2016-10-16, 20:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helt ärligt vilka kollar nu numera på deras program? De kan ju inte ha så många fans kvar.

Enligt Wiki: Årets snittsiffror för Breaking News: 104 000 (jmf säsong 1 då det var ca 180 000)
Första avsnittet av La Bamba (186 000) vs första avsnittet av Meltzer och Berg (ca 345 000) (jämför pga av liknande upplägg på samma kanal)
Andra säsongen av Ska vi göra slut låg runt 100 000.
Så deras tittarsiffror är inte särskilt imponerande, även om man räknar in sviktande siffror för gammel-tv överlag.
Citera
2016-10-16, 21:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Enligt Wiki: Årets snittsiffror för Breaking News: 104 000 (jmf säsong 1 då det var ca 180 000)
Första avsnittet av La Bamba (186 000) vs första avsnittet av Meltzer och Berg (ca 345 000) (jämför pga av liknande upplägg på samma kanal)
Andra säsongen av Ska vi göra slut låg runt 100 000.
Så deras tittarsiffror är inte särskilt imponerande, även om man räknar in sviktande siffror för gammel-tv överlag.

De drar väl in sina pengar på produktionsbolaget de driver.
Citera
2016-10-16, 22:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Det känns som om konceptet F&F börjar överleva sig själva. De VAR hippa men nu är det ett par trötta 40 + som försöker vara coola och down with the kids. Att snacka fort i TV, gärna säga kuk och gräva fram konstiga filurer som har gjort något halvdant lockar inte tittare idag.

Det kanske står i tråden men varför förkortade man Breaking News säsong? Var det för Filips personliga haveri eller var tittarsiffrorna så dåliga
?

Kan inte tänka mig att det beror på något annat än Filips privata problem.

Möjligen är de på väg att inte vara lika bra framför kameran. Båda är dock för intelligenta för att försvinna helt, så det är mer troligt att det blir en del jobb bakom framöver. Om nu Filip inte havererar helt såklart.
Citera
2016-10-16, 23:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vem har sagt att han är otrogen? Det är bara önsketänkande från skvallerkärringar! Det är förmodligen bara hans hektiska schema som gjort att relationen inte riktigt fungerat.

Hans drogande med tillhörande ångest, humörsvängningar och säkerligen allmänt fittigt beteende tror jag bidragit mer än "hektiskt schema".

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helt ärligt vilka kollar nu numera på deras program? De kan ju inte ha så många fans kvar. De var roliga och intressanta för ca 10 år sedan men numera tröttnar man att höra dom i en minut bara.

Jag (man runt 35) älskade podcasten men teve-produktionerna har sugit länge.
Boston tea party var ok men det märktes att avsnitten arbetades fram hastigt, inte var genomarbetade och hela atmosfären var hetsig och krystad.
Breaking news var katastrofalt redan första rundan på det viset. Intressanta gäster blev inbjudna för att diskutera ämnen från oväntade vinklar men intervjuerna sabbades alltid av en centralstimulerad Filip.
Senast redigerad av langaocb 2016-10-17 kl. 00:02.
Citera
2016-10-17, 02:11
Medlem
JerryCottons avatar
Har hört rykten ganska länge om att Filip och Markus Krunegård är mer än kompisar.
Kan detta rykte ha någon som helst substans?
Citera
2016-10-17, 11:21
Medlem
Wutnoshits avatar
Det känns som att F&F sjunger på sista versen nu, enligt mig var deras storhetsperiod från High Chaparall till Boston Tea Party.
Därefter vet jag inte om jag har tröttnat eller om de börjar tappa stinget.

Vad tycker ni?
Citera
2016-10-17, 11:49
Medlem
Jag tycker Filip och fredrik gjort några av sina bästa saker de senaste åren.

Några exempel: Trevligt folk, Jorden runt på 6 steg och Ska vi göra slut?

De har mognat mer åren, och tar inte (alltid) längre onödigt mycket plats på bekostnad av övriga medverkande. De låter (ofta) berättelserna tala för sig själva i större utsträckning nuförtiden.

Det är i grunden mycket imponerande att de överhuvudtaget fortfarande lyckas göra intressanta grejer och inte slutat som den alltmer ointressanta, söndersponsrade och stillastående duon Alex och Sigge.
Citera
2016-10-17, 11:58
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Det känns som att F&F sjunger på sista versen nu, enligt mig var deras storhetsperiod från High Chaparall till Boston Tea Party.

Vad tycker ni?
Håller med till viss del, men det handlar mest om vad dom väljer att göra.
Om dom fortsätter stressa ut produktion efter produktion kommer deras redan urvattnade namn att falla.
Om dom tar ett litet steg tillbaka nu, och försöker skaffa lite mer tyngd i det dom gör kan dom rädda allt.
6 steg var otroligt bra som program. Det har ändå funnits kvalite sen dom startade, men dom är för ivriga med att slänga iväg saker.

Jag vill ha en säsong till av Grattis världen, där dom ska resa i lugnare tempo och träffa människor och göra saker. Kanske med lite mer tanke bakom, kanske resa med någon annan, en person per avsnitt. Typ Markus Krunegård åker med till Kuba och spelar ett gig. Och sen misslyckas dom med att försöka få träffa Castro.

Det värsta exemplet tycker jag är Nittileaks, ett program som var så SJUKT bra, men så stressat och så förstört av hetsen att man inte hann med något. Hade det programmet varit minst dubbelt så långt hade det kunnat bli något historiskt bra.
Citera
2016-10-17, 12:43
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Håller med till viss del, men det handlar mest om vad dom väljer att göra.
Om dom fortsätter stressa ut produktion efter produktion kommer deras redan urvattnade namn att falla.
Om dom tar ett litet steg tillbaka nu, och försöker skaffa lite mer tyngd i det dom gör kan dom rädda allt.
6 steg var otroligt bra som program. Det har ändå funnits kvalite sen dom startade, men dom är för ivriga med att slänga iväg saker.

Jag vill ha en säsong till av Grattis världen, där dom ska resa i lugnare tempo och träffa människor och göra saker. Kanske med lite mer tanke bakom, kanske resa med någon annan, en person per avsnitt. Typ Markus Krunegård åker med till Kuba och spelar ett gig. Och sen misslyckas dom med att försöka få träffa Castro.

Det värsta exemplet tycker jag är Nittileaks, ett program som var så SJUKT bra, men så stressat och så förstört av hetsen att man inte hann med något. Hade det programmet varit minst dubbelt så långt hade det kunnat bli något historiskt bra.

Absolut, det kan jag hålla med om
Grundidén till i stort sett alla deras program är bra och spännande men deras utförande förstör oerhört mycket.
Citera
2016-10-17, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit

Vad tycker ni?

Minns att jag såg första avsnittet av Ursäkta röran och att det var det roligaste jag någonsin sett. Tyvärr visade det ju sig att de brände det bästa materialet i första avsnittet. Därefter har det gått stadigt utför. I dag tror jag bara att de håller sig kvar i rutan tack vare PK-trams.
Citera
2016-10-17, 13:37
Medlem
PiusXIIIs avatar
Den här senaste serien var inget annat än pladder på tonårsnivå. Det blir ett allt omöjligare format ju närmre de kommer 50.
Citera
2016-10-17, 13:49
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Den här senaste serien var inget annat än pladder på tonårsnivå. Det blir ett allt omöjligare format ju närmre de kommer 50.

Som borde stanna kvar som utvecklare och producenter istället för att göra tv. Lägger dom ens ner kärlek och tanke för programmen? Dom pissar sig och sin publik i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in