2015-05-10, 13:05
Medlem
cammos avatar
Ikea verkar inte gilla svenskar.

"Söker statister av Asiatisk, Mellanöstern och Latinamerikansk etnicitet."

https://sv.stagepool.com/statist/79954/statister_i_alla_aldrar_och_olika_ursprung_sokes_t ill_foto_och_film_web_ikea

Vill se den annons där dom skriver. "Gärna inte invandrare"
Senast redigerad av cammo 2015-05-10 kl. 13:10.
Citera
2015-05-10, 13:08
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Vilken tur att man redan bojkottat deras pissiga möbler av kommunistkvalité.

Hatar kommunister och kommunism, men kommunisterna byggde iaf sina saker för att hålla på grund av att dom inte kunde slösa på resurser.
Citera
2015-05-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Källa på det?

Under vilken sten har du bott under de senaste fem åren?
Citera
2015-05-10, 13:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Var läser du att barnen inte ska vara vita?
Diskriminering av blonda åtminstone. Inte bra. Rasism mot blonda.
Citera
2015-05-10, 13:20
Medlem
jomensures avatar
När man söker skådisar måste det väl ändå vara ok att precisera utseende på skådespelarna. Även för storföretag som PK gillar att attackera så fort de går det minsta utanför den tunna linjen De Högljudda stakat ut.

Det är något underligt med dessa typer av trådar.

"Inte för mörka barn"
- PK-x twittrar länken.
- Upprörda PK-kommentarer på twitter, kanske en runda på facebook.
- Flashbacktråd skapas med hat mot PK för att de uppmärksammat detta och är upprörda över det.

"Inte för blonda barn"
- Anti-pk postar länken på flashback.
- Upprörda anti-PK-kommentarer på flashback.
- Hat mot PK för att de skulle lägga märke till detta och bli upprörda om det vore omvänt - samtidigt som man själv lagt märke till detta och blivit upprörd nu när det inte är omvänt.

Har svårt att bestämma mig om den här förebyggande och förutfattade smutskastningen är ok eller inte.
Citera
2015-05-10, 13:22
Medlem
Kulturmarxisterna fortsätter att underminera de vita.
Citera
2015-05-10, 13:41
Medlem
Citat:
Instämmer. Jag tror helt enkelt de vill skapa en nyanserad bild i reklamen då deras produkter vänder sig till alla medborgare, inte bara blonda. Fullt naturligt och logisk marknadsföring.
En nyanserad bild i reklamen och att den vänder sig till alla medborgare vore väl ändå att eftersöka människor och inte "du ska se ut såhär annars får du inte vara med". Patetiskt att folk lägger sån jävla vikt vid hur man ser ut.

Citat:
Källa på det?
Vad vill du ha källa på? Något futuristiskt jag påstod skulle hända? Sorry, det kan jag inte ge dig. Min slutledningsförmåga säger dock att grundat på hur samhället har normaliserat tänket att vara kränkt för minsta lilla oförrätt man anser sig råkat ut för är mitt påstående fullt troligt.
Citera
2015-05-10, 13:41
Medlem
vasaduellers avatar
Ja, det börjar bli hög tid att bojkotta IKEA. Borde kanske ha gjort det sedan länge, men av någon outgrundlig anledning så har jag alltid trott att Ingvar Kamprad har sunda värderingar. Nu är det tydligt att han arbetar för att skapa svenskhat och stödja globalismen. Skönt att slippa följa med till IKEA igen, nu när jag har fått ideologiska skäl för att vägra
Citera
2015-05-10, 13:45
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
När man söker skådisar måste det väl ändå vara ok att precisera utseende på skådespelarna. Även för storföretag som PK gillar att attackera så fort de går det minsta utanför den tunna linjen De Högljudda stakat ut.

Det är något underligt med dessa typer av trådar.

"Inte för mörka barn"
- PK-x twittrar länken.
- Upprörda PK-kommentarer på twitter, kanske en runda på facebook.
- Flashbacktråd skapas med hat mot PK för att de uppmärksammat detta och är upprörda över det.

"Inte för blonda barn"
- Anti-pk postar länken på flashback.
- Upprörda anti-PK-kommentarer på flashback.
- Hat mot PK för att de skulle lägga märke till detta och bli upprörda om det vore omvänt - samtidigt som man själv lagt märke till detta och blivit upprörd nu när det inte är omvänt.

Har svårt att bestämma mig om den här förebyggande och förutfattade smutskastningen är ok eller inte.

Jag uppfattar det inte som att anti-PK blir kränkta av diskriminering mot vita. Jag uppfattar det i stället som att man stör sig kraftigt på den dubbelmoral, som är så vanligt förekommande hos PK.

Det vill säga, i detta fall så stör man sig inte på att IKEA söker mindre blonda barn. Utan på den exktrema dubbelmoral och inkonsekvens som råder, när PK anser detta vara helt ok, samtidigt som de hade gått i taket om IKEA hade sökt mindre svarta barn.

Är det lättare att förstå nu? Om du nu var intresserad av att förstå..
Citera
2015-05-10, 13:48
Medlem
Cambijaos avatar
Ja men herregud, de kanske redan har blonda statister redan? Är det så omöjligt?

Gud vad ni skall grina hela tiden. Hade detta ens blivit en tråd om det stod "Ej folk från mellanöstern"?
Citera
2015-05-10, 13:53
Medlem
Wayaheads avatar
"Man satsar på barnen", häromkvällen på P4 var det Barnkanalen. Det handlade Johanna och Ibrahim som letade efter borttappade gosedjur, just namnen Johanna och Ibrahim upprepades, in absurdum, med 30 > 45 sek mellanrum, genom hela programmet. Var inte det hjärntvätt, så vet jag inte vad hjärntvätt är?

PK-frenesin i Statsmedia överträffar sig själv varje dag, paniken är uppenbar!

Var det inte i IKEA-katalogen som man tog bort kvinnorna då den distribuerades i Mellersta Östern?
Senast redigerad av Wayahead 2015-05-10 kl. 13:55.
Citera
2015-05-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Under vilken sten har du bott under de senaste fem åren?

Återkom med en källa? Annars är påståendet inte bärande för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in