Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-17, 23:58
  #1
Medlem
Hejsan!

Det är så att jag jättegärna vill gå upp i vikt sisådär 10 kg. Jag väger endast 60 och vill väga minst 70.
Är det bra om jag köper gainer för att dricka? Jag kommer då att dricka gainer utan att träna.

Om inlägget är i fel tråd så flytta gärna!

Mvh
Citera
2015-05-18, 00:15
  #2
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
Hejsan!

Det är så att jag jättegärna vill gå upp i vikt sisådär 10 kg. Jag väger endast 60 och vill väga minst 70.
Är det bra om jag köper gainer för att dricka? Jag kommer då att dricka gainer utan att träna.

Om inlägget är i fel tråd så flytta gärna!

Mvh

Du vill alltså lägga på dig 10kg fett? Det kan absolut fungera.
Citera
2015-05-18, 00:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentaklumpfot
Du vill alltså lägga på dig 10kg fett? Det kan absolut fungera.

Exakt, men efter att jag gått upp i vikt så kommer jag att börja träna.
Citera
2015-05-18, 01:02
  #4
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Gör så om du vill, det är din kropp.

Själv skulle jag kombinera träningen med gainern isf.
Citera
2015-05-18, 02:39
  #5
Medlem
Vad jag vet så funkar det inte. Jag är försökt att äta mig fet, men allt sätter sig på fel ställe (endast magen)
Citera
2015-05-18, 02:51
  #6
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Varför ska du gå upp 10kg i fett innan du börjar träna för...?
Citera
2015-05-18, 02:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
Hejsan!

Det är så att jag jättegärna vill gå upp i vikt sisådär 10 kg. Jag väger endast 60 och vill väga minst 70.
Är det bra om jag köper gainer för att dricka? Jag kommer då att dricka gainer utan att träna.

Om inlägget är i fel tråd så flytta gärna!

Mvh

Då måste dricka en hel del gainer. Folk verkar tro att gainer är något mirakeltillskott för viktippgång. Men tyvärr är det bara som en proteinshake i innehållet med en del carbs och fett adderat. En gainer är väl runt 300kcal/serving om jag inte är helt ute och cyklar. Åtminstone standardgainers. Drick ett extra paket röd mjölk om dagen istället och ät ordentligt så ska du se att du växer.

Nu kommer följdfrågan: är det inte jobbigare att trycka i sig massa extra mat och mjölk än att bara dricka några gainers?
Svar: nej, när du väl införskaffat din gainer är det lättare sagt än gjort att blanda 6-7 gainers om dagen och göra rent shakern titt som tätt. När du sitter i soffan en kväll efter skola/jobb och har ätit som vanligt kommer din viktuppgång inte vara din prio ett då du obviously inte är så seriös och skjuter på att börja träna osv. Du kommer tänka att du tar en extra gainer imorgon istället. Är du med på tankebanan? Istället, passa på när du väl äter och dricker. Fet mjölk, och när du är mätt vid middagsbordet så äter du ändå lite till.
Citera
2015-05-18, 06:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
Exakt, men efter att jag gått upp i vikt så kommer jag att börja träna.

Det var ingen smart kommentar. Om du genomför detta kommer du ångra dig djupt för resten av din träningskarrirär. GARANTERAT. Givetvis ska du börja träna nu.
Citera
2015-05-18, 13:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Varför ska du gå upp 10kg i fett innan du börjar träna för...?

För då ser jag åtminstone lite större ut, det är väl skämmigt att se en person som liknar en pinne gå in och gymma som inte kan lyfta mycket vikter?

Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Då måste dricka en hel del gainer. Folk verkar tro att gainer är något mirakeltillskott för viktippgång. Men tyvärr är det bara som en proteinshake i innehållet med en del carbs och fett adderat. En gainer är väl runt 300kcal/serving om jag inte är helt ute och cyklar. Åtminstone standardgainers. Drick ett extra paket röd mjölk om dagen istället och ät ordentligt så ska du se att du växer.

Nu kommer följdfrågan: är det inte jobbigare att trycka i sig massa extra mat och mjölk än att bara dricka några gainers?
Svar: nej, när du väl införskaffat din gainer är det lättare sagt än gjort att blanda 6-7 gainers om dagen och göra rent shakern titt som tätt. När du sitter i soffan en kväll efter skola/jobb och har ätit som vanligt kommer din viktuppgång inte vara din prio ett då du obviously inte är så seriös och skjuter på att börja träna osv. Du kommer tänka att du tar en extra gainer imorgon istället. Är du med på tankebanan? Istället, passa på när du väl äter och dricker. Fet mjölk, och när du är mätt vid middagsbordet så äter du ändå lite till.

Tack så mycket för denna text, nu tror jag, jag vet varför jag inte går upp i vikt, det beror på att jag nästan aldrig dricker mjölk. Ska från och med nu dricka minst 2 stora glas varje dag, låter det bra?

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det var ingen smart kommentar. Om du genomför detta kommer du ångra dig djupt för resten av din träningskarrirär. GARANTERAT. Givetvis ska du börja träna nu.

Varför kommer jag att ångra mig?
Citera
2015-05-18, 13:38
  #10
Medlem
Ingen dömer dig, det sitter bara i ditt huvud. Börja träna nu!
Citera
2015-05-18, 14:41
  #11
Medlem
Tack så mycket för denna text, nu tror jag, jag vet varför jag inte går upp i vikt, det beror på att jag nästan aldrig dricker mjölk. Ska från och med nu dricka minst 2 stora glas varje dag, låter det bra?

Är du spydig och anser mitt tips vara dåligt? Eller tror du att jag försöker skoja med dig?
Citera
2015-05-18, 14:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony421
Tack så mycket för denna text, nu tror jag, jag vet varför jag inte går upp i vikt, det beror på att jag nästan aldrig dricker mjölk. Ska från och med nu dricka minst 2 stora glas varje dag, låter det bra?

För att styrka mitt påstående, 2 paket mjölk innehåller 104g protein, 1.8k kcal. Äter du som vanligt folk och adderar mjölken så är du uppe i runt 3000kcal om dagen. Ett bra överskott, särskilt för lilla dig på 60kg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback