Citat:
Ursprungligen postat av
Druthuludi
1. Jag behöver ingen uppläxning av dig då jag redan skrivit ett långt argt inlägg om denna lag på min blogg 2018 - jag känner till allt om den!
2. Självklart är det våldtäkt om hon säger uttryckligen att hon inte vill och börjar gråta - det är inte dessa uppenbara situationer som jag ifrågasätter utan de som är mindre uppenbara.
3. Det du nämner i det andra stycket är vad jag är kritisk till. Mannen kanske inte uppfattat att hon blir stel, slutar stöna eller dylikt - och hon kanske från ingenstans anmäler "oaktsam våldtäkt" när mannen haft uppfattningen att hon var med på allt.
- Det är rysk roulette med våldtäktslagstiftningen att ha sex med en svensk kvinna..
"Oaktsam våldtäkt" verkar vara helt baserat på kvinnans ord och således ger man kvinnan makten att skjuta dig med våldtäktskulan efter sex med henne - även om hon säger att hon är med på det - då hon kan dra tillbaka samtycket utan att meddela detta när man ändrar form av samlag..
Detta är det enskilt största problemet med den nya lagstiftningen!
"Oaktsam våldtäkt" borde inte finnas som ett brott och gör det det så visar det att galna feminist-aktivister fått för stort inflytande.
Det fetade: det
krävs fortsatt bevis. Så även vid oaktsam våldtäkt ska det finnas
bevis eller vittnesmål som styrker det hela. Annars blir det ingen dom.
31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom igång 2018. Jag har läst några av de domarna och det är helt klart våldtäkt av oaktsam art. Inga tvivel. Och finns bevis.
Bland annat finns där en dom där en kvinna uttryckligen har sagt till sitt ex att hon
inte vill ha sex med hans två tvivelaktiga polare. Dagen efter har hon sex med sitt ex (med fullt samtycke) då de två tvivelaktiga männen också börjar ha sex med henne. Hon är vid det läget väldigt påverkad och kan inte riktigt värja sig. Hennes ex
som vet om att hon inte vill ha sex med hans polare, lämnar då rummet, utan att försäkra sig om kvinnan har ändrat sig i frågan om hon vill ha sex med hans två polare eller inte. Dessa två utsätter sedan kvinnan för väldigt förnedrande sexuella handlingar, de kör bland annat upp en bilnyckel i underlivet på henne.
Givetvis borde de två polarna ha dömts för våldtäkt, men de blev friade i hovrätten (dömda i tingsrätten om jag inte missminner mig). Hennes ex döms för oaktsam våldtäkt, utifrån att han
visste att hon inte ville ha sex med hans två polare och ändå lämnade henne ensam med dem i ett utsatt läge. Så. Där har du en av de 31 domarna. Och jag har läst några till som är väldigt tydliga och där det finns tydlig bevisning för att en oaktsam våldtäkt har ägt rum.
Så. Läs domarna, så får du se att denna lag om oaktsam våldtäkt inte är så tokig.