2012-01-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Fillip har ju nämt flera ggr i podcasten att han mår riktigt dåligt nu, och gjort det en tid. Kanske kör han på kola? Om han läser detta och inte gör det får han ju gärna dementera det på podcasten, dom borde följa denna tråden med tanke på att dom vill hålla sig uppdate med det mesta.

Han har ju flera gånger i podcasten pratat sig varm för Vicodin och att han tar det och "blir en del" av något tex en kudde eller soffa. Sen kanske det är en "Kalle Anka"-drog jämfört med Kokain eller tyngre grejer men det verkar ju som att han gillar den och säkert använder den rätt ofta ihop med sprit.
Citera
2012-01-25, 19:21
Medlem
swimp78s avatar
Vicodin är en riktigt tung opiat på gränsen till morfin/heroin

EDIT: Fel. Jag tänkte på oxycontin

Vicodin är nån sorts opioid visserligen , men kanske inte så "tung" som jag trodde.
Dock beroendeframkallande helt klart
Citera
2012-01-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vicodin är en riktigt tung opiat, det är väl det i pillerform man kommer närmast heroin/morfin.

Åfan, ja då kan det här vara början på en "slippery slope" för herr Hammar....
Citera
2012-01-25, 19:24
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Åfan, ja då kan det här vara början på en "slippery slope" för herr Hammar....

Observera min edit i förra inlägget.

Dock är den helt klart beroendeframkallande. Känns ju som om just Filip är den av duon som har mest läggning åt missbrukshållet. Tycker t ex. ofta det hintas om hur han dricker för mycket, att han är den av de två som har en "mörk sida" osv.
Citera
2012-02-20, 22:57
Medlem
intehelt100s avatar
Har Filip Hammar helt och hållet slukats av sitt eget anus?

Jag sitter här och kollar på "Får vi följa med?" och märker att framförallt Filip verkar helt och hållet älska sig själv och totalt skiter i hur andra känner.
Jag tycker att han gång på gång driver och försöker vara rolig på andras bekostnad. Det är så jävla vidrig känsla man får i magen när man tänker på hur personerna han driver med och deras nära och kära ska känna när de ser sig själva på TV.

Jag har själv gått från att vara en som totalt älskade Filip och Fredrik till att börja hata dessa jävla muppar(framförallt Filip). Om det beror på att de har en sådan överlägsen äcklig stil, eller för att jag har blivit äldre och inte finner dessa roliga längre eller möjligtvis för att de helt enkelt inte kan vara underhållande utan att driva med andra personer längre vet jag faktiskt inte.
Men man märker att de totalt har noll respekt för de som tycker och tänker annorlunda och man får en stark känsla av att så fort de är någon som inte tycker och tänker exakt som dom så ska de försöka göra sig så jävla roliga över det.
"De är allsmäktiga och sitter inne på sanningen"!

Även fast det blev typ 10 rader text orkar jag fan inte läsa igenom, så om jag skriver vackert så får det vara så.
Jag var bara tvungen att skriva att jag helt enkelt fått känslan av att det nu för tiden är så att Filip och Fredrik bara älskar sig själva och ingenting annat(Framförallt Filip ). Man får en stark känsla av att han med största sannolikhet njuter av att sniffa på sina egna fjärtar...

Eller är det jag som ser någonting som inte finns där?
Citera
2012-02-20, 23:01
Medlem
tuffkatts avatar
Håller inte alls med. Tycker de är genialiska, i vad dem än gör. På senare år har det ju helt klart gått ner sig lite, men de håller fortfarande hög klass gämfört med det som Sverige i övrigt producerar när det gäller tv. Älskar alla deras gamla program, älskar deras podcast och älskar deras nya program.

Deras kaxiga och ''äckliga stil'' är ju det som gör dem sköna, och lite mer unika. De vågar sticka ut lite mer än vad resten av människa i detta jävla land vågar göra, och det är underbart

Men det är ju såklart olika vad man tycker.

Däremot kan jag tycka att Filip verkar ganska uttråkad, och har inte alls samma glöd som Fredrik har, vilket jag tycker är tråkigt.
Citera
2012-02-20, 23:02
Medlem
bithards avatar
Säg den som inte njuter av sina egna fjärtar? 100 procent säker på att alla gör det.
Citera
2012-02-20, 23:04
Medlem
revodnebs avatar

Jag känner samma sak, blir illamående av dessa skenheliga jävlar och har slutat titta på dem.
Citera
2012-02-20, 23:06
Medlem
JesusLovesUs avatar
De är ju två komiker som gör komik på andras bekostnad. Är ett stort Filip och Fredrik fan just pga detta.
Citera
2012-02-20, 23:07
Medlem
intehelt100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Deras kaxiga och ''äckliga stil'' är ju det som gör dem sköna, och lite mer unika. De vågar sticka ut lite mer än vad resten av människa i detta jävla land vågar göra, och det är underbart
Men deras kaxiga och äckliga stil var inget som jag störde mig ett dugg på för några år sedan, men nu gör jag det helt plötsligt.
Var de inte lika äckliga för några år sedan eller har de blivit så tråkiga att fokus läggs på annat nu?

Jag tycker verkligen inte att de sticker ut speciellt mycket längre heller, ge mig ett TV-program så ska du se att jag skulle "sticka ut" lika mycket.
Citera
2012-02-20, 23:11
Medlem
intehelt100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
De är ju två komiker som gör komik på andras bekostnad. Är ett stort Filip och Fredrik fan just pga detta.
Har de alltid varit så här? Är det så att jag har "växt upp" och börja bry mig om hur andra känner?

Jag tycker att de borde göra ett program där de hänger med massa uteliggare i Stockholm under några veckor och göra sig rolig över deras "upptåg". Det skulle bli asbra underhållning det lovar jag er!

Kanske ska satsa på det själv för jag älskade att driva på andras bekostnad för några år sedan

Kan ju tillägga att det var när man var i yngre tonåren då det var ett enkelt sätt att hävda sig på. Patetiskt men sant!
Senast redigerad av intehelt100 2012-02-20 kl. 23:18.
Citera
2012-02-20, 23:13
Medlem
intehelt100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithard
Säg den som inte njuter av sina egna fjärtar? 100 procent säker på att alla gör det.
Det är mer ett uttryck, och jag kan inte påstå att jag "njuter" speciellt mycket av att lukta på mina egna fjärtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in