Citat:
Ursprungligen postat av
Manboiii
Är inte Reddit en sida likt som Tumblr? Om det är så det stavas. Den med massa bilder
Nej, Reddit är ett forum där vem som helst kan skapa sina egna underforum. Just nu skriver vi t.ex i udnerforumet "Flashback", sådana kan vem som helst skapa på Reddit och det finns miljontals. Diskussioner sker med text precis som här.
En legitim anledning att gå över till Reddit helt och hållet som jag ser, är att deras diskussioner kring politik och brott är av riktig kvalité, här domineras alla sådana diskussioner av flashbacknationalister som tävlar om att skriva "sandneger" och "nu var det såklart sven och jonas i farten" flest gånger.
Påstår man att Flashback skulle vara bättre än Reddit har man uppenbarligen inte testat Reddit, jag har varit aktiv på både Flashback och Reddit sedan 2011. Anledningen att jag hänger på Flashback fortfarande är för av den orsaken att forumet är lite mindre och därmed kan man få sitt inlägg hört om man säger så. På Reddit är det lätt att ett hett diskussionsämne får över 11.000 inlägg under några timmar och därmed svårt att hänga med.
Nu handlar det givetvis om de heta ämnena, som jag sa tidigare kan vem som helst skapa sina egna underforum och vara administratorer just där. Dessa är givetvis inte lika populära då folk inte strömmar dit utan dit folk hittar av intresse, där skrivs det inte lika ofta kanske. Men som sagt beror ju precis på, ett hyfsat okänt underforum kan helt plötsligt bli väldigt populärt och tvärtom.
På Reddit verifierar man även användare, om någon svarar på en komplicerad fråga och "claimar" att vara en forskare, arbetare på området, professor, lärare i ämnet kan den välja att skicka in bevis i form av bilder på sina licenser, diplom eller liknande och kluddra sitt redditnamn bredvid tillsammans med sitt ansikte. Exempelvis. I och med det granskar Reddit de bevisen och gräver väl fram om det är legitimt eller inte, sedan kan de verifiera denna användare. Detta är väldigt vanligt och man ser det ständigt.
Reddit är internationellt, därmed finns det mycket kunnigt folk på alla tänkbara områden.