En mer utförlig artikel:
http://www.folkbladet.nu/1477012/pol...ag-mitt-i-umea
Citat:
Uppdaterat: Flera vittnen såg i alla fall delar av händelseförloppet. En av dem uppger att mannen först försökte kasta ner kvinnan från balkongen innan han hämtade en yxa och gick till attack.
Ett vittne befann sig inne i sin lägenhet och gick ut på innergården när hon hörde upprörda röster och skrik.
– Jag tittar upp mot balkongen och får se en kvinna bli huggen med en yxa. Det är svårt att säga hur många slag han utdelade, men det var fler än ett, berättar vittnet.
Personer som såg attacken skrek och försökte förmå mannen att sluta slå.
Det var tydligen en arbetskamrat han försökte döda. Eftersom han jobbar på en skola skulle det kunna vara en lärare.
Citat:
Uppdaterat: Mannens högst chef uppger för Folkbladet att det var en arbetskamrat till honom som kom på besök och av någon anledning blev attackerad.
Citat:
Personer i mannens närhet är skärrade över att han misstänks för två så här allvarliga brott på kort tid. En av dem tillhör samma förening som mannen.
– Vi hade årsmöte för inte alls länge sedan. Då märkte jag ingenting som var konstigt med honom. Jag tyckte att han gjorde väldigt bra i från sig på det mötet, säger en föreningskollega.