Citat:
Ursprungligen postat av
becknamycketmera
Snöbollen rullar vidare allt fortare .... Hur långt är det kvar till stupet tror ni?
Rysland är redan
över stupet. Hela omvärlden har lika roligt åt Putin nu som man har haft åt "Kim Flong Stung".
Det tar dock lite tid för det Ryska folket att inse det eftersom de först måste jobba sig igenom den genans som alltid uppstår när man lagt sin tro och tillit till en ledare som sedermera visat sig vara en bedragare.
Om jag direkt skulle översätta den vånda som Ryska folket som Nation nu går igenom, till något som en västerlänning kan sätta sig in i och förstå, så skulle jag beskriva det som att ett pedofiloffer våndas över huruvida han skall anmäla sin våldtäktman eller ej eftersom han under flera års tid både före- under- och efter våldtäkten sett honom som en gudalik person och upplevt honom som totalt 'awesome'.
I mångt och mycket kan man väl säga att det Ryska folket nu går igenom precis samma emotionella svårigheter som postaren av denna tråd besriver
sin situation:
(FB) Hur konfrontera pedofil?
Citat:
Ursprungligen postat av
becknamycketmera
Hur många år lever Putin till?
Hade han inte haft sådan pli på sin befolkning och lagt sådana resurser på propaganda och retorisk- såväl som karismatisk mediabaserad förförelsetaktik, så hade han redan varit död.
Dock med hans hemliga krig samt nedskärningar av offentliga löner, så tror jag att hans armerade limo kommer träffas av en lokalt avfyrad RGP inom två till fyra års tid.
Detta på grund av att hans folk trots propagandan, haft full tillgång till omvärlden via internet. De
vet hur folk lever i Väst, och de
vet även varför
de själva aldrig kan få leva på det viset förrän Putin är död. Detta leder till en sorts... Karmiskt påskyndande, rent attraktionsmässigt.
I mitt analytiska sinne där jag tar noll hänsyn till linjär tidsmekanik, så är Putin redan död.
Det har bara inte hänt än.
Putins handlingar leder ofelbart och enligt alla kända attraktionsekvationer, till hans egen död. Det är inte en fråga om
om. Det är en frågan om
när.
Om Ryska folket har den minsta självbevarelsedrift, så tar de och skjuter honom
idag.
Om de hellre följer samma mönster som alla andra människor gjort genom historien "hellre fly än illa fäkta" så kommer majoriteten av dem att dö medan resten kommer få uppleva nöjet att bygga upp ett nytt samhälle där en kontaminerad miljö och tillintetgjord infrastruktur är utgångspunkten.
[Tjernobyl]X[9^11] = [Efter Putin]+[Nya Ryssland] , ungefär.