2015-07-29, 19:43
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
PSG är nog inte aktuellt i det fallet, det är ett snäpp ner. Jag menar de bästa spelarna som lämnat superklubbarna har i princip alla gått till England med Özil, Alexis och Di Maria. PSG är mer aktuellt nu att i så fall köpa en floppad Di Maria till stort överpris, precis som man blev lurad på Luiz. Det är väldigt talande att ingen gick dit från början.

Det står nog mellan Arsenal och United i så fall, och jag ser inte riktigt vad Van Gaal ska erbjuda som motiverar en flytt till kalla Manchester. Det får vara sagolikt mycket pengar i så fall.

Tror inte Man United är efter Benzema och vad jag vet har det inte ryktats något om det. Rooney kommer vara förstaval som ensam forward och då känns Benzema överflödig, speciellt då mittfältet nu är bra och det är onödigt att flytta ned Rooney dit, samt att han är kapten och inte kommer bänkas. När LvG snackar om en anfallsvärvning tror jag han menar en kantspelare, typ Pedro.
Senast redigerad av Skrank 2015-07-29 kl. 19:46.
Citera
2015-07-29, 19:58
Medlem
namerlesss avatar
http://www.arsenal.com/news/news-archive/20150728/szczesny-joins-as-roma-on-loan

Polacken klar för Lån till Roma.
Citera
2015-07-29, 20:38
Medlem
soffsitss avatar
Enligt Marca är Real Madrid & Ramos överens om ett nytt kontrakt som ska vara till 2020 med en lön på 9m euro.
http://www.marca.com/2015/07/29/futbol/equipos/real_madrid/1438192160.html
Citera
2015-07-29, 21:10
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Enligt Marca är Real Madrid & Ramos överens om ett nytt kontrakt som ska vara till 2020 med en lön på 9m euro.
http://www.marca.com/2015/07/29/futbol/equipos/real_madrid/1438192160.html

Bra jobbat, Florentino ser ut som en idiot och Ramos som en Pesetero, daligt skott som vanligt nu for tiden av RM.
Citera
2015-07-29, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
PSG är nog inte aktuellt i det fallet, det är ett snäpp ner. Jag menar de bästa spelarna som lämnat superklubbarna har i princip alla gått till England med Özil, Alexis och Di Maria. PSG är mer aktuellt nu att i så fall köpa en floppad Di Maria till stort överpris, precis som man blev lurad på Luiz. Det är väldigt talande att ingen gick dit från början.

Det står nog mellan Arsenal och United i så fall, och jag ser inte riktigt vad Van Gaal ska erbjuda som motiverar en flytt till kalla Manchester. Det får vara sagolikt mycket pengar i så fall.

För det är mycket bättre klimat i London?

Visst, det finns många enögda här på forumet, men frågan är om inte du ändå tar priset? Vad sägs som att United är en MYCKET större klubb än Arsenal? Har större arena och fler fans? Har bättre träningsanläggning? Har större ambitioner?

Vad kan Arsenal ERBJUDA? Tiki-taka spel?
Citera
2015-07-29, 22:44
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

Visst, det finns många enögda här på forumet, men frågan är om inte du ändå tar priset? Vad sägs som att United är en MYCKET större klubb än Arsenal? Har större arena och fler fans? Har bättre träningsanläggning? Har större ambitioner?

Nog för att zizacon brukar vara enögd, men nu får du Arsenal att låta som den fattiga kusinen från landet i jämförelse med United.

När det kommer till fallet Benzema finns en faktor som säkert skulle kunna kompensera för de små, små fördelar du presenterar och väga över till Arsenals fördel, och det är Arsène Wenger. Sådant tror jag är mycket viktigare för en spelare än om man får spela inför 60 000 eller 78 000 eller om man har 30 eller 50 miljoner likes på Facebook.
Senast redigerad av hoboken 2015-07-29 kl. 22:46.
Citera
2015-07-29, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nog för att zizacon brukar vara enögd, men nu får du Arsenal att låta som den fattiga kusinen från landet i jämförelse med United.

När det kommer till fallet Benzema finns en faktor som säkert skulle kunna kompensera för de små, små fördelar du presenterar och väga över till Arsenals fördel, och det är Arsène Wenger. Sådant tror jag är mycket viktigare för en spelare än om man får spela inför 60 000 eller 78 000 eller om man har 30 eller 50 miljoner likes på Facebook.

Jag säger inte emot dig. Benzema kan mycket väl välja Arsenal före. Jag var bara tvungen att dra lite argument som talade emot det han sa. Det var så roligt hur han drog KLIMATET som ett argument, det är topp3 det sjukaste jag läst här, slår till och med de som hävdade att Valdes kommer peta De Gea.
Citera
2015-07-29, 23:00
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Jag säger inte emot dig. Benzema kan mycket väl välja Arsenal före. Jag var bara tvungen att dra lite argument som talade emot det han sa. Det var så roligt hur han drog KLIMATET som ett argument, det är topp3 det sjukaste jag läst här, slår till och med de som hävdade att Valdes kommer peta De Gea.
Okej, sorry om jag missförstod dig. Jag tycker också att eventuella klimatjämförelser mellan London och Manchester är komiska.
Citera
2015-07-30, 00:24
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Okej, sorry om jag missförstod dig. Jag tycker också att eventuella klimatjämförelser mellan London och Manchester är komiska.

Läsförståelse är sällsynt på detta forum ser jag. Ni tolkade meningen och dess innebörd fel - läs om, läs rätt.
Citera
2015-07-30, 00:25
Medlem
Citat:

Ja, ca 50% mindre regn per år, ca 50% mer soliga dagar, högre medeltemperatur osv.
Citera
2015-07-30, 00:39
Medlem
waikikiis avatar
Givetvis snackas det om den sociologiska klimatet vilket London dräper Manchester som faktiskt är en jävligt tråkigt stad.
Citera
2015-07-30, 07:00
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:

På tal om enögda fans Tror folk generellt hellre bor i London än i Manchester. Och vad vet du om hur de olika klubbarnas ambitioner ser ut? Tror också att Benzema hellre spelar i Arsenal. Om klubbarna skulle ge likvärdiga bud ser jag Arsenal som favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in