2018-03-15, 21:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vem var Ivar? Har glömt.
Gubben som hade hand om caféet.

För att få med Filips flickvän så har de ändrat storyn till filmen. I boken är hennes pappa inte alls lika tyst och sorgsen, utan med hela vägen.
Citera
2018-03-17, 03:40
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är nog bara just you. Jag tycker det känns som de är populärare än någonsin. Talkshow 5 dagar i veckan, en av Sveriges mest nedladdade podcasts, långfilm på bio och andra uppdrag på sidan om. Bara för att du är trött på dom betyder det inte att det går dåligt för dom.

Problemet är bristen på konkurrens. Det har varit öppet mål för en ny F&F att dyka upp genom åren men alla försök har misslyckats, tex Erik o Mackan. Jag känner mig helt vilsen om jag vill lyssna på en kul podcast eller se lite humor utanför F&F, ska jag lyssna på dessa hjärndöda jävla standup-komiker snacka om att stadshotellet i Borlänge har varm bärs eller se 20-åriga "humorgäng" göra youtubeklipp?

Tittarsiffrorna för breaking news är inte speciellt bra valfritt avsnitt av Ullared har bättre tittarsiffror. Den förra filmen om Somalia bandy floppade på bio. Filip och Fredrik ges förtroende för att duon har rätt värdegrund, SF är bias.
Citera
2018-03-17, 07:42
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Tittarsiffrorna för breaking news är inte speciellt bra valfritt avsnitt av Ullared har bättre tittarsiffror. Den förra filmen om Somalia bandy floppade på bio. Filip och Fredrik ges förtroende för att duon har rätt värdegrund, SF är bias.

Haha "SF är bias", så de tvingar folk att se filmen menar du? Eller väljer de med vilje bort SD-vänliga filmer (som givetvis hade blivit tittarsuccéer)? Breaking news går uppenbarligen tillräckligt bra på TV o webben så de får nya säsonger år efter år, om fler WT sitter och kollar Ullared har inte med saken att göra. Ge mig dock gärna siffror på Ullared kontra Breaking News (inkl. web).

Att ta upp deras gamla somalia-film är bara tramsigt, men den fick generellt god kritik (förutom av sverigedemokrater). Självklart blir dock en sån film ingen biosuccé men det var nog inte ens tanken, det är en typisk TV-film.
Citera
2018-03-17, 07:52
Medlem
Citat:
Haha "SF är bias", så de tvingar folk att se filmen menar du? Eller väljer de med vilje bort SD-vänliga filmer (som givetvis hade blivit tittarsuccéer)? Breaking news går uppenbarligen tillräckligt bra på TV o webben så de får nya säsonger år efter år, om fler WT sitter och kollar Ullared har inte med saken att göra. Ge mig dock gärna siffror på Ullared kontra Breaking News (inkl. web).

Att ta upp deras gamla somalia-film är bara tramsigt, men den fick generellt god kritik (förutom av sverigedemokrater). Självklart blir dock en sån film ingen biosuccé men det var nog inte ens tanken, det är en typisk TV-film.

Sverigedemokrat, SD-anhängare och dylika epitet är inte skällsord längre. Det är komplimanger. Det är här Filip och Fredrik (och du) visar att dom inte längre hänger med i tiden. Det är bara i extrema vänsterkretsar SD-kritiken vinner popularitet numera.
Citera
2018-03-17, 08:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sverigedemokrat, SD-anhängare och dylika epitet är inte skällsord längre. Det är komplimanger. Det är här Filip och Fredrik (och du) visar att dom inte längre hänger med i tiden. Det är bara i extrema vänsterkretsar SD-kritiken vinner popularitet numera.

Jag ägnar mig inte på SD-kritik, mina personliga politiska värderingar lutar betydligt mer åt höger än vänster för övrigt. Jag påpekar bara det lustiga faktum att folk gråter blod varje gång en underhållare inte uppvisar "rätt värderingar". Nu är tydligen sveriges filminstitut "biased" pga att F&F är SD-kritiska, att filmen faktiskt är bra (och därmed lockar tittare) har inte med saken att göra

Det är ett klockrent exempel på hur ängsliga folk är nu, de lägger tid på att stressa upp sig vad någon jävla underhållare, gycklare, TV-clown, säger om sitt älsklingsparti.
Senast redigerad av mrtowlie 2018-03-17 kl. 08:05.
Citera
2018-03-17, 09:21
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Du tror inte att han avser produktionsstöd från svenska Filminstitutet? De fick 8 miljoner av våra skattepengar för att göra tårtgeneralen.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...-gora-ny-film/

I så fall är det korrekt att tala om bias, då kultursponsring från statligt håll bland annat görs på basis av värdegrundsuppfyllande
Citera
2018-03-17, 15:18
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:

SF väljer ut vilka filmer som ges statligt bidrag Dokumentären som vann en Oscar searching for sugar man fick avslag när det begav sig.

En typisk tv-film.
https://www.dagensmedia.se/medier/ro...deluxe-6245465

Förra veckans statistik
http://hottoptv.mms.se

Vecka nio
http://hottopweb.mms.se/Weekly/Program/

Kontakter, rätt värdegrund och gamla meriter har inget med att duon ges fortsatt förtroende?
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-03-17 kl. 15:20.
Citera
2018-03-17, 15:22
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
SF väljer ut vilka filmer som ges statligt bidrag Dokumentären som vann en Oscar searching for sugar man fick avslag när det begav sig.

En typisk tv-film.
https://www.dagensmedia.se/medier/ro...deluxe-6245465

Förra veckans statistik
http://hottoptv.mms.se

Vecka nio
http://hottopweb.mms.se/Weekly/Program/

Kontakter, rätt värdegrund och gamla meriter har inget med att duon ges fortsatt förtroende?

Ursprungsfrågan var huruvida det går bra för dem eller inte. Någon påstod att det går dåligt för dem. Jag påpekade att framgångsrik biofilm, talkshow, podcast, etc snarare pekar på att det rullar på rätt bra. Har jag fel? Sen om de fått röd matta av PK-etablissemanget är en annan sak.

Jämför Erik och Mackan. Där kan man snacka om en humorduo som är "past their prime". F&F verkar snarare peaka. Like it or not!
Citera
2018-03-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungsfrågan var huruvida det går bra för dem eller inte. Någon påstod att det går dåligt för dem. Jag påpekade att framgångsrik biofilm, talkshow, podcast, etc snarare pekar på att det rullar på rätt bra. Har jag fel? Sen om de fått röd matta av PK-etablissemanget är en annan sak.

Jämför Erik och Mackan. Där kan man snacka om en humorduo som är "past their prime". F&F verkar snarare peaka. Like it or not!

F o F har sin skara av trogna följare känns det som, sen levererar dom bra material relativt ofta både i podd och tv... hoppas inte filip brytrr ihop helt bara
Citera
2018-03-17, 16:11
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
F o F har sin skara av trogna följare känns det som, sen levererar dom bra material relativt ofta både i podd och tv... hoppas inte filip brytrr ihop helt bara
har de verkligen det? inte en enda som jag ar bekant med som sag dem i high chaparall, grattis varlden eller boston tea party, som exempel,ser eller lyssnar pa dem langre.
Citera
2018-03-17, 16:36
Medlem
felpost
Senast redigerad av dianna-agron 2018-03-17 kl. 16:58.
Citera
2018-03-17, 18:31
Medlem
Jag tycker deras show fyra dagar i veckan är enormt dålig, de tar upp saker som de själva missuppfattat och får det till ngt helt annat.
De tror sig vara smartare än de flesta medan man inser hur korkade de är.

High Chaparall var ett fantastiskt bra och underhållande program däremot, känns som Carina och Chistine har tagit upp den tråden lite grand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in