2015-07-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Hade du hellre varit kvinna i Saudiarabien?

Vad har det med nått som helst att göra? självklart inte. men just det som jag kritiserar kring kvinnosysnen i saudiarabien delar ju du. Din syn är ju klart närmre deras än vad min är. Så?

Citat:
Jag påstod inte att Sverige var värst. Jag påstod att de var värre än Medelhavsländerna. Ja, många östeuropeiska länder har också haft sexuell revolution och haft ett århundrade av gudlös kommunism. Hade de agerat mer traditionellt hade deras siffror sett bättre ut.

"värst"?? Är det verkligen "värst" att kvinnor har samma sexuella rättigheter och möjligheter som män?

Citat:
"As of 2012, the proportions of children born outside marriage, taking the median across countries, range from some 66% in Latin America to 40% in the United States and the European Union, and some 5% in East Asia."

https://en.wikipedia.org/wiki/Legitimacy_(family_law)

Förmodligen pga abortförbud (kyrkan), fattigdom, svårigheter med preventivmedel (kyrkan igen) och våldtäkter. Alla de 3 sakerna finns i överflöd just i Sydamerika.

Citat:
Klassisk högerextrem retorik från dig igen. "De andra" våldtar mycket mer än de fina ariska svenskarna...
Suck. Tröttnar du inte?

haha..än är jag "extremvänster", är nog bara hos dig jag är "extremhöger"…solklar schizofreni varning på detta forum.
Tröttnar du inte själv? Tror bestämt det för så fort du bemöts med mina argument i denna sak så är det enda du kan svara: "högerextrem"…hur känns det?

Citat:
Vadå so what?
Det var du som efterfrågade bevis för att de sexdebuterade senare. Nu har du fått det.

So what= bad spelar get för roll?
har du en männsika vars sexualitet startar att pyra runt 15 så ska väl hen ha all rätt ivärlden börja testa om hen är mogen och har lust för detta? Vem är du liksom att sitta och säga du, du och du får, men inte du, du och du….för ni har snopp och ni andra har snippa…alltså ska inte just ni få lov.
Är ju ständigt denna uppdelning du sitter och fokuserar kring…så totalt ointressant.

Citat:
Har du i sådana fall en källa på att det skulle vara så väldigt vanligt med olagliga aborter eller aborter utomlands bland greker att det jämnar ut skillnaden?

jämnar ut skillnaden? hörredu läste du ens vad jag skrev? du har FLER tonårsgraviditeter i Grekland.

Citat:
Exakt. Kulturellt betingat. Det ligger utanför religionen. Därför kan du inte ge religionen skulden.

I ditt fall kan jag nog det. Eller är det inte din ortodoxa tro som gör att du får rök i öronen av att kvinnor har sex utan "ditt" tillstånd?

Citat:
Återigen ditt tröttsamma tjat.
Vit kultur och synsätt i dessa frågor är logisk och upplyst. Medan andra icke-västerländska kulturers synsätt är irrationella och dumma.

Varför ska jag anamma vit kultur? Du kan inte utgå ifrån att alla människor tycker att vit kultur alltid är störst, bäst och vackrast.

Med tanke på allt som vita ställt till med tycker jag gott att ni kan ta att någon rasifierad har kritiska åsikter om er kultur. Låter inte det rimligt?

Nja har inget med vit, svart, grå eller brun att göra. Utan med sunt förnuft.
Du har åtskilliga "färgade" kulturer i världen med total avslappnad inställning till sex, samlevnad, barn och kvinnors rättigheter och du har vit kultur som är tämligen vedervärdiga.

Det sund förnuftet är väldigt enkelt Rodriguez.
Är båda könen människor som ska ha samma rättigheter? Ja eller nej?
Har båda könen sexuella drifter? Ja eller nej?
Är båda könen ansvariga för reproduktionen?
Ska bara ett av könen ha rätt bestämma kring båda könens sexualitet? Ja eller nej?
Om du svarar Ja, Ja, Ja och Nej på dessa så tycker jag verkligen du ska ta och syna dig själv i sömmarna.
Svarar du något annat nånstans så tycker jag du ska förklara varför.
Citera
2015-07-22, 20:52
Medlem
Citat:
Handel = köpa och sälja.
Vad är det som köps och säljs? Sex.

Alltså: sexhandel.

Ett stort men vanligt tankefel.

Du gör antagandet att "sex" är något statiskt och samma sak för den som säljer och för den som köper i alla lägen.
Citera
2015-07-25, 21:15
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vad har det med nått som helst att göra? självklart inte. men just det som jag kritiserar kring kvinnosysnen i saudiarabien delar ju du. Din syn är ju klart närmre deras än vad min är. Så?

Vad i saudisk kvinnosyn delar jag?
Att de inte får köra bil? Inte rösta? Inte arbeta? Inte gifta sig utan tillstånd från familjen och staten? Inte lämna landet? Svårare än för män att få skilsmässa?

Citat:
"värst"?? Är det verkligen "värst" att kvinnor har samma sexuella rättigheter och möjligheter som män?

Vi snackar om tonårsgraviditet. Anser du att tonårsgraviditet är något bra?

Citat:
Förmodligen pga abortförbud (kyrkan), fattigdom, svårigheter med preventivmedel (kyrkan igen) och våldtäkter. Alla de 3 sakerna finns i överflöd just i Sydamerika.

Det förklarar inte varför kristna medelhavsländer haft bra siffror.

Citat:
haha..än är jag "extremvänster", är nog bara hos dig jag är "extremhöger"…solklar schizofreni varning på detta forum.
Tröttnar du inte själv? Tror bestämt det för så fort du bemöts med mina argument i denna sak så är det enda du kan svara: "högerextrem"…hur känns det?

Att påstå att "de andra" våldtar en massa, är klassisk högerextrem retorik. Behöver jag verkligen förklara det för dig?

Citat:
So what= bad spelar get för roll?
har du en männsika vars sexualitet startar att pyra runt 15 så ska väl hen ha all rätt ivärlden börja testa om hen är mogen och har lust för detta? Vem är du liksom att sitta och säga du, du och du får, men inte du, du och du….för ni har snopp och ni andra har snippa…alltså ska inte just ni få lov.
Är ju ständigt denna uppdelning du sitter och fokuserar kring…så totalt ointressant.

Varför just 15? Varför inte 11?

Citat:
jämnar ut skillnaden? hörredu läste du ens vad jag skrev? du har FLER tonårsgraviditeter i Grekland.

NEJ. Läs siffrorna igen. Det är FLER tonårsgraviditeter i Sverige än i Grekland. Dock är det fler tonårsgraviditeter som slutar med födsel i Grekland än i Sverige. En graviditet är en graviditet även om den slutar med abort.

Citat:
I ditt fall kan jag nog det. Eller är det inte din ortodoxa tro som gör att du får rök i öronen av att kvinnor har sex utan "ditt" tillstånd?

Jag har aldrig påstått att familjen i den artikel du länkade agerade rätt. Du kommer med förutfattade meningar för att jag har Mellanöstern-bakgrund.

Citat:
Nja har inget med vit, svart, grå eller brun att göra. Utan med sunt förnuft.
Du har åtskilliga "färgade" kulturer i världen med total avslappnad inställning till sex, samlevnad, barn och kvinnors rättigheter och du har vit kultur som är tämligen vedervärdiga.

Det sund förnuftet är väldigt enkelt Rodriguez.
Är båda könen människor som ska ha samma rättigheter? Ja eller nej?
Har båda könen sexuella drifter? Ja eller nej?
Är båda könen ansvariga för reproduktionen?
Ska bara ett av könen ha rätt bestämma kring båda könens sexualitet? Ja eller nej?
Om du svarar Ja, Ja, Ja och Nej på dessa så tycker jag verkligen du ska ta och syna dig själv i sömmarna.
Svarar du något annat nånstans så tycker jag du ska förklara varför.

Absolut, kvinnor bestämmer över sin egen sexualitet.

Citat:
Ett stort men vanligt tankefel.

Du gör antagandet att "sex" är något statiskt och samma sak för den som säljer och för den som köper i alla lägen.

Förstår inte vad du menar med detta inlägg.
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-07-25 kl. 22:10.
Citera
2015-07-25, 22:27
Medlem
Citat:
Vad i saudisk kvinnosyn delar jag?
Att de inte får köra bil? Inte rösta? Inte arbeta? Inte gifta sig utan tillstånd från familjen och staten? Inte lämna landet? Svårare än för män att få skilsmässa?

Du delar det vi ständigt kommer in på, en nedvärderande syn på kvinnor, en kontrollbehov över just kvinnors sexualitet och över din kommande partners liv, som du anser dig ha rätt utöva nån slags retroaktiv kontroll över. En dubbelmoral kring sexualitet där kvinnan ska bära ansvaret för en hel nations sexualitet men aldrig män.

Citat:
Vi snackar om tonårsgraviditet. Anser du att tonårsgraviditet är något bra?

Beror väl helt på? Om 2 tonåringar verkligen vill ha barn och är mogna för företaget så ser jag inte några problem med att två 19-åringar blir gravida nej.
I övriga fall så har tjejer alltså både preventivmedel och fri abort, tonårskillar har bara preventivmedel, så vilken part i sexualakten borde låsas hemma tycker du?
Anser du att det är bra för tonåriga killar bli fäder? varför sitter du inte här då och spyr galla över deras sexliv?

Citat:
Det förklarar inte varför kristna medelhavsländer haft bra siffror.

svårare få abort, föräldrar måste ge sitt godkännande ex.
Svårare för ungdomar ha ett eget sexliv, eftersom de fasen inte kan flytta hemifrån, kan ju vara del förklaringar.

Citat:
Att påstå att "de andra" våldtar en massa, är klassisk högerextrem retorik. Behöver jag verkligen förklara det för dig?

Snack!!
Om det är sant så är det ingen som helst politik i detta, varken höger eller vänster.
Länder som har en extrem otrevlig syn på kvinnor som mäns egendom och lovliga byten ( du vet…slampor/ horor/ de bad om det etc) om de rör sig på "fel" platser, ensamma eller i "fel" sällskap.
Länder som tvångsgifter bort sina döttrar/ inte anser att våldtäkt inom äktenskapet är ett brott utan en manlig rättighet, att komma med påståendet att dessa länder har fler våldtäkter än länder där man betraktar kvinnor som människor och inte mäns privata ägodelar, är nog inte direkt att dra en vals, eller vara högerpopulist…
skärp dig.

Citat:
Varför just 15? Varför inte 11?

Könsmognad brukar ske runt 15-17. Du visste inte om det eller?

Citat:
NEJ. Läs siffrorna igen. Det är FLER tonårsgraviditeter i Sverige än i Grekland. Dock är det fler tonårsgraviditeter som slutar med födsel i Grekland än i Sverige. En graviditet är en graviditet även om den slutar med abort.

Om en tjej gör abort efter 1 vecka graviditet, tycker du då verkligen att man kan prata om att hon gått gravid? Tycker faktiskt inte jag.
Tonårsgraviditeter är också först ett reellt problem i de länder där mödravården är urdålig och kvinnors ställning är så kass så de inte kan skydda sig själva från mäns sexualitet. DÄR har du liksom de riktiga problemen då vi pratar tonårsgraviditeter. DÄR dör tjejerna, och deras barn för den delen. Sydamerika och södra delarna av Afrika.
Tonårsgraviditer i Sverige eller i Grekland är ett icke problem.

Citat:
Jag har aldrig påstått att familjen i den artikel du länkade agerade rätt. Du kommer med förutfattade meningar för att jag har Mellanöstern-bakgrund.

Bah! jag bildar mina uppfattningar kring dig efter vad du sitter och skriver här inne.
Alla Libaneser är inte så förstoppade som dig angående kvinnor rättigheter.

Citat:
Absolut, kvinnor bestämmer över sin egen sexualitet.

Så? varför då starta denna tråd? Hmm?
Varför inte kring alla toyboys som existerar i världen? Unga snygga killar som får sex med rika äldre kvinnor och får sina bilar och restaurangbesök betalade? Ingen som skapar TS kring dessa och sitter och förfasar sig…utan de är snarare avundade.
Citera
2015-07-25, 23:10
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Du delar det vi ständigt kommer in på, en nedvärderande syn på kvinnor, en kontrollbehov över just kvinnors sexualitet och över din kommande partners liv, som du anser dig ha rätt utöva nån slags retroaktiv kontroll över. En dubbelmoral kring sexualitet där kvinnan ska bära ansvaret för en hel nations sexualitet men aldrig män.

så om man föredrar en tjej som är oskuld så vill man ha det som i Saudiarabien?
Det är som att påstå att nykterister vill ha det som under talibanstyret i Afghanistan.

Citat:
Beror väl helt på? Om 2 tonåringar verkligen vill ha barn och är mogna för företaget så ser jag inte några problem med att två 19-åringar blir gravida nej.
I övriga fall så har tjejer alltså både preventivmedel och fri abort, tonårskillar har bara preventivmedel, så vilken part i sexualakten borde låsas hemma tycker du?
Anser du att det är bra för tonåriga killar bli fäder? varför sitter du inte här då och spyr galla över deras sexliv?

i en annan tråd påstod du att också män har fri abort.

Citat:
svårare få abort, föräldrar måste ge sitt godkännande ex.
Svårare för ungdomar ha ett eget sexliv, eftersom de fasen inte kan flytta hemifrån, kan ju vara del förklaringar.

Den förklaringen köper jag inte. Det är svårare att få en abort i Sydamerika än i Sydeuropa.

Citat:
Snack!!
Om det är sant så är det ingen som helst politik i detta, varken höger eller vänster.
Länder som har en extrem otrevlig syn på kvinnor som mäns egendom och lovliga byten ( du vet…slampor/ horor/ de bad om det etc) om de rör sig på "fel" platser, ensamma eller i "fel" sällskap.
Länder som tvångsgifter bort sina döttrar/ inte anser att våldtäkt inom äktenskapet är ett brott utan en manlig rättighet, att komma med påståendet att dessa länder har fler våldtäkter än länder där man betraktar kvinnor som människor och inte mäns privata ägodelar, är nog inte direkt att dra en vals, eller vara högerpopulist…
skärp dig.

Kvinnor är inte mäns egendom i Sydamerika. Flera av de länderna har haft kvinnliga presidenter.

Citat:
Könsmognad brukar ske runt 15-17. Du visste inte om det eller?

man kan vara könsmogen vid 11.

Citat:
Om en tjej gör abort efter 1 vecka graviditet, tycker du då verkligen att man kan prata om att hon gått gravid? Tycker faktiskt inte jag.
Tonårsgraviditeter är också först ett reellt problem i de länder där mödravården är urdålig och kvinnors ställning är så kass så de inte kan skydda sig själva från mäns sexualitet. DÄR har du liksom de riktiga problemen då vi pratar tonårsgraviditeter. DÄR dör tjejerna, och deras barn för den delen. Sydamerika och södra delarna av Afrika.
Tonårsgraviditer i Sverige eller i Grekland är ett icke problem.

Har inte sagt att tonårsgraviditeter inte är ett problem. Men att påstå att "de där" är våldtäktsmän är rasism så det stänker om det.

Citat:
Bah! jag bildar mina uppfattningar kring dig efter vad du sitter och skriver här inne.
Alla Libaneser är inte så förstoppade som dig angående kvinnor rättigheter.

Finns ingen grupp i Libanon som är för sexualliberalism som i Sverige.

Citat:
Så? varför då starta denna tråd? Hmm?
Varför inte kring alla toyboys som existerar i världen? Unga snygga killar som får sex med rika äldre kvinnor och får sina bilar och restaurangbesök betalade? Ingen som skapar TS kring dessa och sitter och förfasar sig…utan de är snarare avundade.

Så, kvinnors rätt till sin egen sexualitet = prostitution? Men ändå är du emot prostitution?

Att debatten om prostitution brukar handla om kvinnor som säljer sex till män snarare än vice versa är inte mitt fel.
Varför förfasas du själv över prostitution där män är köpare och kvinnor säljare om nu det motsatta ska ses som lika stort problem?

Varför ägnar du inte lika mycket tid åt att fördöma alla de kvinnor som enligt dig köper toyboys för enorma summor pengar?

Helt ärligt har jag aldrig hört talas om svenska killar som reser utomlands för att sälja sex till kvinnor.
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-07-25 kl. 23:13.
Citera
2015-07-25, 23:39
Medlem
Citat:
så om man föredrar en tjej som är oskuld så vill man ha det som i Saudiarabien?
Det är som att påstå att nykterister vill ha det som under talibanstyret i Afghanistan.
Om man föredrar oskulder, sitter och kallar tjejer som inte är oskulder för slampor och postar trådar där man förfasar sig över hur ex. svenska tjejer beter sig i utelivet eller på sina semestrar så har man nog en och annan grundsyn man delar med saudiarabiens skäggpryda snubbar ja.

Citat:
i en annan tråd påstod du att också män har fri abort.

Nej hade inte den innebörden, utan att män även har god nytta av kvinnors fria abort, dra in kvinnornas fria abort och massa män kommer få problem.

Citat:
Den förklaringen köper jag inte. Det är svårare att få en abort i Sydamerika än i Sydeuropa.

Just därför som sydamerika har MER tonårsgraviditeter….börjar du tappa tråden, Rodriguez?

Citat:
Kvinnor är inte mäns egendom i Sydamerika. Flera av de länderna har haft kvinnliga presidenter.

nee just..
Föraktet för kvinnor i vissa sydamerikanska länder är ju förödande
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinnomorden-i-guatemala-okar/

Citat:
man kan vara könsmogen vid 11.

kan ja men väldigt sällan. Och finns liksom inget skäl att sänka nån gräns för att kanske 1% blir det eller hur?

Citat:
Har inte sagt att tonårsgraviditeter inte är ett problem. Men att påstå att "de där" är våldtäktsmän är rasism så det stänker om det.

Men för helvete var har jag skrivit att "de där" är våldtäksmän?
Ge dig…ALLA indier är inte våldtäktsmän för att Indien har en rätt vidrig kvinnosyn och många våldtäkter.
Våldtäkt följer med kvinnosyn. Finns liksom inget mer att säga. Väldigt patriarkala länder har ofta läbbig kvinnosyn. Do your math.

Citat:
Finns ingen grupp i Libanon som är för sexualliberalism som i Sverige.

Finns det garanterat.

Citat:
Så, kvinnors rätt till sin egen sexualitet = prostitution? Men ändå är du emot prostitution?

Att debatten om prostitution brukar handla om kvinnor som säljer sex till män snarare än vice versa är inte mitt fel.
Varför förfasas du själv över prostitution där män är köpare och kvinnor säljare om nu det motsatta ska ses som lika stort problem?

Varför ägnar du inte lika mycket tid åt att fördöma alla de kvinnor som enligt dig köper toyboys för enorma summor pengar?

Helt ärligt har jag aldrig hört talas om svenska killar som reser utomlands för att sälja sex till kvinnor.

vet inte om jag tycker din TS handlar om prostitution i ordets egentliga betydning
I sånt fall som sagt så har du manlig sexualitet= prostitution.

Och jag fördömer ex. de kvinnor som åker till Gambia, absolut. Det är profiterande på andras svårigheter. jag har inte lika stort fördömande kring ung manlig lycksökare som gärna firar sin semester i nån rik tants eller gubbes sällskap och ligger och lapar sol på en strand mot lite knull på natten.
Och som har alla möjligheter ta sig därifrån, skaffa pengar på annat vis, åka hem till mamma etc.
han väljer detta, precis som dina tjejer i TS verkar välja.
Finns liksom lite skillnad på sexhandel och sexhandel…vilket var just vad jag menade med raden innan som jag strök, för jag pallade inte dra den.

När jag pratar prostitution pratar jag om de som arbetar med detta för sin brödföda, inte de som testar lite...
Citera
2015-07-26, 00:02
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Om man föredrar oskulder, sitter och kallar tjejer som inte är oskulder för slampor och postar trådar där man förfasar sig över hur ex. svenska tjejer beter sig i utelivet eller på sina semestrar så har man nog en och annan grundsyn man delar med saudiarabiens skäggpryda snubbar ja.

Precis som nykterister delar grundsyn med talibanerna.

Citat:
Nej hade inte den innebörden, utan att män även har god nytta av kvinnors fria abort, dra in kvinnornas fria abort och massa män kommer få problem.

Alltså kan män ligga runt?

Citat:
Just därför som sydamerika har MER tonårsgraviditeter….börjar du tappa tråden, Rodriguez?

Men varför har Sydeuropa färre än Sverige? Är det svårare att få abort i Sverige än i Italien?

Citat:
nee just..
Föraktet för kvinnor i vissa sydamerikanska länder är ju förödande
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinnomorden-i-guatemala-okar/

Guatemala ligger i Nordamerika. Inte syd.

Citat:
kan ja men väldigt sällan. Och finns liksom inget skäl att sänka nån gräns för att kanske 1% blir det eller hur?

Källa på att det är väldigt sällan?

Citat:
Men för helvete var har jag skrivit att "de där" är våldtäksmän?
Ge dig…ALLA indier är inte våldtäktsmän för att Indien har en rätt vidrig kvinnosyn och många våldtäkter.
Våldtäkt följer med kvinnosyn. Finns liksom inget mer att säga. Väldigt patriarkala länder har ofta läbbig kvinnosyn. Do your math.

Finns det bevis för att Indien har fler våldtäkter per capita än Sverige?

Citat:
Finns det garanterat.

Vilken grupp? Kristna? Shia? Sunni? Druserna?

Citat:
vet inte om jag tycker din TS handlar om prostitution i ordets egentliga betydning
I sånt fall som sagt så har du manlig sexualitet= prostitution.

Och jag fördömer ex. de kvinnor som åker till Gambia, absolut. Det är profiterande på andras svårigheter. jag har inte lika stort fördömande kring ung manlig lycksökare som gärna firar sin semester i nån rik tants eller gubbes sällskap och ligger och lapar sol på en strand mot lite knull på natten.
Och som har alla möjligheter ta sig därifrån, skaffa pengar på annat vis, åka hem till mamma etc.
han väljer detta, precis som dina tjejer i TS verkar välja.
Finns liksom lite skillnad på sexhandel och sexhandel…vilket var just vad jag menade med raden innan som jag strök, för jag pallade inte dra den.

När jag pratar prostitution pratar jag om de som arbetar med detta för sin brödföda, inte de som testar lite...

Jo, detta är prostitution eftersom de säljer sex. Vilka är männen som åker utomlands för att sälja sex åt rika kvinnor? Aldrig hört om.
Varför säljer manliga horor sex åt bögar om det tydligen finns stor marknad rika damer som vill köpa sex av dem? Berätta var denna marknad finns så lovar jag att vi ska diskutera det.

Så sexhandeln i Barcelona anser du är OK? Att köpa sex av tjejer i Barcelona är inget fel?

Hur avgör du om en tjej valt prostitution frivilligt eller ej? Jag tror det är väldigt få tjejer i Spanien, Tyskland, Holland med mera som svälter ihjäl om de inte säljer sex.
Citera
2015-07-26, 00:28
Medlem
Citat:
Precis som nykterister delar grundsyn med talibanerna.

Visst man delar synen på att alkohol är något dåligt, men tror itne nykterister direkt kanlalr runt och fördömer eller vill stena folk som dricker alkohol.
Och vad hade du valt? tvingas vara nykterist eller få din sexualitet begränsad till oskuldstvång av din omgivning? Svårt val eller?

Citat:
Alltså kan män ligga runt?

??? ja män kan ligga runt för att vi har fri abort i Sverige, så kan även kvinnor.
Tänka sig.

Citat:
Men varför har Sydeuropa färre än Sverige? Är det svårare att få abort i Sverige än i Italien?

nej tvärtom det är lättare i Sverige än i Italien. Vilket kanske också är en delförklaring att Italienska tjejer känner sig tvingade undvika sex mer än svenska tjejer.

Vilket du då tycker är asbra och "fint" men jag tycker inte är så trevligt. Tycker Italienska män istället kunde tänka på detta.

Citat:
Guatemala ligger i Nordamerika. Inte syd.
Snare centralamerika, och de delar mer kultur med sydamerika än vad de gör med nordamerika.

Citat:
Källa på att det är väldigt sällan?

Men skärp dig.

Citat:
Finns det bevis för att Indien har fler våldtäkter per capita än Sverige?

tja du snabb googling

http://timesofindia.indiatimes.com/india/India-comes-third-in-rape-cases-second-in-murder-in-the-world-Report/articleshow/38936240.cms

3.e plats i världen…enligt denna.

A total of 22,172 rape cases were registered in India in 2010

Citat:
Vilken grupp? Kristna? Shia? Sunni? Druserna?

De sekulära förslagsvis.

Citat:
Jo, detta är prostitution eftersom de säljer sex. Vilka är männen som åker utomlands för att sälja sex åt rika kvinnor? Aldrig hört om.
Varför säljer manliga horor sex åt bögar om det tydligen finns stor marknad rika damer som vill köpa sex av dem? Berätta var denna marknad finns så lovar jag att vi ska diskutera det.

Så sexhandeln i Barcelona anser du är OK? Att köpa sex av tjejer i Barcelona är inget fel?

Hur avgör du om en tjej valt prostitution frivilligt eller ej? Jag tror det är väldigt få tjejer i Spanien, Tyskland, Holland med mera som svälter ihjäl om de inte säljer sex.

Du har inte hört om det…men sen talar du om manliga horor? que?
de säljer förmodligen sex till män för att de är homosexuella, tänkt på den?

prostituionsmarknaden i de länder du nämner är inte direkt en majoritet inhemska kvinnor.
Citera
2015-07-26, 00:57
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Visst man delar synen på att alkohol är något dåligt, men tror itne nykterister direkt kanlalr runt och fördömer eller vill stena folk som dricker alkohol.
Och vad hade du valt? tvingas vara nykterist eller få din sexualitet begränsad till oskuldstvång av din omgivning? Svårt val eller?

Och jag vill inte införa saudiska straff för den som har sex utanför äktenskapet.

Citat:
??? ja män kan ligga runt för att vi har fri abort i Sverige, så kan även kvinnor.
Tänka sig.

Good.

Citat:
nej tvärtom det är lättare i Sverige än i Italien. Vilket kanske också är en delförklaring att Italienska tjejer känner sig tvingade undvika sex mer än svenska tjejer.

Vilket du då tycker är asbra och "fint" men jag tycker inte är så trevligt. Tycker Italienska män istället kunde tänka på detta.

Okej, så Sydamerika har fler tonårsgraviditeter eftersom det är svårt att göra abort. Samtidigt har Italien få tonårsgraviditeter för det är svårt att göra abort (svårare än Sverige det vill säga). Går detta ihop?

Citat:
Snare centralamerika, och de delar mer kultur med sydamerika än vad de gör med nordamerika.

Centralamerika är en region i världsdelen Nordamerika.
Nja, Guatemala består av mestiser och indianer. På så sätt är man väl kulturellt nära sydamerikanska länder som Peru och Bolivia. Men inte länder som Argentina, Uruguay, Chile, Brasilien.

Citat:
Men skärp dig.

Många flickor har fått mens vid 11.

Citat:
tja du snabb googling

http://timesofindia.indiatimes.com/india/India-comes-third-in-rape-cases-second-in-murder-in-the-world-Report/articleshow/38936240.cms

3.e plats i världen…enligt denna.

A total of 22,172 rape cases were registered in India in 2010

Och var hamnar Libanon?

Citat:
De sekulära förslagsvis.

De sekulära utgörs huvudsakligen av kristna. Kristna är visserligen mer liberala men det finns inte stort stöd för att tjejer ska ligga runt.

Citat:
Du har inte hört om det…men sen talar du om manliga horor? que?
de säljer förmodligen sex till män för att de är homosexuella, tänkt på den?

prostituionsmarknaden i de länder du nämner är inte direkt en majoritet inhemska kvinnor.

Jag har hört om manliga horor som säljer sex till män, ja.
Varför säljer då väldigt få heterosexuella män sex? Män som säljer sex gör det nästan uteslutande till andra män.

Jag vet att det inte är en majoritet inhemska. Men östeuropeiska kvinnor svälter inte ihjäl om de inte säljer sex i Tyskland. Jag tror drivkraften ofta är samma som för svenska tjejerna i Barcelona (svenska horor är ju inte heller inhemska i Spanien).
Citera
2015-07-26, 03:45
Bannlyst
Citat:
Vad har Nigeria, Thailand, Tyskland, Libanon, Saudiarabien, Indien, Frankrike, Holland, USA, hela världen!
för kultur där män tycker att det är OK att betala för att få knulla människor som högst troligt sagt nej tack till dem annars?
Vad är det för fel i skallen på dessa män? som skiter i om parten man ligger med inte har den blekaste lust till en?

Det finns t.o.m män som alldeles utmärkt vet att människan han just ska sticka kuken i ligger där för att hen är tvingad och inte har nått val.

Vad fan är det för "kultur"?

Fan snackar du om? Ni feminister åker ner till Gambia och köper negerkuk. Ni betalar för lika mycket sex som män gör.
https://www.youtube.com/watch?v=FpWKl9bQ_AE
Citera
2015-07-26, 05:48
Bannlyst
Citat:
Nej, kvinnor har nog avsevärt större lust kunna skaffa pengar på annat vis än via sina kroppar och få lov ha sex med män som de känner genuin sexlust inför, oavsett anledningen.
Pratar vi Sverige så finns det forskning på detta, man har helt enkelt frågat, och är en ytterligt liten procentdel kvinnor i Sverige som kan tänka sig sälja sex, avsevärt fler män.
Vad tycker du det säger om just kvinnors "biologiska drive" att sälja sig för vem som helst?

Vilken "status" ger de män som köper kvinnor på gatan världen över just dessa kvinnor tycker du?

Sex ska vara ömsesidig och jämställd, därför hör inte pengar hit överhuvudtaget.
Vill man ha sex får man vackert se till att ha det med nån som garanterat vill det lika mycket tillbaka, och för att veta detta så skippar man transaktionen.

Kvinnor blir sexuellt dragna till män med pengar, status och makt. Varför tror du överhuvudtaget hollywoodfruar existerar och inte hollywoodmän som gift sig enbart för pengar? Det finns forskning som visar att kvinnor dras till dessa män och inte till arbetslösa 30 åriga män som fortfarande bor hemma. Hade du haft rätt hade dessa hemmasittande män fått hur mycket sex som helst, vilket de inte får.
Citera
2015-07-26, 08:17
Medlem
Citat:
Okej, så Sydamerika har fler tonårsgraviditeter eftersom det är svårt att göra abort. Samtidigt har Italien få tonårsgraviditeter för det är svårt att göra abort (svårare än Sverige det vill säga). Går detta ihop?

Ja det går ihop, dessa saker har massa variabler som styr. Det går lika bra ihop som att Sverige har fler födslar än ex. Tyskland och Japan som är lika utvecklade länder på alla fronter (utom just jämställdhet kring barn) Men avsevärt färre än ex. Kongo ( som inte har jämställdhet alls)

Citat:
Centralamerika är en region i världsdelen Nordamerika.
Nja, Guatemala består av mestiser och indianer. På så sätt är man väl kulturellt nära sydamerikanska länder som Peru och Bolivia. Men inte länder som Argentina, Uruguay, Chile, Brasilien.

Ok, kan vi kalla det Latinamerika då? Vad vi kallar det tar inte bort faktumet att bland de farligaste länderna leva i om man är kvinna ligger här. Det räcker nämligen som anledning för att bli mördad.

Citat:
Många flickor har fått mens vid 11.

och det räcker inte för att anses vara sexuellt mogen, lika lite som ejakulation för småpojkar ger folk rätt kalla dem för sexuellt mogna.

Citat:
Och var hamnar Libanon?

Ingen aning får du väl kolla själv.

Citat:
De sekulära utgörs huvudsakligen av kristna. Kristna är visserligen mer liberala men det finns inte stort stöd för att tjejer ska ligga runt.

Sekulära icke religiösa.
"det finns inget stort stöd för att tjejer ska ligga runt" och bland tjejerna? Någon som brytt sig om fråga dem vad de vill?

Citat:
Jag har hört om manliga horor som säljer sex till män, ja.
Varför säljer då väldigt få heterosexuella män sex? Män som säljer sex gör det nästan uteslutande till andra män.

Jag vet att det inte är en majoritet inhemska. Men östeuropeiska kvinnor svälter inte ihjäl om de inte säljer sex i Tyskland. Jag tror drivkraften ofta är samma som för svenska tjejerna i Barcelona (svenska horor är ju inte heller inhemska i Spanien).

Därför att det finns ingen norm kring kvinnor att man har rätt att ligga med, eller det är upphetsande att ligga med människor som bara gör det för pengar, som det finns hos män. Tror de allra flesta kvinnor blir rejält avtända av själva idén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in