• 1
  • 2
2015-05-15, 01:24
Medlem
Jag känner en som ska bli polis, och han har varit med när jag har rökt på. Han säger att han inte bryr sig, men att han inte vill göra det själv eftersom det ingår drogtest i antagningsprovet. Känner ni poliser som vet att ni röker på? Eller om någon är polis själv, anger du dina vänner? Man måste ju kända sig som en riktig hycklare om man är polis.
Citera
2015-05-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magknip37
Jag känner en som ska bli polis, och han har varit med när jag har rökt på. Han säger att han inte bryr sig, men att han inte vill göra det själv eftersom det ingår drogtest i antagningsprovet. Känner ni poliser som vet att ni röker på? Eller om någon är polis själv, anger du dina vänner? Man måste ju kända sig som en riktig hycklare om man är polis.

En gris är en gris. Resten borde du kunna klura ut själv...
Citera
2015-05-15, 01:42
Medlem
Hur bra vänner är ni? Tänk om han "bara vill ditt bästa" och anmäler dig? Hade fan inte förvånat mig.
Citera
2015-05-15, 01:42
Medlem
har en vän vars storebror e farbro gris,han vet allt vi gjort i unga år och troligen vet fortfarandevad vi gör
..men aldrig haft polisbesvär..
Citera
2015-05-15, 01:45
Medlem
CHI9s avatar
Citat:

Haha jag har en polare som jobbar med securitas, gör vissa samarbeten med polisen, och skall bli polis.
Vi har åkt runt och rökt i hans bil (inte han), han har varit hos mig flera gånger när jag rökt, jag har till och med sålt till honom då hans kompis ville ha en hundra släng en gång.
Det är ju helt lugnt så länge din kompis inte är en fitta.
Citera
2015-05-15, 01:47
Medlem
apelsinhimlens avatar
Låter som du tycker att en polis är något som står över oss vanliga människor. Herrejesus, vilken simpel och obildad person som helst kan bli polis. En bekant som inte kan bilda två rättstavade meningar jobbar som polis. Är ett jobb för folk som vill känna sig viktiga. Din vän kommer såklart inte anmäla dig.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-05-15 kl. 02:04.
Citera
2015-05-15, 02:14
Bannlyst
Citat:

Förr eller senare kommer du få lida av att han vet om att du röker. Grisar är grisar och ju äldre han blir desto slugare blir grisen. Jag skulle säga upp vänskapen med honom på dirren.
Citera
2015-05-15, 03:08
Medlem
revodnebs avatar
En god vän till mig vill bli polis, jag tror faktiskt att han skulle kunna bli en bra polis. Men hade han sagt till mig att hans "rökande" varken gjorde till eller ifrån så hade jag faktiskt anmält fanskapet... Jag pallar inte sån skit helt enkelt, ja ni får gärna säga att jag är trångsynt - det är ok....
Citera
2015-05-15, 04:54
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En god vän till mig vill bli polis, jag tror faktiskt att han skulle kunna bli en bra polis. Men hade han sagt till mig att hans "rökande" varken gjorde till eller ifrån så hade jag faktiskt anmält fanskapet... Jag pallar inte sån skit helt enkelt, ja ni får gärna säga att jag är trångsynt - det är ok....
Förstår jag dig rätt att han blazar och vill bli polis?
Citera
2015-05-15, 05:44
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Förstår jag dig rätt att han blazar och vill bli polis?
Jag grunnade också på det men får intrycket av att han menar OM det skulle vara så att hans kompis polisaspiranten skulle berätta att han puffar, DÅ skulle han anmäla honom. Ett rent hypotetiskt resonemang alltså. Revodneb får gärna förtydliga hur han menar.
Senast redigerad av Bdonk 2015-05-15 kl. 05:53.
Citera
2015-05-15, 07:25
Medlem
erkkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Förr eller senare kommer du få lida av att han vet om att du röker. Grisar är grisar och ju äldre han blir desto slugare blir grisen. Jag skulle säga upp vänskapen med honom på dirren.

Jo för då ökar nog inte chansen att han sätter dit dig Vad är du för kompis egentligen?
Citera
2015-05-15, 09:01
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:

Min kusin är polis och han har varigt väldigt tydlig med att berätta för alla han känner att de kan inte berätta för honom några olagligheter längre som har fängelse på straffskalan.

För han är som polis enligt lag skyldig att anmäla brott han får reda på.

Sen om han verkligen skulle anmäla mig det vet jag inte. Han är skyldig att göra det men tror inte han hade anmält mig om jag hade gjort något och berättat.
Senast redigerad av bergwall94 2015-05-15 kl. 09:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in