Vad har det med nått som helst att göra? självklart inte. men just det som jag kritiserar kring kvinnosysnen i saudiarabien delar ju du. Din syn är ju klart närmre deras än vad min är. Så?
Citat:
Jag påstod inte att Sverige var värst. Jag påstod att de var värre än Medelhavsländerna. Ja, många östeuropeiska länder har också haft sexuell revolution och haft ett århundrade av gudlös kommunism. Hade de agerat mer traditionellt hade deras siffror sett bättre ut.
"värst"?? Är det verkligen "värst" att kvinnor har samma sexuella rättigheter och möjligheter som män?
Citat:
"As of 2012, the proportions of children born outside marriage, taking the median across countries, range from some 66% in Latin America to 40% in the United States and the European Union, and some 5% in East Asia."
https://en.wikipedia.org/wiki/Legitimacy_(family_law)
https://en.wikipedia.org/wiki/Legitimacy_(family_law)
Förmodligen pga abortförbud (kyrkan), fattigdom, svårigheter med preventivmedel (kyrkan igen) och våldtäkter. Alla de 3 sakerna finns i överflöd just i Sydamerika.
Citat:
Klassisk högerextrem retorik från dig igen. "De andra" våldtar mycket mer än de fina ariska svenskarna...
Suck. Tröttnar du inte?
Suck. Tröttnar du inte?
haha..än är jag "extremvänster", är nog bara hos dig jag är "extremhöger"…solklar schizofreni varning på detta forum.
Tröttnar du inte själv? Tror bestämt det för så fort du bemöts med mina argument i denna sak så är det enda du kan svara: "högerextrem"…hur känns det?
Citat:
Vadå so what?
Det var du som efterfrågade bevis för att de sexdebuterade senare. Nu har du fått det.
Det var du som efterfrågade bevis för att de sexdebuterade senare. Nu har du fått det.
So what= bad spelar get för roll?
har du en männsika vars sexualitet startar att pyra runt 15 så ska väl hen ha all rätt ivärlden börja testa om hen är mogen och har lust för detta? Vem är du liksom att sitta och säga du, du och du får, men inte du, du och du….för ni har snopp och ni andra har snippa…alltså ska inte just ni få lov.
Är ju ständigt denna uppdelning du sitter och fokuserar kring…så totalt ointressant.
Citat:
Har du i sådana fall en källa på att det skulle vara så väldigt vanligt med olagliga aborter eller aborter utomlands bland greker att det jämnar ut skillnaden?
jämnar ut skillnaden? hörredu läste du ens vad jag skrev? du har FLER tonårsgraviditeter i Grekland.
Citat:
Exakt. Kulturellt betingat. Det ligger utanför religionen. Därför kan du inte ge religionen skulden.
I ditt fall kan jag nog det. Eller är det inte din ortodoxa tro som gör att du får rök i öronen av att kvinnor har sex utan "ditt" tillstånd?
Citat:
Återigen ditt tröttsamma tjat.
Vit kultur och synsätt i dessa frågor är logisk och upplyst. Medan andra icke-västerländska kulturers synsätt är irrationella och dumma.
Varför ska jag anamma vit kultur? Du kan inte utgå ifrån att alla människor tycker att vit kultur alltid är störst, bäst och vackrast.
Med tanke på allt som vita ställt till med tycker jag gott att ni kan ta att någon rasifierad har kritiska åsikter om er kultur. Låter inte det rimligt?
Vit kultur och synsätt i dessa frågor är logisk och upplyst. Medan andra icke-västerländska kulturers synsätt är irrationella och dumma.
Varför ska jag anamma vit kultur? Du kan inte utgå ifrån att alla människor tycker att vit kultur alltid är störst, bäst och vackrast.
Med tanke på allt som vita ställt till med tycker jag gott att ni kan ta att någon rasifierad har kritiska åsikter om er kultur. Låter inte det rimligt?
Nja har inget med vit, svart, grå eller brun att göra. Utan med sunt förnuft.
Du har åtskilliga "färgade" kulturer i världen med total avslappnad inställning till sex, samlevnad, barn och kvinnors rättigheter och du har vit kultur som är tämligen vedervärdiga.
Det sund förnuftet är väldigt enkelt Rodriguez.
Är båda könen människor som ska ha samma rättigheter? Ja eller nej?
Har båda könen sexuella drifter? Ja eller nej?
Är båda könen ansvariga för reproduktionen?
Ska bara ett av könen ha rätt bestämma kring båda könens sexualitet? Ja eller nej?
Om du svarar Ja, Ja, Ja och Nej på dessa så tycker jag verkligen du ska ta och syna dig själv i sömmarna.
Svarar du något annat nånstans så tycker jag du ska förklara varför.