2015-05-20, 00:26
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Dumheter. Han är misstänkt för grovt rattfylleri. Sådant skriver man inte av.

Kan nog ligga bortglömt i en hög på polisstationen tills det blir preskriberat. Hatbrott mot romer går före!
Citera
2015-05-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helloafrica
Varför får jag känslan att exfrun är thailändska? Jo nu vet jag.. han påminner om mannen i serien "30 grader i februari".

Du har helt fel. Och jag tänker inte förklara varför.
Citera
2015-05-20, 00:35
Medlem
Hade Benny som lärare när jag gick på draggen ca 10 år sedan. Vill minnas honom som rätt trevlig, något sarkastisk men ändå på ett roligt sätt. Tyckte han var rätt bra tills vi en kväll såg honom på stan med en kvinna av asiatiskt ursprung som inte kan ha vart så mycket äldre än vi. Det såg bara jäkligt perverst ut i våra ögon. Var rätt uppenbart att de var mer än vänner med tanke på kroppsspråket och då blev det genast lite tryckt stämning i klassen efter det.
Citera
2015-05-20, 00:40
Vad man gör på fritiden är aldrig skäl för uppsägning.
Citera
2015-05-20, 00:46
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Vad man gör på fritiden är aldrig skäl för uppsägning.

Till en rimlig jävla gräns, ja
Citera
2015-05-20, 00:48
Medlem
Folkbladet.nu skriver: Mannens högst chef uppger för Folkbladet att det var en arbetskamrat till honom som kom på besök och av någon anledning blev attackerad.
– Jag har försökt få veta mer om den här händelsen men polisen säger ingenting, det är sekretess på alltihopa, säger chefen.

Varför prata en skolchef slash rektor med media överhuvudtaget, det verkar helt knäppt.

Mannen måste blivit psykiskt sjuk, och borde kanske lagts in efter fyllekörningen?
Citera
2015-05-20, 00:49
Medlem
Vilket avskrap till gubbjävel. Dags för honom att lämna jordelivet. Han har gjort sitt. Dock har vi ju ej dödsstraff i Sverige. Så han är väl ute och kör på fyllan samt svingar runt med yxan igen om ett par år.
Citera
2015-05-20, 00:49
Är B en sämre lärare för att han skadat tre ungdomar i en fyllestyrning och försökt mörda sin chef (enligt ryktet) i affekt under berusning?
Citera
2015-05-20, 00:58
Medlem
Citat:
Är B en sämre lärare för att han skadat tre ungdomar i en fyllestyrning och försökt mörda sin chef (enligt ryktet) i affekt under berusning?

Men med det alkholintaget och omdömet är han kanske inte en så bra lärare längre. Vilket inte förtar hans tidigare uppskattade prestationer.
Citera
2015-05-20, 00:59
Medlem
Offret på balkongen lär finnas på bild här:
http://www.skola.umea.se/dragonskola...2bf32356e.html
Initialer EN
Citera
2015-05-20, 01:20
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har helt fel. Och jag tänker inte förklara varför.

Vad menar du? Vad är fel, och varför i hela fridens namn vill du inte förklara varför i så fall?

I inlägget stod alltså: "Varför får jag känslan att exfrun är thailändska? Jo nu vet jag.. han påminner om mannen i serien '30 grader i februari'." Då borde alltså antingen (1) den eventuella exfrun inte vara thailändska och/eller (2) MGM inte påminna om mannen i den serien (vad nu det är för något slags program). Vad är fel, (1) och/eller (2)? Varför vill du inte förklara varför? Vad är då poängen med inlägget till att börja med?

Tack för ditt bidrag till tråden, liksom.
Senast redigerad av CarolSeaver 2015-05-20 kl. 01:39.
Citera
2015-05-20, 02:44
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:

En person som uppvisar oerhört våldsamma tendenser, vårdslöst beteende och har en osund relation till alkohol bör väl inte direkt klassas som lämplig för läraryrket? Om du inte drar gränsen där, var drar du den då?

Om de tre ungdomarna samt den förmodade rektorn (om det nu stämmer) skulle ha avlidit, skulle du fortfarande tycka att han borde få fortsätta som lärare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in