2015-05-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Stackars,stackars den attackerade kvinnan och hennes familj.
Kanske är hon en sådan där bra människa som bryr sig om sina anställda och givit sig av på hembesök för att se så han levde .
Håller tummarna för att hon klarar sig utan men...
Precis och hoppas också hon överlever
Citera
2015-05-19, 23:18
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Snubben hann alltså köra på tre ungdomar i fyllan ena dagen, sen knacka sin chef med yxa nästa. Dessemellan har det ju varit en misstänkt mordbrand i grannkvarteret också.
Är han pyroman också?
Citera
2015-05-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Jag gissar på att hon var där för att berätta hur framtiden såg ut, att han inte fick vara kvar > Yxbenny spårar.
Men annars så är Draggens rektorer rätt hyggliga och välvilliga.

Som hans chef har hon ansvar om sin personal och med tanke med vad som hänt - när han kört på tre ungdomar i fyllan - tror jag faktiskt att hon bara tittade in efter jobbet för att se hur han mådde och om hon kunde göra något. Hur tänkte han? Behövde han någon hjälp? I all välmening.

Som tog en ände med förskräckelse.
Citera
2015-05-19, 23:33
Medlem
Kan ju varit så att hon ringt i flera dagar och inte fått något svar -då ligger ju inte tanken på självmord långt bort ....
Har man känt en människa länge så tror man ju inte att vederbörande kan spåra ur så här mycket -gissar att han inte var känd för att vara galen även om misstanke/bevis för missbruk fanns.
Tror inte jag själv skulle börja med att ringa polisen om en kollega inte svarade i telefon efter en dylik händelse-jag hade nog åkt dit och kollat läget först....
Tror knappast hon åkte dit för att meddela honom att han fått sparken. Även om Benny antagligen trodde att det var därför hon kom...
Citera
2015-05-19, 23:52
Medlem
Citerar från Aftonbladet "Mannen i 50-årsåldern som nu också är misstänkt för mordförsök är enligt uppgift till Aftonbladet lärare och ska vara sjukskriven från sin tjänst."

Han verkar vara sjukskriven ofta för när jag hade han som lärare för 1 år sen hade han precis börjat jobba igen efter att ha varit sjukskriven. Berättade även att han blivit mobbad på jobbet och han såg alltid ut att vara lite utanför. Han har nog haft det jobbigt länge och nu brast det.
Senast redigerad av Werqa 2015-05-19 kl. 23:54.
Citera
2015-05-19, 23:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
http://www.vk.se/1452793/avslojar-ra...m-mordforsoket

Jag citerar ur länken:

Citat:
Det var strax före klockan fem på eftermiddagen som polisen larmades av vittnen som såg hur en man i 50-årsåldern attackerade en kvinna på balkongen till en lägenhet på Dragonfältet i Umeå.

Mannen ska först ha försökt kasta kvinnan från balkongen och sedan ha attackerat henne med ett yxliknande föremål. Flera grannar försökte stoppa händelsen genom att skrika och kasta sten upp mot balkongen.

Flera vittnen bekräftar för VK att mannen som greps misstänkt för mordförsöket är den man som också misstänks ha kört på tre ungdomar på Tegsbron förra veckan.
Han är för den händelsen misstänkt för grovt rattfylleri, vilket innebär att han hade minst en promille alkohol i blodet.

Den misstänkta gärningsmannen och kvinnan bor inte tillsammans på adressen, men vilken relation de har till varandra är ännu inte klarlagt, menar polisens presstalesman Peder Jonsson. Han bekräftar dock att de känner varandra.
Citera
2015-05-20, 00:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En mer utförlig artikel:

http://www.folkbladet.nu/1477012/pol...ag-mitt-i-umea

Citat:
Uppdaterat: Flera vittnen såg i alla fall delar av händelseförloppet. En av dem uppger att mannen först försökte kasta ner kvinnan från balkongen innan han hämtade en yxa och gick till attack.
Ett vittne befann sig inne i sin lägenhet och gick ut på innergården när hon hörde upprörda röster och skrik.
– Jag tittar upp mot balkongen och får se en kvinna bli huggen med en yxa. Det är svårt att säga hur många slag han utdelade, men det var fler än ett, berättar vittnet.
Personer som såg attacken skrek och försökte förmå mannen att sluta slå.

Det var tydligen en arbetskamrat han försökte döda. Eftersom han jobbar på en skola skulle det kunna vara en lärare.

Citat:
Uppdaterat: Mannens högst chef uppger för Folkbladet att det var en arbetskamrat till honom som kom på besök och av någon anledning blev attackerad.

Citat:
Personer i mannens närhet är skärrade över att han misstänks för två så här allvarliga brott på kort tid. En av dem tillhör samma förening som mannen.
– Vi hade årsmöte för inte alls länge sedan. Då märkte jag ingenting som var konstigt med honom. Jag tyckte att han gjorde väldigt bra i från sig på det mötet, säger en föreningskollega.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-05-20 kl. 00:09.
Citera
2015-05-20, 00:12
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag förstår inte varför man går fri om man har begått ett allvarligt brott redan så nyligen.

Polisen skrev nog av det. Det brukar dom göra omgående med nästan alla brott.
Citera
2015-05-20, 00:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En till artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20818417.ab

Citat:
Aftonbladet har talat med en boende i närheten som hörde skrik och tittade ut.
– Jag hörde bara en massa skrik. Jag trodde att det var ett barn som hade gjort sig illa och gick för att titta ut och såg hur en människa slog en annan människa upprepade gånger, säger grannen.
– Det lät så hemskt, fortsätter grannen.
När mannen hade slagit kvinnan upprepade gånger gick han in i lägenheten igen.
– Jag såg faktiskt att hon kravlade sig upp på en stol, men vet inte hur det gick sen. Jag är chockad och har darrat sen det hände, säger vittnet.

Kvinnan är svårt skadad och opereras.

Citat:
Kvinnan, också i 50-årsåldern, är allvarligt skadad och förd till Norrlands universitetssjukhus.
– Hon är mycket svårt skadad och det pågår operation, säger Uno Nilsson, vakthavande befäl vid
Västerbottenspolisen.
Citera
2015-05-20, 00:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Polisen skrev nog av det. Det brukar dom göra omgående med nästan alla brott.
Dumheter. Han är misstänkt för grovt rattfylleri. Sådant skriver man inte av.
Citera
2015-05-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Dumheter. Han är misstänkt för grovt rattfylleri. Sådant skriver man inte av.

Varför häktade man inte honom?
Citera
2015-05-20, 00:24
Medlem
Varför får jag känslan att exfrun är thailändska? Jo nu vet jag.. han påminner om mannen i serien "30 grader i februari".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in