2015-07-20, 09:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vilken är den bästa lågbudgetvärvningen hittills det här fönstret?
Jag slår ett slag för Mirko Valdifiori. Från Empoli till Napoli. Tränare Sarri tar med sin regista. Runt 40 miljoner svenska kronor för Serie A:s bästa regista förra året.

Ja, Valdifiori är en stark kandidat. Jag skulle säga att Bertolacci är ett bra köp för Roma, men han kostade nästan det dubbla.

Albin Ekdals transfer från Cagliari till Hamburg gick på lite mindre än Valdifioris (4,5 resp. 5 miljoner euro).

Celta Vigo har fått rätt mycket för pengarna: Guidetti som Bosmanfall, Iago Aspas för 5 miljoner euro, och Daniel Wass från Evian för 2,9 miloner euro. Och Sevilla fick den habile brasilianske ytterbacken Mariano Ferreira från Bordeaux för 3.
Citera
2015-07-20, 09:12
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vilken är den bästa lågbudgetvärvningen hittills det här fönstret?
Jag slår ett slag för Mirko Valdifiori. Från Empoli till Napoli. Tränare Sarri tar med sin regista. Runt 40 miljoner svenska kronor för Serie A:s bästa regista förra året.
Vart går sträcket vid lågbudget? Clasie till Soton kan jag tycka är en fenomenalt bra värvning för 100 miljoner kronor. Men det kanske inte är lågbudget. Annars har vi Juanmi till samma lag för 50 miljoner som jag tror kan göra väldigt bra ifrån sig i England.
Citera
2015-07-20, 10:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Uruguayanske landslagsforwarden Stuani från Espanyol till Middlesbrough för omkring 37 miljoner kronor tycker jag verkar vara en bra affär. Podolski från Arsenal till Galatasaray för ungefär 24 miljoner kronor, och Holebas från Roma till Watford för samma pris, också.
Citera
2015-07-20, 10:11
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.transfermarkt.de/fc-bayern-gotze-dementiert-geruchte/view/news/205988

Götze själv dementerar ryktena. "Ryktena om att jag ska byta klubb har ingen substans."
Citera
2015-07-20, 10:26
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.transfermarkt.de/fc-bayern-gotze-dementiert-geruchte/view/news/205988

Götze själv dementerar ryktena. "Ryktena om att jag ska byta klubb har ingen substans."

Citat:
An den Gerüchten um einen Wechsel von mir ist nichts dran“, sagte er der

För tysktalande.

Däremot tror jag det finns någon sanning i det hela. Götze har inte fått ut sitt sanna jag i Bayern och Juventus lovar honom en drömposition vilket inte Pep göt.
Citera
2015-07-20, 10:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
För tysktalande.

Däremot tror jag det finns någon sanning i det hela. Götze har inte fått ut sitt sanna jag i Bayern och Juventus lovar honom en drömposition vilket inte Pep göt.

Självklart så finns det säkert ett intresse för Götze och naturligtvis så går det massor med rykten som det gör med dom flesta spelarna från stora klubbar och naturligtvis så hamnar dessa i en sillytråd.

Tack för att du skrev den tyska versionen för oss som kan.
Citera
2015-07-20, 12:25
Medlem
Erosenins avatar
Savic går till Atletico och Fiorentina får Suarez i utbyte +€12m. Bara läkarundersökningar kvar.
Citera
2015-07-20, 13:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Savic går till Atletico och Fiorentina får Suarez i utbyte +€12m. Bara läkarundersökningar kvar.

Savic för runt 15-20 miljoner euro alltså... Bra av Viola.
Citera
2015-07-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, Valdifiori är en stark kandidat. Jag skulle säga att Bertolacci är ett bra köp för Roma, men han kostade nästan det dubbla.

Albin Ekdals transfer från Cagliari till Hamburg gick på lite mindre än Valdifioris (4,5 resp. 5 miljoner euro).

Celta Vigo har fått rätt mycket för pengarna: Guidetti som Bosmanfall, Iago Aspas för 5 miljoner euro, och Daniel Wass från Evian för 2,9 miloner euro. Och Sevilla fick den habile brasilianske ytterbacken Mariano Ferreira från Bordeaux för 3.

Värvningen av Ekdahl känns flopp när Hamburg släppte Tysklands mest lovande mittback och kaptenen i U-19-landslaget till Leverkusen för att finansiera köpet.
Citera
2015-07-20, 17:38
Medlem
IfIWereAGirls avatar
F Luis lånas ut från Chelsea till A madrid i två säsonger med köpoption.
Citera
2015-07-20, 17:43
Medlem
4522s avatar
Nu verkar Juventus Paratici ha åkt till Tyskland för Draxler, enligt Sky Italia...
Citera
2015-07-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
F Luis lånas ut från Chelsea till A madrid i två säsonger med köpoption.
Källa? Hittar inget från officiellt håll. Edit: såg nu att DiMarzio påstår det han brukar ha koll.
Senast redigerad av crippe86 2015-07-20 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in