2015-08-18, 20:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelostdutchmen
Hade det stått "mindre mörkt utseende" så hade det såklart varit "rasism" och då hade stora jäkla drev skapats om "Vi gillar olika". Jävla hyckleri.

Det är ju solklart att IKEA gör sig skyldig till exkluderande rasism. Vilken brännvinsadvokat som helst skulle vinna om fallet togs upp i domstol. Problemet är att det inte finns advokatbyråer som vågar riskera något med att sticka ut mot gängse rasnorm. Hellre försvarar dom alla dagar inkommande som dödar svenskar.
Citera
2015-08-19, 10:17
Medlem
Moysess avatar
Är det någon som har sett den senaste IKEA-katalogen? Det finns ingen blond man i den och de blonda människor som finns är av det kvinnliga könet. Om jag minns rätt två blonda flickor och en blond kvinna (alltså inte ens en blond pojke får vara med). Samtidigt finns det flera kinesmän, niggermän och blattemän, självklart har de rasblandat med vita kvinnor *wink, wink*.

Kan ni inte koppla in hjärnan och bojkotta det här jävla pissföretaget? Det betalar ingen jävla skatt och hånar ta mig fan oss etniskt svenska män. IKEA är en jävla parasit som säljer polskt skit till ockerpriser. Köp istället från danska Jysk eller från lokala affärer. Köp inte IKEA:s skit om du är en etnisk svensk man.
Citera
2018-03-05, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
Är det någon som har sett den senaste IKEA-katalogen? Det finns ingen blond man i den och de blonda människor som finns är av det kvinnliga könet. Om jag minns rätt två blonda flickor och en blond kvinna (alltså inte ens en blond pojke får vara med). Samtidigt finns det flera kinesmän, niggermän och blattemän, självklart har de rasblandat med vita kvinnor *wink, wink*.

Kan ni inte koppla in hjärnan och bojkotta det här jävla pissföretaget? Det betalar ingen jävla skatt och hånar ta mig fan oss etniskt svenska män. IKEA är en jävla parasit som säljer polskt skit till ockerpriser. Köp istället från danska Jysk eller från lokala affärer. Köp inte IKEA:s skit om du är en etnisk svensk man.

Nyligen barn med far på stor reklambild bredvid vägen. Mellanöstern-ursprung på bägge två. Typiskt Ikea.

Texten är den där "Där livet händer".

Det finns förstås andra möbelförsäljare än Ikea att välja bland och det tycker jag man ska göra.
Citera
2018-03-05, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jk13
Trillade av en slump in på Stagepool, såg en annons där det sökes statister mellan 4-6 år till en IKEA-reklam. Följande går att läsa i annonsen:

Jag vill ogärna vara den som drar igång diskussioner om ämnen som detta eller påpeka det uppenbara, men kan någon berätta för mig vad ej för blont utseende kan tänkas innebära? Och, för att påpeka det uppenbara, vad hade troligtvis hänt om de hade skrivit "ej för mörkt utseende"?

https://sv.stagepool.com/statist/84155/barn_4_6_ar_sokes_till_ikea_reklamfilm

jag har slutat handla där för senaste jag var där så var det mest muslimer, muslimer får ju pengar av feta äcklet stefan löfvén för att handla, muslimer har ju inte kommit hela vägen till sverige och sökt asyl i flera länder under falska namn för att de är smarta.
Citera
2018-08-11, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses

Jag kikade senast i veckan i den nya IKEA-katalogen för hösten. Man verkar ha bestämt sig för att minimera antalet människor på sina foton, jämfört med tidigare år är avsaknaden av människor märkbar. I de fall där det trots allt finns människor på bilderna är det i stort sett uteslutande yngre kvinnor och flickor. Två tredjedelar av de unga kvinnorna är magra västerlänningar med långt hår som ser ut att kunna bo på Södermalm och plugga på Södertörn. En tredjedel av kvinnorna och flickorna är negresser av olika svarthet.

Det tog faktiskt ända till sidan 154 (tror jag, orkar inte kolla just nu) innan jag såg en vit man och då var det ryggtavlan på en kille som stod vänd mot en spegel på en sida som sålde slipshängare.

Däremot har de senaste två årens orgier i blandrasfamiljer och flyktingvurmande avtagit något.

IKEA-katalogen är i sanning en avskyvärd produkt och jag försöker undvika bäst jag kan att handla på IKEA.
Citera
2018-08-11, 08:53
Medlem
Larasofts avatar
Det är nog sista ikeakatalogen som distribueras hem, de flesta söker via hemsidan. När det söks statister för skildring av en viss miljö så lär man få beskriva precis vad man eftersöker utan att det ses som diskriminerande mot ngn folkgrupp. För övrigt begriper jag inte kopplingen ikea och kommunism.
Citera
2018-08-11, 20:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
IKEA-katalogen är i sanning en avskyvärd produkt och jag försöker undvika bäst jag kan att handla på IKEA.

Det går alldeles utmärkt att undvika det. Har aldrig köpt något från dem.
Citera
2018-08-12, 05:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Du borde kanske bojkotta Stagepool som gör reklamfilmen åt Ikea istället, Stagepool ger ett arvode på 200 kronor för vissa jobb, 200 kronor år 2015 för ett jobb ja herregud vilka tomtar.
Märkligt lågt arvode. Inte ens värt bilresan dit.

I det här fallet var barnen FÖR "blondutseende".
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/forortsskolans-elever-fick-inte-vara-med-i-s-filmen/

Läser man artikeln så ser man att orsaken till att de flesta barnen som var med hade blont utseende var för att de var tvungna att ha med sina föräldrar för att ge dem godkännandet att vara med i filmen! Vilket svenskutseende barn anammade men de andra inte gjorde /inte kunde göra!
Citera
2018-08-12, 12:02
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I det här fallet var barnen FÖR "blondutseende".
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/forortsskolans-elever-fick-inte-vara-med-i-s-filmen/

Läser man artikeln så ser man att orsaken till att de flesta barnen som var med hade blont utseende var för att de var tvungna att ha med sina föräldrar för att ge dem godkännandet att vara med i filmen! Vilket svenskutseende barn anammade men de andra inte gjorde /inte kunde göra!

Det där känns mer som om man ville försäkra sig om en förskönad bild av skolan i samhället. Då duger det inte att låta riktiga ghettoungar komma i rampljuset. Tror inte blattarna hade fått vara med ens om de haft föräldrarna med sig.

S kommer istället att göra en annan film, invandrartemad. Där kommer de mer anpassade husblattarnas barn att få göra skriptade uttalanden.

Dock skall inte dylika anklagelser riktas endast mot S. Det bör gälla smatliga partier.
Citera
2018-09-18, 00:42
Medlem
MAX-HIMs avatar
Diskriminering.

Samma sekund jag förstod att IKEA tillhör världsmaffian, de så kallade globalisterna, så vände jag dem ryggen, för alltid. Sviker de Sverige så har jag ingen användning av dem, och det gäller förresten alla Svenska företag som gör likadant som IKEA.
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-09-18 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in