Resultat: Hur många har gått på Handels?
Japp
7,76%
9 röster
Skulle ha velat men inte gjort det (än)
12,07%
14 röster
Gått annan ekonomutbildning
12,93%
15 röster
Vill inte
67,24%
78 röster
2005-10-23, 17:35
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Memnok:

Citat:
Skall Black Sabbath återförenas?

Nej, något helt annat som jag inte vill tala om. Inte ännu i alla fall.
Citera
2005-10-23, 18:25
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nja... Jag var alkoholiserad, inte nu längre. Jag kan lätt hälla i mig en flaska sprit en fredagskväll och sedan ge fan i det. Jag tycker inte det är kul längre helt enkelt, jag behöver det inte på samma sätt. Och bitter? Njää, det vet jag väl inte. Men ok, jag saknar en tid i mitt liv, det erkänner jag och jag ångrar mycket men det finns ännu mer som jag inte ångrar.
Jag lever ett mycket bra liv och nu har det hänt något riktigt stort som kommer att berika mitt liv ännu mer!

Jajamensan! Ska vi jämföra liv? Vad vi har osv? Vågar du ställa upp?
Nä. Jag har levt ett liv som ditt och jag är glad att jag inte gör det längre. Jag saknar förvisso tiden ibland, men är oerhört glad att jag har ersatt det med något bättre. Men det är förstås bra om du äntligen kan känna dig tillfreds med tillvaron. Vem vet, med lite tur kanske du blir vuxen i samma veva?

För övrigt tror jag mig kunna gissa mig till vad det är som kommer berika ditt liv.
Citera
2005-10-23, 18:32
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad

För övrigt tror jag mig kunna gissa mig till vad det är som kommer berika ditt liv.

Ökade bidrag och lägre tillväxt åt alla?
Citera
2005-10-23, 18:54
Medlem
Smockad:

Citat:

Gör du? Nu blev jag nyfiken!

Citat:
Nä. Jag har levt ett liv som ditt och jag är glad att jag inte gör det längre.

Samma här! Jag är naturligtvis glad över att jag inte längre beter mig som den idiot jag en gång var.

Citat:
Vem vet, med lite tur kanske du blir vuxen i samma veva?

Nej för fan! Inte bli vuxen!

Mc Frost:

Citat:
Ökade bidrag och lägre tillväxt åt alla?

Nä, verkligen inte!
Nu trodde du att jag skulle hugga, eller hur?
Citera
2005-10-23, 18:57
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ha! Ha! Absolut inte! Jag har inte ens avgångsbetyg från grundskolan!
Ja, jag är stolt över det! Skolan är för idioter. Ju längre tid man måste tillbringa i skolan, ju dummare är man. Jag är smart, jag behövde knappt vara där överhuvudtaget.
Vem fan tycker att en kille som behöver ta tvåhundra lektioner på bilskolan är smart?

Märk väl att det här är samma ljushuvud som gnäller och jämrar sig i Politik - Inrikes om att det minsann är ett helvete att vara arbetslös och att "ingen" blir det frivilligt.

/CW
Citera
2005-10-23, 19:05
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Alkoholiserad. Bara haft värdelösa jobb...

Men jag skulle ändå föredra att tillbringa en kväll i GH:s sällskap än någon ekonom någonstans. Det är typer som han som vet vad siffrorna betyder, inte bara vad de står för. Om du hajjar.

Och jag skulle aldrig tänka mig att läsa på handels.
Citera
2005-10-23, 19:12
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Men jag skulle ändå föredra att tillbringa en kväll i GH:s sällskap än någon ekonom någonstans. Det är typer som han som vet vad siffrorna betyder, inte bara vad de står för. Om du hajjar.
Jag har många gamla bittra hårdrockare i min bekantskapskrets och jag gillar att umgås med dem. Är rätt säker på att jag skulle trivas i GH:s sällskap också. Däremot skulle jag inte för allt smör i Småland vilja vara som de.
Citera
2005-10-23, 19:14
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Samma här! Jag är naturligtvis glad över att jag inte längre beter mig som den idiot jag en gång var.
Fast jag tänkte närmast på hur du beter dig nu. Du vet, är inskränkt, bakåsträvande, föraktar allt och alla som inte är som du, tror att det är du och bara du som har alla svar, hatar det du inte förstår, kan och vet allt o s v.
Citera
2005-10-23, 19:15
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Jag har många gamla bittra hårdrockare i min bekantskapskrets och jag gillar att umgås med dem. Däremot skulle jag inte för allt smör i Småland vilja vara som de.

Nu vet jag inte hur du är som person. Du är säker genomtrevlig. Men den erfarenhet jag har av personer från handels och alla andra överreklamerade utbildningar är långt från positiva. Det kan ha samband med självförtroende-pumpandet som nämndes tidgare.
I mitt skrå så är det folk från JMK (Institutionen för Journalistik, Medier och Kommunikation vid Stockholms universitet) som är störiga.
Citera
2005-10-23, 19:28
Medlem
Carl-Wilhelm:

Citat:
Märk väl att det här är samma ljushuvud som gnäller och jämrar sig i Politik - Inrikes om att det minsann är ett helvete att vara arbetslös och att "ingen" blir det frivilligt.

Men nu är jag ju inte arbetslös. Men visst, det är väl aldrig trevlig att bli arbetslös.
Jag har dock varit arbetslös och det var inte frivilligt, jag blev uppsagd.

Det var förresten ett tag sedan jag såg till dig. Varför tittar du inte i i politikforat igen och låter ditt intellekt smekas av mina insiktsfulla analyser och bli helt bergtagen av min rent fantastiska visdom?
Citera
2005-10-23, 19:28
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Nu vet jag inte hur du är som person. Du är säker genomtrevlig. Men den erfarenhet jag har av personer från handels och alla andra överreklamerade utbildningar är långt från positiva. Det kan ha samband med självförtroende-pumpandet som nämndes tidgare.
I mitt skrå så är det folk från JMK (Institutionen för Journalistik, Medier och Kommunikation vid Stockholms universitet) som är störiga.
De jag känner som har gått på HHS är alla fjärran från nidbilden av Handelsstudenten. Tvärtom skulle jag påstå att de är MER ödmjuka än den genomsnittliga ekonomen. Har man gått på HHS behöver man inte skryta och stå i för att boosta sitt ego, tror jag. Oftast är det ju de som inte har något att skryta med som skryter mest. Små hundar skäller, stora hundar bits, typ.
Citera
2005-10-23, 21:16
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
De jag känner som har gått på HHS är alla fjärran från nidbilden av Handelsstudenten. Tvärtom skulle jag påstå att de är MER ödmjuka än den genomsnittliga ekonomen. Har man gått på HHS behöver man inte skryta och stå i för att boosta sitt ego, tror jag. Oftast är det ju de som inte har något att skryta med som skryter mest. Små hundar skäller, stora hundar bits, typ.

Min uppfattning är den rakt motsatta. Visst, det finns ett fåtal riktigt vassa killar och tjejer som har gått på Handels, och dessa är oftast så djäfla duktiga på allting att de för längesedan har gett upp divalater etc. De är helt enkelt alldeles för fokuserade för det. Samma sorts personer hittar man på de flesta prestigeutbildningar, som t.ex jurist- eller läkarlinjerna.

Men just Handels dras även med en grupp personer som ligger knappt över genomsnittet men ser sig själva som någon slags elitgrupp.De lever ofta på gamla meriter, kan inte mer än sådana som går på vanliga ekonomutbildningar och går in stenhårt för att vara "Handelsstudenter". Dessa har blivit alltmer frekventa allt sedan betygsättandet i relation till faktiska kunskaper havererat på många gymnasieskolor.

/CW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in