2015-08-20, 18:11
Medlem
soffsitss avatar
Marco Asensio lånas ut till Espanyol
http://www.realmadrid.com/noticias/2015/08/comunicado-oficial-marco-asensio
Citera
2015-08-20, 18:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Fast samtidigt glömmer ni bort de andra exemplen. Schneiderlin var eftertraktad av både Arsenal och Chelsea. Samma sak med Luke Shaw som starkt kopplades ihop med Chelsea men båda ändade upp i United. Sedan är det ju klart att i alla fall Chelsea i nuläget är ett bättre lag än United men det finns färska exempel på spelare som valt United.

Sedan får man ta allt som skrivs i Brittisk skitpress speciellt under transfersommaren med en stor nypa salt. Artiklar där man försöker skapa en rivalitet mellan storklubbar och får det att se ut som att de jagar samma spelare blir troligtvis extremt populära.

Fast att Schneiderlin går till utd hellre än Chelsea är väl förståeligt, samma sak med shaw,
Då båda hade fått nöta en hel del bänk i Chelsea.

Unitedfans är roliga i transfertider, hyllade både Otamendi & Pedro, men när de signat med andra klubbar, då är de helt enkelt dåliga spelare och United ville inte ha dem

Undra hur många unitedfans som skrivit ut sina drömelvor som LvG kommer värva, med Otamendi, Pedro/Muller.

Snacka om noll verklighetsuppfattning.
Citera
2015-08-20, 19:03
Medlem
snillet_1s avatar
Alex Sandro till Juventus för €26M.

Vad är den här Otamendi för spelartyp då? Jag tänker mig att man behöver en positionssäker och klok mittback, och ingen mer hetsporre där bak.
Citera
2015-08-20, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fast att Schneiderlin går till utd hellre än Chelsea är väl förståeligt, samma sak med shaw,

Unitedfans är roliga i transfertider, hyllade både Otamendi & Pedro, men när de signat med andra klubbar, då är de helt enkelt dåliga spelare och United ville inte ha dem

Undra hur många unitedfans som skrivit ut sina drömelvor som LvG kommer värva, med Otamendi, Pedro/Muller.

Chelsea har inget direkt behov av Schneiderlin när de har Matic. Han skulle dock gå rakt in i Arsenal då han är bättre än Coquelin. Fortfarande märkligt att Arsenal inte gick efter honom, löper som en demon, bra tacklare, bra huvudspelare och en bra passningsspelare. En riktig karaktärsspelare som hade varit nyttig i Arsenal. Dessutom home-grown. Därför är det ännu mer märkligt att inte city gick efter honom.

Shaw skulle ju på sikt gå in i Chelsea, så det vore ju en bra investering hur som helst.

Du kan ju inte bara säga "Unitedfans är roliga", vilket Unitedfan har här hyllat Otamendi och Pedro, och sedan sagt att man ändå inte vill ha dom? Otamendi är ju irrelevant i sammanhanget eftersom United aldrig varit ute efter honom, det är bara rykten i media som förmodligen är planterade av Otamendis agent. Hur bra han är har jag ingen aning om. Pedro var United mycket riktigt ute efter, men affären drog ut på tiden och det sägs vara för att United inte ville betala det Barcelona krävde. Åtminstone enligt Balague som är Spanienexpert på Sky Sports. Han brukar ha koll på detaljer. Fast jag tycker ju inte Pedro är så jävla bra heller så jag gråter knappast, han är bra men inget speciellt. Åtminstone så är det min syn på honom. Men det finns folk som kan honom bättre, riquelme som ser mycket Barcelona säger ju att han inte är så bra.

Sjukt förresten att Bild gick ut med igår att United endast betalade £6,3 miljoner för Schweinsteiger. Stämmer det så är det säsongens värvning redan nu.
Senast redigerad av speedi- 2015-08-20 kl. 19:36.
Citera
2015-08-20, 19:15
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Haha. Har sett att du förespråkat honom i några år här på forumet. Var lite förvånad över att du inte skrivit om honom alls denna sommar. Det ryktades ju om honom för några veckor sedan redan. Men du är välkommen till Juventus familjen nu!

EDIT: Du som har bättre koll än vad jag har om honom. Berätta lite!

4522. Väntar ivrigt!
Citera
2015-08-20, 20:50
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Känns ju alltid kul att höra dig prata om verklighetsuppfattning

När det gäller Otamendi & Pedro så hade jag personligen gärna sett bägge till United och tror att de är bra köp för Chelsea och City. Det betyder dock inte att det faktiskt är sant att United inte valde att gå vidare med spelarna. Tittar man på antalet spelare som United länkas samman med varje år så är det rätt lät att förstå att det säljs bra med lösnummer på väldigt vaga rykten.
Citera
2015-08-21, 06:13
Medlem
Den jag tycker har hyllar pedro mest till United måste vara imbaz? Så jävla bra med båda fötterna och avslutare av rang. Du förstod ju verkligen varför United ville ha pedro.

Jag älskar transferkungar som varje fönster ska veta och förklara alla transfer som om dom jobbat i klubben i 20år.

Sen noll verklighetsförankring? Ingen vet nått först spelare står med tröjan i hand. Så att spekulera att spelare kommer eller inte det är väl hela grejen med silly?
Du skrev en bok om hur pedro är och vad han ska göra i United och hur lvg ska använda honom.... Sen Chelsea. LoL.

Muller ska signa på för United. Hoppas jag iaf. Verkligt eller inte? Spelar ingen roll.
Senast redigerad av nortonlight 2015-08-21 kl. 06:18.
Citera
2015-08-21, 06:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Den jag tycker har hyllar pedro mest till United måste vara imbaz? Så jävla bra med båda fötterna och avslutare av rang. Du förstod ju verkligen varför United ville ha pedro.

Jag älskar transferkungar som varje fönster ska veta och förklara alla transfer som om dom jobbat i klubben i 20år.

Sen noll verklighetsförankring? Ingen vet nått först spelare står med tröjan i hand. Så att spekulera att spelare kommer eller inte det är väl hela grejen med silly?
Du skrev en bok om hur pedro är och vad han ska göra i United och hur lvg ska använda honom.... Sen Chelsea. LoL.

Muller ska signa på för United. Hoppas jag iaf. Verkligt eller inte? Spelar ingen roll.

Om du ska leka smart så kan du börja med å citera rätt person.
Det enda jag skrev var vad LvG sagt i en intervju att han vill ha speed, och då sa jag att det är väl det de vill få in via pedro.

Här har du den du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Van Gaal vill ha någon som gör mål. Pedro är en tvärsäker skytt i form. Perfekt timning och fenomenal prickskytt med båda fötterna. Om Van Gaal får igång en kontrollerande fotboll som United ska spela ser jag Pedro som ett givet köp. Men ett harvande United med en Pedro som suttit bänk i två säsonger så ser jag det som ett fiasko. Pedro behöver utrymme och tid.

Återstå att se, jag förstår iallafall varför Van Gaal vill ha Pedro.
Senast redigerad av Imbaz 2015-08-21 kl. 06:53.
Citera
2015-08-21, 06:59
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Är det verkligen säkert att han blir given startspelare? Pedro är väl ganska begränsad i sitt spel. Inte särskilt snabb, ingen överdrivet bra teknik, definitivt ingen renodlad kantspelare som löper från ena straffområdet till det andra. Ser inte hur han ska göra det bra som högermittfältare i Chelsea om inte Mourinho byter spelsystem och spelar med kanter längre upp i banan som mer går i djupled.

Han är ju typiskt den spelare som löper 30-50 meter efter att han tappat boll för att ta tillbaka boll, vilket är mous våta dröm.
Citera
2015-08-21, 11:12
Medlem
preben12s avatar
Fazio är i Birmingham och ryktas ha sin medical idag med WBA. Samtidigt verkar Berahino allt närmare en övergång till Tottenham.
Citera
2015-08-21, 13:13
Moderator
zanteras avatar
Kane+Berahino känns som en intressant duo som kan växa fram till ett väldigt bra anfallspar, men annars känns Tottenham ganska iskalla för tillfället. För tillfället känns det lite mer talangfabrik och "kan bli bra om 3-4 år" än "lag som kan utmana om top4 direkt". Man borde ju ha frigjort en del löner och ha en del pengar att kunna ta in något större namn? Chadli känns på tok för ojämn (kan göra 2-3 mål på Chelsea och sedan vara blek i 5 matcher), Townsend är inte sådär jättebra, och Lamela har helt enkelt inte fungerat i PL som man hade hoppats.
Citera
2015-08-21, 15:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
DE BRUYNE DEAL DONE?

According to German newspaper Bild, Wolfsburg have accepted a €70m offer from Manchester City for Kevin De Bruyne with reports of a €10m-a-year long-term contract on the table.

Manchester City are close to a deal for De Bruyne, according to Sky sources, but we believe that deal has yet to be agreed. Our reporters are on the case….

Från Sky Sports transfer centre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in