Resultat: Hur många har gått på Handels?
Japp
7,76%
9 röster
Skulle ha velat men inte gjort det (än)
12,07%
14 röster
Gått annan ekonomutbildning
12,93%
15 röster
Vill inte
67,24%
78 röster
  • 5
  • 6
2005-10-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beo
Jag har ocksa hort den om I:arna i Linkoping, fast med tilllàgget att "for nagra ar sedan" omkring 2002. Ar vi sanningen pa sparen??

Mycket möjligt. Om jag inte minns fel så förtäljer historien att det var ett dotterbolag inom SAAB-sfären (någonstans i Linköpingstrakten) som annonserade efter någon typ av chef/VD. Enligt historien skulle bolaget ha fått en hel hög med ansökningar från nyexade I-studenter. Detta föranledde att personalansvarig på SAAB skrev ett brev till Lintek där han undrade vad det var man tutade i sina studenter.

Som sagt så var det tio år sedan jag hörde detta och det är mycket möjligt att mitt minne sviker mig när det gäller detaljerna.
Citera
2005-10-31, 16:09
Medlem
beos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Det var I i Lkpg.

Lund erbjöd FT WSJ och Herald Tribune. Tyvärr inte DI

Hem?
Inte illa i sa fall.
Attans att man inte pluggade i Lund! Jaja, ingen DI iallafall ...
F o verkar det som att DI numera padyvlas Handelsstudenter in genom dorrspringan helt utan pardon.
Citera
2005-11-13, 15:21
Medlem
aj1976s avatar
Jag har gott på flum-handels, alltså handelshögskolan i Göteborg. Flumigt, soft och Johan Lönnroth från vänstern är lärare där... säger allt... skönt värre...
Citera
2008-04-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj1976
Jag har gott på flum-handels, alltså handelshögskolan i Göteborg. Flumigt, soft och Johan Lönnroth från vänstern är lärare där... säger allt... skönt värre...

Det är väl inget fel på Handelshögskolan i Göteborg?
Citera
2008-04-15, 21:51
Medlem
Sartres avatar
Den är inte så... eh... elit av sig. Det finns hur många skrönor som helst om hur chalmerister går in där och bara river av kurs på kurs och bara köttar sönder handelsmänniskorna i rent ägande.

Sedan är jag två år för sent, men fan vad ni hackar på GH, jag ska ju fan lätt köpa hans bok när den kommer ut, så jävla rolig dne kommer vara.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in