Citat:
Ursprungligen postat av
jk13
En nyanserad bild i reklamen och att den vänder sig till alla medborgare vore väl ändå att eftersöka människor och inte "du ska se ut såhär annars får du inte vara med". Patetiskt att folk lägger sån jävla vikt vid hur man ser ut.
De gör en reklamfilm. I reklamfilmen finns ett antal människor. Människor ser olika ut. Istället för att skapa en reklamfilm med enbart blonda, vill de ha en med olika hårfärg. På så vis återspeglar det samhället bra mycket mer än en reklamfilmn där enbart blonda människor poserar.
Tydligare än så här kan jag inte förklara det. Förstår du fortfarande inte rekommenderar jag dig att läsa lite på nätet vad gäller riktad marknadsföring etc., alternativt släppa detta då det ligger under din inlärningsförmåga.
Citat:
Vad vill du ha källa på? Något futuristiskt jag påstod skulle hända? Sorry, det kan jag inte ge dig. Min slutledningsförmåga säger dock att grundat på hur samhället har normaliserat tänket att vara kränkt för minsta lilla oförrätt man anser sig råkat ut för är mitt påstående fullt troligt.
Jag ville ha källa på det påstående du gjorde. Din slutledningsförmåga är nära obefintlig, utifrån det jag sett hittills. De enda som blivit kränkta av den här händelsen verkar ju vara Flashback-skribenterna här i tråden, och de är kränkta för att det inte är tillräckligt många blonda i en reklamfilm som de inte ens sett ännu. Ganska märkligt om du frågar mig.