2022-10-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju du du din jävla flane som har påstått att man måste uttrycka sitt samtycke under hela akten för att det har du läst hos polisen och på Lawline!

Jag har gett dig källor för vad både polisen och Lawline anser ja men du tror att du är mer kompetent än dem.

Citat:
Jag sa att det måste man inte alls, man får gärna ligga där passiv och hålla käften om man vill och låta den andra göra allt jobb.

Du är ju fan rubbad på riktigt.

Jag är rubbad för att du tror du är mer kompetent än polisen och Lawline och trots att du ändrar dig från gång till annan? Du verkar göra dina påståenden om hur lagen fungerar baserat på ditt känslotillstånd just för stunden.
Citera
2022-10-19, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har gett dig källor för vad både polisen och Lawline anser ja men du tror att du är mer kompetent än dem.

Jag är rubbad för att du tror du är mer kompetent än polisen och Lawline och trots att du ändrar dig från gång till annan? Du verkar göra dina påståenden om hur lagen fungerar baserat på ditt känslotillstånd just för stunden.
Så vem var det jag tyckte skulle dömas nu igen?

Idiot.
Citera
2022-10-19, 09:41
Medlem
Citat:
Så vem var det jag tyckte skulle dömas nu igen?

Idiot.

Idag ville du inte döma någon men igår ville du som vanligt döma mannen stumpan, är du så förvirrad att du inte minns vad du svarar?

Men nu vet vi att din åsikt är att när man fått ett samtycke till sex så kan man inte bara knulla tjejen en gång just då, utan även senare eftersom det avgivna samtycket fortsätter gälla.
Citera
2022-10-19, 09:46
Avslutad
Citat:
Idag ville du inte döma någon men igår ville du som vanligt döma mannen stumpan, är du så förvirrad att du inte minns vad du svarar?

Men nu vet vi att din åsikt är att när man fått ett samtycke till sex så kan man inte bara knulla tjejen en gång just då, utan även senare eftersom det avgivna samtycket fortsätter gälla.
Länka till inlägget där jag ö h t har diskuterat ett fall där vederbörande bör dömas eller erkänn att du är en jävla lögnande idiot som blev landsförvisad från Sverige för att ingen ville ha dig här.
Citera
2022-10-19, 09:54
Medlem
Citat:
Länka till inlägget där jag ö h t har diskuterat ett fall där vederbörande bör dömas eller erkänn att du är en jävla lögnande idiot som blev landsförvisad från Sverige för att ingen ville ha dig här.

Nu är det ju du som ljuger om landsförvisning så du förstör din egen trovärdighet stumpan. Du glömde tydligen redan att jag skrev att admin rensade dessa inlägg vilket du känner till också.
Citat:
Admin rensade så bort det men du kan få en chans till även om jag vet att du kommer slingra dig och svara på något annat eller ställa en massa motfrågor för att slippa svara. Det är så du jobbar stumpan.
Men dina tidigare åsikter är ointressanta nu när du gjort kvinnor laglösa, har mannen väl en gång fått samtycke kan han knulla tjejen när han vill utan nya samtycken.
Citera
2022-10-19, 10:01
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Hela iden om att ett verbalt samtycke bör finnas innan sex mellan män och kvinnor, är bara märklig. Om en kvinna måste säga "jag vill ha sex med dig", för att det inte ska räknas som en våldtäkt, har jag i så fall våldtagit många kvinnor. De flesta samlag äger rum utan någon verbal kommunikation innan samlaget.

De som pushar sådana ideer verkar bara ha som mål att isolera män och kvinnor från varandra, troligtvis för att minska antalet barn som föds.
Citera
2022-10-19, 10:31
Avslutad
Citat:
Nu är det ju du som ljuger om landsförvisning så du förstör din egen trovärdighet stumpan. Du glömde tydligen redan att jag skrev att admin rensade dessa inlägg vilket du känner till också.

Men dina tidigare åsikter är ointressanta nu när du gjort kvinnor laglösa, har mannen väl en gång fått samtycke kan han knulla tjejen när han vill utan nya samtycken.
Ljuger du om admin nu också?

Så det är admins fel att du inte kan länka till det där fallet där jag kom fram till att någon borde dömas?
Citera
2022-10-19, 11:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Hela iden om att ett verbalt samtycke bör finnas innan sex mellan män och kvinnor, är bara märklig. Om en kvinna måste säga "jag vill ha sex med dig", för att det inte ska räknas som en våldtäkt, har jag i så fall våldtagit många kvinnor. De flesta samlag äger rum utan någon verbal kommunikation innan samlaget.

De som pushar sådana ideer verkar bara ha som mål att isolera män och kvinnor från varandra, troligtvis för att minska antalet barn som föds.

Tur att smatyckeslagen inte kräver verbalt samtycke då. Det kan ges verbalt eller genom aktivt deltagande.
Citera
2022-10-19, 13:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Här har du vår konversation. Det fetade berör frågorna jag vill ha svar på. Kan du vara så god att svara på dem.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=therese+juel
https://www.google.com/search?q=Bj%C3%B6rn+Hurtig&client=firefox-b-d&biw=1280&bih=587&sxsrf=ALiCzsZbtVbyC_89WPfu9WGV7 PO8NJ1l-g%3A1666180553325&ei=yeVPY8u2E-ueseMP7PK_kAc&ved=0ahUKEwiLv4ygnuz6AhVrT2wGHWz5D3I Q4dUDCA4&oq=Bj%C3%B6rn+Hurtig&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6E AwyBAgjECcyBAgjECcyBAgjECcyBQguEIAEMgUIABCABDIFCAA QgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQg AQyBQgAEIAEOgoIABBHENYEELADSgQIQRgASgQIRhgAUKMHWOw LYMMlaAFwAXgAgAFuiAGHA5IBAzMuMZgBAKABAcgBCMABAQ&sc lient=gws-wiz

Varsågod.
Svaren finns där jag hade fått leta, eller så går jag in och lyssnar på Navid Modiris långa poddar med både Hurtig/Butt och Therses Juel.

Jag har inte tid att mata dig som en jävla småfågel.
Jag finns i tropikerna och letar efter mitt nästa liv.
Citera
2022-10-19, 15:32
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Man har alltid haft rätten att dra tillbaka sitt samtycke under sexakten, även innan lagen om oaktsam våldtäkt/samtyckeslagen kom. Om du har se med en kvinna och hon mitt under akten börjar säga "nej, jag vill inte mer, sluta!" och börjar gråta, så har hon dragit tillbaka sitt samtycke, och då ska du sluta. Fortsätter du då, så kan du komma att åka dit för våldtäkt. Och det hade du gjort även innan lagändringen.

Märker du att kvinnan plötsligt inte verkar vilja, hon slutar stöna, stelnar till, blir passiv om du tex. börjar penetrera henne analt istället för vaginalt. Så kan det vara bra att du frågar "vill du inte längre?" och svarar hon att hon inte vill, så gäller det att du slutar. Ställer du inte frågan och fortsätter, så kan du mycket väl åka dit för oaktsam våldtäkt. Ändringen av sexet kräver liksom fråga om hon samtycker till tex. analsex, eller annan ändring av ert sex.

1. Jag behöver ingen uppläxning av dig då jag redan skrivit ett långt argt inlägg om denna lag på min blogg 2018 - jag känner till allt om den!

2. Självklart är det våldtäkt om hon säger uttryckligen att hon inte vill och börjar gråta - det är inte dessa uppenbara situationer som jag ifrågasätter utan de som är mindre uppenbara.

3. Det du nämner i det andra stycket är vad jag är kritisk till. Mannen kanske inte uppfattat att hon blir stel, slutar stöna eller dylikt - och hon kanske från ingenstans anmäler "oaktsam våldtäkt" när mannen haft uppfattningen att hon var med på allt.

- Det är rysk roulette med våldtäktslagstiftningen att ha sex med en svensk kvinna..

"Oaktsam våldtäkt" verkar vara helt baserat på kvinnans ord och således ger man kvinnan makten att skjuta dig med våldtäktskulan efter sex med henne - även om hon säger att hon är med på det - då hon kan dra tillbaka samtycket utan att meddela detta när man ändrar form av samlag..

Detta är det enskilt största problemet med den nya lagstiftningen!

"Oaktsam våldtäkt" borde inte finnas som ett brott och gör det det så visar det att galna feminist-aktivister fått för stort inflytande.
Citera
2022-10-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
1. Jag behöver ingen uppläxning av dig då jag redan skrivit ett långt argt inlägg om denna lag på min blogg 2018 - jag känner till allt om den!

2. Självklart är det våldtäkt om hon säger uttryckligen att hon inte vill och börjar gråta - det är inte dessa uppenbara situationer som jag ifrågasätter utan de som är mindre uppenbara.

3. Det du nämner i det andra stycket är vad jag är kritisk till. Mannen kanske inte uppfattat att hon blir stel, slutar stöna eller dylikt - och hon kanske från ingenstans anmäler "oaktsam våldtäkt" när mannen haft uppfattningen att hon var med på allt.

- Det är rysk roulette med våldtäktslagstiftningen att ha sex med en svensk kvinna..

"Oaktsam våldtäkt" verkar vara helt baserat på kvinnans ord och således ger man kvinnan makten att skjuta dig med våldtäktskulan efter sex med henne - även om hon säger att hon är med på det - då hon kan dra tillbaka samtycket utan att meddela detta när man ändrar form av samlag..

Detta är det enskilt största problemet med den nya lagstiftningen!

"Oaktsam våldtäkt" borde inte finnas som ett brott och gör det det så visar det att galna feminist-aktivister fått för stort inflytande.

Det fetade: det krävs fortsatt bevis. Så även vid oaktsam våldtäkt ska det finnas bevis eller vittnesmål som styrker det hela. Annars blir det ingen dom.

31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom igång 2018. Jag har läst några av de domarna och det är helt klart våldtäkt av oaktsam art. Inga tvivel. Och finns bevis.

Bland annat finns där en dom där en kvinna uttryckligen har sagt till sitt ex att hon inte vill ha sex med hans två tvivelaktiga polare. Dagen efter har hon sex med sitt ex (med fullt samtycke) då de två tvivelaktiga männen också börjar ha sex med henne. Hon är vid det läget väldigt påverkad och kan inte riktigt värja sig. Hennes ex som vet om att hon inte vill ha sex med hans polare, lämnar då rummet, utan att försäkra sig om kvinnan har ändrat sig i frågan om hon vill ha sex med hans två polare eller inte. Dessa två utsätter sedan kvinnan för väldigt förnedrande sexuella handlingar, de kör bland annat upp en bilnyckel i underlivet på henne.

Givetvis borde de två polarna ha dömts för våldtäkt, men de blev friade i hovrätten (dömda i tingsrätten om jag inte missminner mig). Hennes ex döms för oaktsam våldtäkt, utifrån att han visste att hon inte ville ha sex med hans två polare och ändå lämnade henne ensam med dem i ett utsatt läge. Så. Där har du en av de 31 domarna. Och jag har läst några till som är väldigt tydliga och där det finns tydlig bevisning för att en oaktsam våldtäkt har ägt rum.

Så. Läs domarna, så får du se att denna lag om oaktsam våldtäkt inte är så tokig.
Citera
2022-10-19, 23:21
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Det fetade: det krävs fortsatt bevis. Så även vid oaktsam våldtäkt ska det finnas bevis eller vittnesmål som styrker det hela. Annars blir det ingen dom.

31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom igång 2018. Jag har läst några av de domarna och det är helt klart våldtäkt av oaktsam art. Inga tvivel. Och finns bevis.

Bland annat finns där en dom där en kvinna uttryckligen har sagt till sitt ex att hon inte vill ha sex med hans två tvivelaktiga polare. Dagen efter har hon sex med sitt ex (med fullt samtycke) då de två tvivelaktiga männen också börjar ha sex med henne. Hon är vid det läget väldigt påverkad och kan inte riktigt värja sig. Hennes ex som vet om att hon inte vill ha sex med hans polare, lämnar då rummet, utan att försäkra sig om kvinnan har ändrat sig i frågan om hon vill ha sex med hans två polare eller inte. Dessa två utsätter sedan kvinnan för väldigt förnedrande sexuella handlingar, de kör bland annat upp en bilnyckel i underlivet på henne.

Givetvis borde de två polarna ha dömts för våldtäkt, men de blev friade i hovrätten (dömda i tingsrätten om jag inte missminner mig). Hennes ex döms för oaktsam våldtäkt, utifrån att han visste att hon inte ville ha sex med hans två polare och ändå lämnade henne ensam med dem i ett utsatt läge. Så. Där har du en av de 31 domarna. Och jag har läst några till som är väldigt tydliga och där det finns tydlig bevisning för att en oaktsam våldtäkt har ägt rum.

Så. Läs domarna, så får du se att denna lag om oaktsam våldtäkt inte är så tokig.

Ja, i det fallet du nämner är jag benägen att hålla med dig - jag är en konservativ ung man som inte tror på att dela min kvinna med andra män - detta gruppsex-beteende verkar komma från utlänningar och ja, det är inte normalt eller ok.

Jag anser visserligen inte att hennes ex är skyldig till oaktsam våldtäkt om sexet skedde med de två andra männen - så för att han lämnar rummet så är det han som begår brottet? Det tycker jag är konstigt. Däremot att de andra fanns på plats är även det mycket märkligt. Ingen vanlig normal man vill dela sin flickvän med andra män..

Det var i min mening de två polarna som borde dömts och inte hennes ex.
Senast redigerad av Druthuludi 2022-10-19 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in