2015-06-16, 12:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Att hoppas att det går åt helvete för någon eller några i kungahuset är en sak. Att för den sakens skull, hoppas att det går åt helvete för ett välgörenhetsprojekt, är något helt annat. Det drabbar bara de svagaste.

Hammar är ett vidrigt jävla svin utan ett uns av vare sig självkritik, självinsikt eller ödmjukhet.
Citera
2015-06-16, 14:29
Medlem
Att kritisera kungafamiljen kräver inte särskilt mycket stake. Om man föddes / gifte sig in i ett så privilegierat liv kan man nog tåla det. Att däremot kritisera en välgörenhetsorganisations är lite mer vågat.

Filip skriver dock "överklass-charity", och det som jag tror Filip främst stör sig på är folk som vurmar för kungafamiljen snarare än kungafamiljen i sig, till exempel de som stödjer deras välgörenhetsprojekt för att kanske få delta på en middag där drottning Silvia närvarar.

Calle Schulman går rätt i fällan när han rasar mot Filip då han ju själv är en av dessa människor som är så kåta på kungafamiljen. Jag brukar faktiskt gilla Calle, men här tappade han i mina ögon. Saken blir inte bättre av det var just den typen av provocerande utspel som tog honom själv och hans bror till där de är idag.
Citera
2015-06-16, 15:35
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja faktiskt, för INGEN i den kändissfär han tillhör gör det
Det har inte varit tidsenligt bland kändisar eller champangevänster att vara det. Det är inne att bejaka typiska högergrejer, sponsring, kungahuset osv ur nån sorts "koooom igen.. va inte så trååååkig och preeeetto!"-perspektiv.

Dagens pk-kändisar säger lite försiktigt att de är sossar, sen festar de på stureplan med lillprinsen.

Intressant, jag har inte tänkt att det är så snett. Nu när jag tänker på det har jag inte sett någon större kändis gått ut och kritiserat kungahuset. Förutom någon obskyr känd från blogg kändis. Kändisar har även nära kontakt med kungavänner som det festas med på Stureplan och arbetas hårt för inbjudan till Noppes.

för Filip Hammar. Respekt.
Citera
2015-06-16, 15:46
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja faktiskt, för INGEN i den kändissfär han tillhör gör det
Det har inte varit tidsenligt bland kändisar eller champangevänster att vara det. Det är inne att bejaka typiska högergrejer, sponsring, kungahuset osv ur nån sorts "koooom igen.. va inte så trååååkig och preeeetto!"-perspektiv.

Dagens pk-kändisar säger lite försiktigt att de är sossar, sen festar de på stureplan med lillprinsen.

Eftersom F&F stjärna är i dalande så är dom extremt uppmärksamhetstörstande.Men eftersom dom är tämligen fega och korkade så väljer dom att attackera det ofarliga. Att hoppa på bröllopet ger rubriker dom blir populära i sina egna hycklande vänsterkretsar samt hos dom fånar som fortfarande tycker att dom är originella och nytänkande. Som den sanna syltryggen tar han konflikt om det ofarliga
Citera
2015-06-16, 18:07
Medlem
David_Ss avatar
Helt rätt av Filip Hammar att uttala sig på det sätt han gjorde!
Jag förstår varför han blir irriterad och förbannad över Sofias projekt PP.
Skrev detta i en annan tråd men kan skriva det här med:

Sofia startarde PP 2010 samma år som hon började träffa prinsen.
Alla som har lite IQ förstår ju att Sofia skiter fullständigt i barnen i Sydafrika utan endast gjorde detta för att imponera på drottningen som brinner för dessa frågor!
Filip Hammar inser ju detta och med all rätt kritiserar hennes "Charity verksamhet"

All respekt till Filip Hammar!
FUCK CALLE SCHULMAN!
Citera
2015-06-16, 18:12
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Eftersom F&F stjärna är i dalande så är dom extremt uppmärksamhetstörstande.Men eftersom dom är tämligen fega och korkade så väljer dom att attackera det ofarliga. Att hoppa på bröllopet ger rubriker dom blir populära i sina egna hycklande vänsterkretsar samt hos dom fånar som fortfarande tycker att dom är originella och nytänkande. Som den sanna syltryggen tar han konflikt om det ofarliga

Menar du att man ska välja hur man reagerar utifrån vad som är mest "farligt"?
Konstig inställning

Nu skrev han det han skrev. Uppenbarligen retde det upp en massa folk, såväl på flashback som kungahusrövslickare i mediabranschen

Men visst, han hade kunnt skriva "jag hatar judar"
Men varför skulle ha uttrycka "farliga" åsikter han inte har?
Citera
2015-06-16, 18:13
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Helt rätt av Filip Hammar att uttala sig på det sätt han gjorde!
Jag förstår varför han blir irriterad och förbannad över Sofias projekt PP.
Skrev detta i en annan tråd men kan skriva det här med:

Sofia startarde PP 2010 samma år som hon började träffa prinsen.
Alla som har lite IQ förstår ju att Sofia skiter fullständigt i barnen i Sydafrika utan endast gjorde detta för att imponera på drottningen som brinner för dessa frågor!
Filip Hammar inser ju detta och med all rätt kritiserar hennes "Charity verksamhet"

All respekt till Filip Hammar!
FUCK CALLE SCHULMAN!
Instämmer med dig helt och hållet. Vad jag förstår är Calle Schulman delaktig i välgörenhetverksamheten och att det är därför han brusar upp. Klart Sofia inte bryr sig ett skit om några barn. Det är bara ett bra tvättmedel som Filip påpekade. Vidrigt och ovärdigt. Varenda vettig människa förstår vad som pågår.
Citera
2015-06-16, 18:40
Medlem
En bekant berättade att Filip Hammar kör med "Paco Rabanne"-Parfymen "Millionaire".

Ba' så ni vet!

/Lexem.
Citera
2015-06-16, 19:08
Medlem
Picamagpies avatar
Han har en psykisk sjukdom och går på ångestdämpande medel.
Citera
2015-06-16, 19:46
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Krävs det verkligen stake för att pissa på kungahuset? Jag tycker det känns diabetesinducerande vaniljsockrigt. Jag håller med honom fullt ut men jag anser även att gräs har en tendens att vara grönt och att bögar brukar gilla kuk, inget av det tar det minsta emot att säga. Alla vet det redan
Att beklaga sig över kungahuset är mediafolkets go-to-move när man vill verka progressiv och insatt i samhällsfrågor (undantag är typ Johan Hakelius och Alex Schulmans brorsa).

Lite som att diabolisera kristendom eller att kämpa för bögars rätt att gifta sig (vem är kristen i Sverige egentligen? och vem här är emot bögars rättigheter, förutom fyra psykfall på flashback?)

En färdigpaketerad låtsasprogressivitet som är praktisk att klä sig i för en obeläst och nervös mediaklass, som varken har tid eller har råd med att skaffa sig ovänner med verklig makt i den lilla lilla ankdammen.
Citera
2015-06-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Att hoppas att det går åt helvete för någon eller några i kungahuset är en sak. Att för den sakens skull, hoppas att det går åt helvete för ett välgörenhetsprojekt, är något helt annat. Det drabbar bara de svagaste.

Dessa "välgörenhetsprojekt" som diverse kungligheter är inblandade i genererar knappast några särskilt stora summor till de svagaste i samhället. Det handlar snarare om att skapa jobb för kungligheterna. En extrainkomst vid sidan av apanaget (som CP och frugan knappast kommer få livet ut).
Citera
2015-06-16, 22:38
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Dessa "välgörenhetsprojekt" som diverse kungligheter är inblandade i genererar knappast några särskilt stora summor till de svagaste i samhället. Det handlar snarare om att skapa jobb för kungligheterna. En extrainkomst vid sidan av apanaget (som CP och frugan knappast kommer få livet ut).
Hitintills har H.M. Drottning Silvias World Childhood Foundation samlat ihop och vidarebefodrat över 492.000000 Kr, som finansierat projekt för beskyddandet av gatubarn från sexhandel i länder som Brasilien, Thailand, Moldavien, Sydafrika, Vitryssland, Ukraina, Polen etc.

Vi får väl se när den hjärndöda mediagubben Filip Hammar (och dig "Poonstreet" också för den delen) samlar ihop, finansierar och organiserar liknande summor för världens alla fulpippade femåringar. Men innan dess kan ni ju hålla era bonntölpiga kakhål stängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in