2015-05-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
[b]
om olycksplatsen som skrev om här; Att flyga ner i älven var nog ingen risk, det finns ju räcke åt det hållet och hastigheten var inte hög som jag kan tolka vittnet i AB. Eller vad säger ni andra, Att det inte finns räcke mellan väg och gångbanan kanske har med snöröjningen att göra. Är bron olycksdrabbad? Har googlat men inte hittat mycket.

Alkolås på!!!!!

Ett vittne såg ju en person volta över bilen så nog går det flyga över räcket. Upp på taket och sen rulla över är ju inte ett omöjligt scenario.

Lite ironiskt att Gunilla Öhgren fd. ordf. i byggnadsnämnden är gudmor till en av ungarna. Hon var säkert med och röstade ner förslaget om att bygga om bron.
Citera
2015-05-15, 12:02
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Gymnasielärare körde på tonåringar i fyllan är ingen vidare rubrik , men den skulle kunna ligga på expressen idag.
De har kanske krismöte på hans arbetsplats nu, vilken jkl soppa.
i vk.se skriver man idag att fler förhör skall hållas.
http://www.vk.se/1448334/ungdomarna-intensivvardas
i samma artikel nya uppgifter gällande offrens ålder
En pojke född 1999 är allvarligt skadad medan flickorna, som är födda 2000 och 2001, har moderata och lindriga skador. På akuten vid Norrlands universitetssjukhus uppger man för VK att ungdomarna vårdas på intensivvårdsavdelningen.

om olycksplatsen som skrev om här; Att flyga ner i älven var nog ingen risk, det finns ju räcke åt det hållet och hastigheten var inte hög som jag kan tolka vittnet i AB. Eller vad säger ni andra, Att det inte finns räcke mellan väg och gångbanan kanske har med snöröjningen att göra. Är bron olycksdrabbad? Har googlat men inte hittat mycket.

Alkolås på!!!!!

Enligt en kommentar på vk så dog en yngre människa på bron under slutet på 80 talet.
Citera
2015-05-15, 12:07
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Enligt en kommentar på vk så dog en yngre människa på bron under slutet på 80 talet.

Han har ju nära hem från polisstaionen iallafall ..
Citera
2015-05-15, 13:20
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Blev det syntax error i bregott-fabriken av att gm både kör pundarbil OCH är akademiker eller varför lyser alla listiga försök till personporträtt med sin fråvaro i tråden?

I & I intresserade kan ju i alla fall somna om.

Hoppas ungarna klarar sig i alla fall. Och ta det nu lite lungt med gubben som körde, sånt här kan tom få folk att gå och ta livet av sig.

Du undrar varför ingen tråden skriker "svarting!", "svartmuskig" etc. om MGM? Det är ganska enkelt, det fanns aldrig något som tydde på att det var en invandrare som var GM. I de allra flesta trådar där många är övertygade om att det handlar om invandrare som GM, så har de också rätt. Det är p g a att de flesta inte bara säger det på måfå. Vissa typer av brott och vissa typer av tillvägagångssätt är typiska invandrarbrott, precis som rattfylleri av en man i 60-års åldern är ett typiskt brott begånget av en svensk.

Du borde nog alltså snarare fundera på orsaken till avsaknaden av spekulationer kring etnicitet, än göra dig lustig över din egna halmgubbe.
Citera
2015-05-15, 13:49
Medlem
mandelbiskviers avatar
Enligt en säker källa så hade han alkoholproblem redan för flera år sedan, han fick sluta undervisa vissa klasser pga av missbruk.
Citera
2015-05-15, 13:49
Medlem
Han har 2 småbarn också, fyfan vilken ångest han måste ha.
Citera
2015-05-15, 14:55
Medlem
Razzles avatar
Tegsbron igen... Riv skiten. Är det inte våldtäckter av hagamannen under den, så är det olyckor och misshandel på den..
Citera
2015-05-15, 15:12
Medlem
nakkimakkaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Tegsbron igen... Riv skiten. Är det inte våldtäckter av hagamannen under den, så är det olyckor och misshandel på den..

Kan bara hålla med! Ful är den också..
Citera
2015-05-15, 15:52
Medlem
Det har ju hänt en del rattfylleribrott i Umeå på sista tiden. Kanske dags för polisen att börja vara ute med alkometern på tidpunkter när de grövsta brotten verkligen sker och inte kl 8-10 på lördag och söndag.
Citera
2015-05-15, 17:27
Medlem
MrFeeders avatar
Det är ju fan min samlärare...
Nu slipper man ju iallafall lämna in uppgifter iallafall
Citera
2015-05-15, 17:50
Medlem
https://www.facebook.com/benny.nohren

Här är hans Facebook.Om man kollar statusar så ser man att han gillar alkohol...

Har också haft han som lärare i gymnasiet. Dock inte så länge då han var nybliven far och pappaledig.
(56 år gammal! )
Citera
2015-05-15, 18:59
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Lagade söndagsmiddag då jag till min glädje hittade matlagningskonjaken (som av någon anledning är gömd?) Tänkte att jag kan nog ta mig en hutt utan att det märks. Det blev tre små men upptäckt blev jag på en gång. "Det syns på ditt fåniga leende" - fick jag till svar. Ridå !

Skrivet oktober 2011. Alkoholister inser aldrig att de är beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in