2015-07-30, 08:31
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Givetvis snackas det om den sociologiska klimatet vilket London dräper Manchester som faktiskt är en jävligt tråkigt stad.

Har du haft så tråkigt då du har varit i Manchester? Själv så upplevde jag staden som väldigt charmig faktiskt. Stadskärnan var inte alls pjåkig och grå som jag hade förväntat mig att den skulle vara.

Sen är det ju självklart skillnad mellan en huvudstad och en industristad men nog fan händer det saker i Manchester också.
Citera
2015-07-30, 09:08
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Har du haft så tråkigt då du har varit i Manchester? Själv så upplevde jag staden som väldigt charmig faktiskt. Stadskärnan var inte alls pjåkig och grå som jag hade förväntat mig att den skulle vara.

Sen är det ju självklart skillnad mellan en huvudstad och en industristad men nog fan händer det saker i Manchester också.

Självklart kommer ingen engelsk stad i närheten av London. Men som du säger så är varken Manchester eller Liverpool några risiga städer längre. Ibland låter det som det bara är misär när man pratar om städer i norra England. Som att de lever kvar i 60-70 talet ungefär.
Citera
2015-07-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Självklart kommer ingen engelsk stad i närheten av London. Men som du säger så är varken Manchester eller Liverpool några risiga städer längre. Ibland låter det som det bara är misär när man pratar om städer i norra England. Som att de lever kvar i 60-70 talet ungefär.

Väldigt sant. Kan bara tala för Liverpool där jag var för några år sedan, väldigt modern och fin stadskärna, där hade det plöjts ner mycket pengar. Även fina områden nere vid vattnet där det var väldigt upprustat. Så att det skulle vara någon grå tråkig stad är ju en klyscha från en annan tid.
Citera
2015-07-30, 11:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Maurizio Sarri fortsätter plocka in försvarare till Napoli. Kontraktet är inte skrivet, men parterna sägs vara överens - det handlar om Empolis 21-årige albanske landslagsman Elseid Hysaj, som redan gjort 102 matcher för den klubben.

Georgios Samaras, den grekiske Celticikonen, är fortfarande bara 30 år och ser ut att komma som Bosmanfall till Sampdoria. Hoppas att det blir en nytändning för honom där.

Mario Gomez är också bara 30 år, nu klart att han lämnar Fiorentina för Besiktas. Trist, tycker jag, hade hoppats att han skulle stanna i Italien eller gå till Tyskland.
Citera
2015-07-30, 12:09
Medlem
Stod och ögnade igenom de fria agenter som Viasport lade ut någon lista på och det finns ju ett par intressanta namn där som någon lite större klubb kan plocka upp. Berbatov har sagt att han och familjen kan tänka sig England igen då de trivdes bra där, borde väl vara en bra backup för ett lag som Arsenal eller dylikt? Lär fortfarande kunna hitta nätet rätt bra, särskilt med framspelare som Özil och Sanchez. Problemet är väl hans ovilja att ta jobbet hemåt.

Andra halvintressanta backuper på listan är Gourcuff, Osvaldo, Pizarro och Barnetta.
Citera
2015-07-30, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Stod och ögnade igenom de fria agenter som Viasport lade ut någon lista på och det finns ju ett par intressanta namn där som någon lite större klubb kan plocka upp. Berbatov har sagt att han och familjen kan tänka sig England igen då de trivdes bra där, borde väl vara en bra backup för ett lag som Arsenal eller dylikt? Lär fortfarande kunna hitta nätet rätt bra, särskilt med framspelare som Özil och Sanchez. Problemet är väl hans ovilja att ta jobbet hemåt.

Andra halvintressanta backuper på listan är Gourcuff, Osvaldo, Pizarro och Barnetta.

United behöver väl också en backup? Känns ju mer troligt att han går tillbaks dit isf.
Citera
2015-07-30, 13:01
Medlem
Cambijaos avatar
Spurs får ju gärna plocka in Berbatov. Att se honom spela är fröjd för ögat och han skulle vara perfekt backup både för Eriksen och Kane.
Citera
2015-07-30, 13:11
Medlem
Aston Villa är det som främst nämns i engelsk press om Berbatov. Stilian Petrov är ju numera hjälptränare och ska ha föreslagit Berbatov. Vissa tidningar påstår även att det pågår kontraktsdiskussioner. Sheerwood vill ha in minst en anfallare till utöver Ayew. Beror kanske på hur det går med Adebayor som Sheerwood säkert föredrar, bägge är kanske inte aktuellt.
Citera
2015-07-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
United behöver väl också en backup? Känns ju mer troligt att han går tillbaks dit isf.

Jag håller Berbatov som en av mina favoritspelare någonsin, men tror det är tveksamt att van Gaal skulle plocka honom till United. Känns som att han gillar spelare som jobbar mycket, något som kanske inte riktigt passar in på Berbatov. Hans förra sejour lämnade ju mycket till övers, men dels så passade han inte in i spelsystemet samt att han användes fel.

Men som Cambijao sade, en fröjd för ögat när han är på spelhumör och allt stämmer. Vore kul att se honom i PL igen.
Citera
2015-07-30, 14:58
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Mario Gomez lånas ut från Fiorentina till Beşiktaş.
Citera
2015-07-30, 17:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Ryktas friskt om ett rakt byte: Miguel Lopes mot Mitroglue! Ja tack!
Citera
2015-07-30, 18:52
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
För det är mycket bättre klimat i London?

Visst, det finns många enögda här på forumet, men frågan är om inte du ändå tar priset? Vad sägs som att United är en MYCKET större klubb än Arsenal? Har större arena och fler fans? Har bättre träningsanläggning? Har större ambitioner?

Vad kan Arsenal ERBJUDA? Tiki-taka spel?

Haha, du är rolig du och tydligen för dum för att ta till dig skriven text. Det är naturligtvis ingen klimatskillnad att tala om mellan två engelska städer, utan det var en anspelning på den typ av utspel man brukar höra från missnöjda utländska spelare - vanligtvis från Sydamerika - om ett kallt och tråkigt Manchester. Det är inte direkt världens roligaste stad om man uttrycker sig milt, i synnerhet inte om man ska jämföra med en av Europas största städer.

Sedan diskuterar vi Benzema här, där det finns ett par omständigheter i det fallet som pekar på Arsenal. I huvudsak Wenger som känner honom väldigt bra sedan gammalt, och det finns historia av att vara nära att värva honom tidigare. Det var så Cazorla-övergången gick till som exempel, det var aldrig riktigt något snack om någon annan klubb för allt arbete var redan gjort. Det är styrkan hos Wenger, att han suttit så länge på sin på post och har ett sådant förhållande med en rad spelare - alltså att Arsenal nästan värvat dem tidigare, etablerat en kontakt, och gjort mycket av jobbet, men att den då tighta budgeten i slutändan inte medgett övergången. När spelarna däremot nu lämnar, eller överväger att lämna, sina klubbar när man plötsligt har pengar så sitter man bra till.

Sedan har Benzema även Özil som nyckelspelare i laget som kan spela in lite. Det är knappast en nackdel att passningsgeniet och den spelare som bollen går igenom vet precis hur han rör sig, hur han vill ha bollen o.s.v. så anpassningen till Arsenal borde bli ganska enkel. Därtill har ju även Wenger har ju följt honom länge och vet precis hur han ska användas i Arsenal, vilket inte direkt kan sägas om Van Gaal när han betalar överpriser för spelare från Real Madrid.

Utöver det kan man bosätta i en av Europas största städer, slipper kvala till CL och får spela i ett mer stabilt lag på klar uppgång än hopkok ur baksmällan efter Ferugson som kan gå precis hur som helst.

Så varför i hela världen gå till United? Fergusons stabila och framgångsrika United hade varit en sak, men Van Gaals plottriga bygge har inte varit särskilt imponerande hittills. Det är fakta helt enkelt, United är inte detsamma efter Ferguson och försöker nu finna sin plats efter den eran, även om sådana som du tydligen blir otroligt provocerade av det faktumet. Därtill har man ju sett med Di Maria och Falcao som skräckexempel på hur det kan gå i United, och de är inte de enda som inte presterar. Oavsett vems fel det nu är så har det bevisligen inte lyckas särskilt bra.

Att du sedan börjar gasta om arenan blir ju fantastiskt fånigt när hela klubben Arsenal påverkats i så många år enbart för att de smällt upp det enorma skrytbygget Emirates.

Så jag tror att det United kan locka en Benzema med idag i huvudsak är pengar, och det fungerar förstås med vissa spelare, men problemet är att om det finns någon spelare som Wenger är beredd att betala för så är det Benzema. Det innebär att om United ska locka honom med pengar så får det vara oerhört mycket pengar. Och det andra är att den här typen av spelare som redan är snorrika och går från en superklubb brukar värdera andra saker - speltid, stad, coach o.s.v. Jag menar Alexis och Özil hade förstås kunnat få en liten slant mer i handen varje månad någon annanstans om man absolut hade velat, detsamma gäller Benzema som faller in i samma kategori.
Senast redigerad av zizacon 2015-07-30 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in