Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Fast att Schneiderlin går till utd hellre än Chelsea är väl förståeligt, samma sak med shaw,
Då båda hade fått nöta en hel del bänk i Chelsea.
Unitedfans är roliga i transfertider, hyllade både Otamendi & Pedro, men när de signat med andra klubbar, då är de helt enkelt dåliga spelare och United ville inte ha dem
Undra hur många unitedfans som skrivit ut sina drömelvor som LvG kommer värva, med Otamendi, Pedro/Muller.
Snacka om noll verklighetsuppfattning.
Chelsea har inget direkt behov av Schneiderlin när de har Matic. Han skulle dock gå rakt in i Arsenal då han är bättre än Coquelin. Fortfarande märkligt att Arsenal inte gick efter honom, löper som en demon, bra tacklare, bra huvudspelare och en bra passningsspelare. En riktig karaktärsspelare som hade varit nyttig i Arsenal. Dessutom home-grown. Därför är det ännu mer märkligt att inte city gick efter honom.
Shaw skulle ju på sikt gå in i Chelsea, så det vore ju en bra investering hur som helst.
Du kan ju inte bara säga "Unitedfans är roliga", vilket Unitedfan har här hyllat Otamendi och Pedro, och sedan sagt att man ändå inte vill ha dom? Otamendi är ju irrelevant i sammanhanget eftersom United aldrig varit ute efter honom, det är bara rykten i media som förmodligen är planterade av Otamendis agent. Hur bra han är har jag ingen aning om. Pedro var United mycket riktigt ute efter, men affären drog ut på tiden och det sägs vara för att United inte ville betala det Barcelona krävde. Åtminstone enligt Balague som är Spanienexpert på Sky Sports. Han brukar ha koll på detaljer. Fast jag tycker ju inte Pedro är så jävla bra heller så jag gråter knappast, han är bra men inget speciellt. Åtminstone så är det min syn på honom. Men det finns folk som kan honom bättre, riquelme som ser mycket Barcelona säger ju att han inte är så bra.
Sjukt förresten att Bild gick ut med igår att United endast betalade £6,3 miljoner för Schweinsteiger. Stämmer det så är det säsongens värvning redan nu.