Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-18, 14:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Är du spydig och anser mitt tips vara dåligt? Eller tror du att jag försöker skoja med dig?

Nej? Det var verkligen inte så menar, men menar du att 2 glas om dagen är för lite?

Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
För att styrka mitt påstående, 2 paket mjölk innehåller 104g protein, 1.8k kcal. Äter du som vanligt folk och adderar mjölken så är du uppe i runt 3000kcal om dagen. Ett bra överskott, särskilt för lilla dig på 60kg.

Så jag måste dricka 2 paket (1.5l) mjölk om dagen?
Citera
2015-05-18, 23:05
  #14
Medlem
Grimleys avatar
Skit i andra på gymmet, alla har inte varit stora när de började. Alternativt gå dit sent eller tidigt om du vill slippa folk för och bli van att träna. Ät inte massa skräp utan näringsrik mat som kyckling, lax, torsk, ris, potatis, pasta och försök äta så mycket fullkorn du kan. Samt röd mjölk som folk föreslagit och bra fetter som finns i tex cashewnötter/jordnötter. Sedan grönsaker och frukt.

http://www.styrkelabbet.se/ga-upp-i-vikt/
Citera
2015-05-19, 05:27
  #15
Medlem
Varför vill du gå upp i fettnivå? Låter synnerligen ogenomtänkt om du frågar mig.
Citera
2015-05-19, 12:14
  #16
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
För då ser jag åtminstone lite större ut, det är väl skämmigt att se en person som liknar en pinne gå in och gymma som inte kan lyfta mycket vikter?

Inte lika skämmigt som att se en lite större person som inte heller kan lyfta mycket vikter. Man är inte stark från början, och varenda person på gymmet är fullt medveten om det.
Citera
2015-05-19, 14:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Skit i andra på gymmet, alla har inte varit stora när de började. Alternativt gå dit sent eller tidigt om du vill slippa folk för och bli van att träna. Ät inte massa skräp utan näringsrik mat som kyckling, lax, torsk, ris, potatis, pasta och försök äta så mycket fullkorn du kan. Samt röd mjölk som folk föreslagit och bra fetter som finns i tex cashewnötter/jordnötter. Sedan grönsaker och frukt.

http://www.styrkelabbet.se/ga-upp-i-vikt/

Tack så mycket för informationen! Ska definitivt ta del av den!

Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Varför vill du gå upp i fettnivå? Låter synnerligen ogenomtänkt om du frågar mig.

För om jag går upp i fett så kommer jag se större ut, men efter vad jag har läst här så bör jag träna samtidigt som jag går upp i vikt!

Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Inte lika skämmigt som att se en lite större person som inte heller kan lyfta mycket vikter. Man är inte stark från början, och varenda person på gymmet är fullt medveten om det.

Sant, du fick mig att tänka om, ska börja träna och gå upp i vikt samtidigt!
Citera
2015-05-19, 14:13
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421


För om jag går upp i fett så kommer jag se större ut, men efter vad jag har läst här så bör jag träna samtidigt som jag går upp i vikt!


Sätt igång och träna direkt! Genast! Nu! Vad väntar du på!?
Citera
2015-05-19, 19:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421


Varför kommer jag att ångra mig?

För att bygga muskler så kommer man lägga på sig fett också eftersom det i stort sett är omöjligt i början att äta precis så mycket som gör att man enbart går upp i muskler. Så du förstår ju att om du börjar träna nu så består dina första 10 kilo av din viktökning i något eller några kilo muskler. Kommer inte förklara mer än att säga att det skulle vara idiotiskt att bara bygga fett. Vill du veta mer får du själv ta reda på informationen. Lycka till!
Citera
2015-05-19, 20:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
Nej? Det var verkligen inte så menar, men menar du att 2 glas om dagen är för lite?



Så jag måste dricka 2 paket (1.5l) mjölk om dagen?

Måste och måste. Finns andra sätt. T.ex käka några 100g nötter, jordnötter/cashwe
Citera
2015-05-20, 00:37
  #21
Medlem
Lol, du kommer inte se speciellt större ut av att gå upp 10 kg i fett. Inte precis som att fettet kommer lägga sig på axlarna och armarna och göra så du ser bredare och biffigare ut, du kommer sluta upp skinnyfat bara, det kommer inte göra dig starkare heller.

Börja gymma, du kommer bara göra det svårare för dig annars. Det är en fördel att starta väldigt smal, då kan du enbart fokusera på att bygga och inte oroa dig så mycket över att du blir för fet. Tycker du det är skämmigt är det just för du aldrig varit på gym, du kommer märka att de flesta där varken är starka eller biffiga, sen kan man se till en och annan biff men tänk på att dom också startade nånstans. Ingen bryr sig hur andra ser ut eller lyfter för den delen heller. Lägger du även ner tid på att läsa på om kost och träning kommer du va starkare och biffigare än 90% där på nolltid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback