2015-08-10, 18:37
Medlem
Rondon klar för WBA.

Var det inte bara för några veckor sen som Liverpoolanhängarna här yrade om att det skulle vara en bra värvning men som skulle bli svår att lösa? Kan ju inte varit så svårt om WBA lyckas.
Citera
2015-08-10, 18:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Måste jag missat helt. Du har möjligen ingen länk, googlade utan framgång.
F.ö tycker jag att Shaqiri är för bra för Stoke. Men uppenbarligen för dålig för Inter. Vart fan bör han spela? Typ Everton. Kanske.
Fattar inte vad folk tror sig se i honom..Sjukt överskattad. Han är ingen "superdupertalang" utan har snarare inte tagit klivet. Jag som håller på Bayern såg aldrig att han skulle kunna platsa någonsin..Finns en anledning till att han knappt fick chansen av varken Heynckes eller Pep..Sen misslyckades han i Inter också.

Det fint ut när han springer omkring med bollen med dom korta benen..men det händer liksom inte så mycket tillräckligt fort...om nivån är för hög..Tror att typ Stoke är rätt bra för honom att kunna hitta en vettig nivå att kunna fortsätta utvecklas på..likt tex Bojan.
Citera
2015-08-10, 19:23
Moderator
zanteras avatar
Känns väl som att Shaqiri tog lite fel beslut i karriären. Istället för att gå från Basel till Bayern borde han ha gått till en klubb snäppet under högsta skicket, där han hade kunnat fortsätta vara ordinarie och växa som spelare. Istället blev det bänk i ett Bayern som redan hade stjärnspelare, han tappade i form och stagnerade, och när det sedan blev Inter så var han inte samma spelare som innan.

Talang och potential finns ju där, men den ska plockas fram också. Dock ett bra köp för en klubb av Stoke's kaliber. Lyckas man få igång killen kan man göra en bra deal inom någon säsong eller två.
Citera
2015-08-10, 19:35
Medlem
4522s avatar
<------------- Boschilia nu officiellt klar för Monaco.

Fugging hell. Jag som inte kan byta profilbild nu och bryta hela min säsongslånga bildsystem..
Citera
2015-08-10, 22:22
Medlem
Ser ut som Destro lämnar för Bologna. http://www.calcio.nu/#!Destro-förstärker-Bologna/c56c/55c902480cf2c049b5f2d70c
Måste säga att det är en riktigt bra värvning om den går hem, kan tom vara så att Destro kan rädda Bologna från att åka ur.
Citera
2015-08-11, 08:57
Medlem
Fittluder om United nu tar in pedro??? Asså hur fan kan man jaga titlar med b spelare, DI Maria är ju ändå en klass spelare. Kanske inte med lvg men vafan pedro? Really? Man kunde ju önska att dom hitta nån Ronaldo pärla igen..
Citera
2015-08-11, 09:11
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Fittluder om United nu tar in pedro??? Asså hur fan kan man jaga titlar med b spelare, DI Maria är ju ändå en klass spelare. Kanske inte med lvg men vafan pedro? Really? Man kunde ju önska att dom hitta nån Ronaldo pärla igen..
Van Gaal vill ha någon som gör mål. Pedro är en tvärsäker skytt i form. Perfekt timning och fenomenal prickskytt med båda fötterna. Om Van Gaal får igång en kontrollerande fotboll som United ska spela ser jag Pedro som ett givet köp. Men ett harvande United med en Pedro som suttit bänk i två säsonger så ser jag det som ett fiasko. Pedro behöver utrymme och tid.

Återstå att se, jag förstår iallafall varför Van Gaal vill ha Pedro.
Citera
2015-08-11, 09:28
Medlem
Saken är ju också att man måste se det kommersiella i ett köp med. Vi måste tjäna pengar med. Annars backar vi varje år.
Kolla lite på real lånar miljarder köper en stjärna 1-2 månader senare är det "betalt" i sponsor och reklam och tröjförsäljning.

Beckham Ronaldo kroos hernandez bale m.m sen vill ju dom flesta spela i RM men ändå dom är ganska smarta och köper sånt som förhoppningsvis gynnar och drar in pengar. Vilken unge vill ha pedro på tröjan.

Memphis tror jag blir ett bra köp, men dom borde kanske ha sneglat mot de bruyne.

Kanske bara är jag men hade gärna sett Zlatan avsluta i United, kanske inte i toppform men en karaktär som jag personligen tror lyfter laget. Jag tror VG är rätt jobbig att ha och göra med.
Tror rio sa att det sir Alex fick en att inte bara växa som spelare utan och växa som människa!! Sir Alex..... 😭

Vilket fall som helst , ok 250-280 mille för pedro och hoppas allt flyter på bra, men bara minus post ekonomiskt, eller en topp som ska leverera och kan leverera under press för 5-600 mille eller mer, men drar in lite stålar.

Drömvärvning...... Bale! Då slickar jag hela styrelsen på pungen, och jag köper en tröja till mig ungarna och frugan!
Citera
2015-08-11, 11:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Van Gaal vill ha någon som gör mål. Pedro är en tvärsäker skytt i form. Perfekt timning och fenomenal prickskytt med båda fötterna. Om Van Gaal får igång en kontrollerande fotboll som United ska spela ser jag Pedro som ett givet köp. Men ett harvande United med en Pedro som suttit bänk i två säsonger så ser jag det som ett fiasko. Pedro behöver utrymme och tid.

Återstå att se, jag förstår iallafall varför Van Gaal vill ha Pedro.

LvG har ju sagt att han vill ha speed(i världsklass), då det är det som är en av nycklarna att ta titlar, och det är det han vill värva. Antar att det är därför de vill åt pedro, inte hans fenomenala (?) prickskytte m båda fötterna.

Knappast blir det en ny Ronaldo iaf.
Senast redigerad av Imbaz 2015-08-11 kl. 11:13.
Citera
2015-08-11, 11:30
Medlem
Dumt om United inte säljer en ofokuserande De Gea för 288 miljoner, med 1 år kvar på kontraktet när agenten säger att han inte kommer att förlänga på något sätt.

Detta trots att jag verkligen gillar De Gea, men vill inte ha spelare i klubben som inte vill vara kvar såklart.
Citera
2015-08-11, 11:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Doumbia lämnar Roma efter bara sju månader, återvänder till CSKA Moskva. Och affärerna Lucas Digne och Gerson sägs vara fullbordade, de kommer nu att spela för Roma.

Manchester United sägs ha lagt ett bud på 27 miljoner euro för Lazios Lucas Biglia, men klubben vill om det går behålla honom.

Genoa, Atlético Madrid och Aston Villa är samtliga intresserade av Ajax 23-åriga danska vänsterback Nicolas Boilesen.

Paolo di Canio uttalar sig om Balotellis brydsamma situation:

http://www.football-italia.net/70857/di-canio-%E2%80%98difficult-balotelli%E2%80%99

Citera
2015-08-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Saken är ju också att man måste se det kommersiella i ett köp med. Vi måste tjäna pengar med. Annars backar vi varje år.
Kolla lite på real lånar miljarder köper en stjärna 1-2 månader senare är det "betalt" i sponsor och reklam och tröjförsäljning.

Beckham Ronaldo kroos hernandez bale m.m sen vill ju dom flesta spela i RM men ändå dom är ganska smarta och köper sånt som förhoppningsvis gynnar och drar in pengar. Vilken unge vill ha pedro på tröjan.

Memphis tror jag blir ett bra köp, men dom borde kanske ha sneglat mot de bruyne.

Kanske bara är jag men hade gärna sett Zlatan avsluta i United, kanske inte i toppform men en karaktär som jag personligen tror lyfter laget. Jag tror VG är rätt jobbig att ha och göra med.
Tror rio sa att det sir Alex fick en att inte bara växa som spelare utan och växa som människa!! Sir Alex..... 😭

Vilket fall som helst , ok 250-280 mille för pedro och hoppas allt flyter på bra, men bara minus post ekonomiskt, eller en topp som ska leverera och kan leverera under press för 5-600 mille eller mer, men drar in lite stålar.

Drömvärvning...... Bale! Då slickar jag hela styrelsen på pungen, och jag köper en tröja till mig ungarna och frugan!

Du tror inte att United tjänar pengar?

Varför ska United ha mer mittfältare när dom redan har fixat det problemet som fanns där förra året.

Det som behövs är en mittback och en reser anfallare samt en ersättare till Di Maria vilket blir Pedro.

Känns som om att du är en sådan som bara förväntar dig spelare som Ronaldo och Bale varje säsong, United ligger inte där ännu eftersom dom har haft en tung period. Dom kommer komma tillbaka dit, men inte i dagens läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in