL...

Annars vore väl alternativet att stanna i PSG den sista säsongen och försöka hålla sig skadefri så han kan dundra in mål för att sedan lämna som bosman och då "bara" behöva diskutera lön. Milan lär väl fortfarande vara suget hur det än går nästa säsong.
Citera
2015-06-10, 11:30
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Precis, det känns inte så troligt faktiskt. Dessutom var Milan i en generationsväxling senast han var där, och nu i PSG har man precis "byggt klart" eller vad man ska säga. Att då gå till ett Milan som försöker ta sig upp från botten igen känns inte jätteattraktivt. Enda anledningen vore väl att familjen trivs bra i Milano, men det skulle i vilket fall vara ett väldigt nedköp (tyvärr) att gå till Milan enligt min mening.
Hellre gå till Chelsea om det nu är på tapeten, visst blir det svårt att kämpa om startplats med Costa, men samtidigt skulle det ju inte sitta fel med en PL-titel på CV:t, samt att laget ju på allvar tävlar i CL...

Annars vore väl alternativet att stanna i PSG den sista säsongen och försöka hålla sig skadefri så han kan dundra in mål för att sedan lämna som bosman och då "bara" behöva diskutera lön. Milan lär väl fortfarande vara suget hur det än går nästa säsong.

Lite av en våt dröm att se Zlatan i Chelsea på ett ettårskontrakt

Tyvärr kan jag inte se det hända då Zlatan ändå hade tagit startplatsen och förpassat Costa till bänken - något som i nuläget inte behövs då Costa trots allt är sjukt bra. En tanke är ju att köra Zlatan som "10"a, dock vet man ju att Mourinho gillar hårt arbetande mittfältare, inte Zlatan direkt.

F.ö ska Mourinho ha sagt att Chelsea kommer köpa en back, en mittfältare samt en striker. Ska även ha gått ut och sagt att Griezmann inte är på tapeten.
Citera
2015-06-10, 16:17
Medlem
hakansukkurs avatar
Casillas har sagt att han drar nar DeGea kommer. DeGea skall kosta 25+5 MEuro enligt Marca.
Bade L'Equipe och Marca har skrivit om bud pa 125 MEuro pa CR fran PSG. Kan val stamma men att CR skulle vilja spela i Paris anser jag otroligt.
Citera
2015-06-10, 16:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Casillas har sagt att han drar nar DeGea kommer. DeGea skall kosta 25+5 MEuro enligt Marca.
Bade L'Equipe och Marca har skrivit om bud pa 125 MEuro pa CR fran PSG. Kan val stamma men att CR skulle vilja spela i Paris anser jag otroligt.
Tydligen kör de samma taktik som de gjorde mot Barcelona när de ville ha Thiago Silva eller vem det nu var. "Håll er borta från Veratti eller så köper vi Cr7" typ.
Citera
2015-06-10, 16:44
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tydligen kör de samma taktik som de gjorde mot Barcelona när de ville ha Thiago Silva eller vem det nu var. "Håll er borta från Veratti eller så köper vi Cr7" typ.

Real Madrid bryr sig nog föga av PSG gör. Går inte att kontrollera Real Madrid på deras egen hemmaplan: Silly Season. Som jag har nämnt tidigare har Ronaldo starka kopplingar till Frankrike och skulle säkert vilja spela där, jag tror det inte är alls så otroligt. Däremot måste PSG få ihop 125+ miljoner euro för att ens få Ronaldo. Det är det mer otroliga, man skulle behöva sälja för 75 miljoner euro då.
Citera
2015-06-10, 16:49
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Real Madrid bryr sig nog föga av PSG gör. Går inte att kontrollera Real Madrid på deras egen hemmaplan: Silly Season. Som jag har nämnt tidigare har Ronaldo starka kopplingar till Frankrike och skulle säkert vilja spela där, jag tror det inte är alls så otroligt. Däremot måste PSG få ihop 125+ miljoner euro för att ens få Ronaldo. Det är det mer otroliga, man skulle behöva sälja för 75 miljoner euro då.
Vilka kopplingar har han till Frankrike? Visste jag inte att han hade.
Verratti, Zlatan och Lavezzi sa ar det klart.
Citera
2015-06-10, 16:58
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Vilka kopplingar har han till Frankrike? Visste jag inte att han hade.
Verratti, Zlatan och Lavezzi sa ar det klart.

Han har inga genetiska kopplingar däremot har hans mamma jobbat i Frankrike när han var yngre om jag kommer ihåg rätt. Han pratade också om hur mycket han älskar landet Frankrike och fansen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in