Citat:
Ursprungligen postat av
jomensure
När man söker skådisar måste det väl ändå vara ok att precisera utseende på skådespelarna. Även för storföretag som PK gillar att attackera så fort de går det minsta utanför den tunna linjen De Högljudda stakat ut.
Det är något underligt med dessa typer av trådar.
"Inte för mörka barn"
- PK-x twittrar länken.
- Upprörda PK-kommentarer på twitter, kanske en runda på facebook.
- Flashbacktråd skapas med hat mot PK för att de uppmärksammat detta och är upprörda över det.
"Inte för blonda barn"
- Anti-pk postar länken på flashback.
- Upprörda anti-PK-kommentarer på flashback.
- Hat mot PK för att de skulle lägga märke till detta och bli upprörda om det vore omvänt - samtidigt som man själv lagt märke till detta och blivit upprörd nu när det inte är omvänt.
Har svårt att bestämma mig om den här förebyggande och förutfattade smutskastningen är ok eller inte.
Jag uppfattar det inte som att anti-PK blir kränkta av diskriminering mot vita. Jag uppfattar det i stället som att man stör sig kraftigt på den dubbelmoral, som är så vanligt förekommande hos PK.
Det vill säga, i detta fall så stör man sig inte på att IKEA söker mindre blonda barn. Utan på den exktrema dubbelmoral och inkonsekvens som råder, när PK anser detta vara helt ok, samtidigt som de hade gått i taket om IKEA hade sökt mindre svarta barn.
Är det lättare att förstå nu? Om du nu var intresserad av att förstå..