2015-05-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det var ett "rasblandarbröllop" - komplett med svart brudgum, vit brud, mulattbarn, vita barn och hela tjocka släkten, även dem rasblandare 100% multikulti och PK. Som en parodi på PK.

Definitivt inget fel om nån verkligen vill gifta sig med en neger/arab - men IKEA-reklamen känns som ren och skär PK-propaganda - onaturlig, förljugen och oäkta på nåt sätt.

Låter som typiskt Sverige, såg en del liknande propagandaskit i England också, hela EU lider av detta propagandaproblem tyvärr.

Visst det finns ett enstaka som är ihop med olika raser men inte så mycket som tv-reklamen försöker få en att tro. De flesta dras till den med samma bakgrund och kultur.
Citera
2015-05-12, 14:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Låter som typiskt Sverige, såg en del liknande propagandaskit i England också, hela EU lider av detta propagandaproblem tyvärr.

Visst det finns ett enstaka som är ihop med olika raser men inte så mycket som tv-reklamen försöker få en att tro. De flesta dras till den med samma bakgrund och kultur
.
Ja, så är det nog. De som vill rasblanda kan väl få göra det, men IKEA-reklamen känns inte helt realistisk, utan förljugen, som hämtad ur en batikhäxas sagofantasivärld.
Citera
2015-05-12, 15:59
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Det anmärkningsvärda är ju att de uttrycker sig i negativ böjelse och påpekar vad de inte söker. Hade väl varit mer korrekt att uttryckligen efterfråga en viss typ av utseende då, i detta fall mörkhåriga invandrarbarn.
Kan vara så enkelt att de saknar några utseenden i sitt register. Jag har som så många andra synts i bakgrunden i reklamsammanhang - som extrajobb när jag pluggade. Jag minns paniken för foto/filmteamen när någon/några uteblev som kunden hade plockat ut. Om bilden skulle innehålla två pensionärer och ingen av de tilltänkta dök upp så var det kris. Mycket går att läsa i Photoshop men inte allt Ibland togs olika kombinationer av utseenden ut och då kan det vara bra att ha barn med skilda drag på plats för att pröva sig fram till en bra mix av personer för sammanhanget.
Citera
2015-05-12, 16:45
Medlem
Att det ska vara så svårt att kunna påpeka vilka regler som gäller i samhället beroende på hur man ser ut. Anledningen till att jag skrev tråden var för att påpeka att jag har svårt att tro att dom hade kunnat skriva "inte för mörka barn" utan att det hade blivit rubriker, sen skiter väl jag i hur den färdiga reklamfilmen blev och jag skiter framför allt i om det är "rasblandarbröllop" i den.
Citera
2015-05-16, 23:17
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Din personliga utvecklingsstörning intresserar mig inte och är f.ö OT. Du är värre än de som formulerat denna idiotiska annons och på samma sida som orcherna.

Skrattar bäst som skrattar sist. Här ska cashas hem riksdaler från DO. Hela armén av blonda rasrena ungar här hemma bör väl kunna få ett fett skadestånd var och en. För inte kan väl kassan vara reserverad enbart för zigenare och negrer?
Citera
2015-05-17, 06:57
Medlem
AgentJoyBoys avatar
När såg du blonda barn i reklamen senast?

Titta på denna finska reklamfilm och inse att man aldrig hade visat två så pass ljusa barn i en reklamfilm på svensk TV.

Och faktum är att utlänningar/invandrare hade inte känt sug diskriminerade eller exkluderade utan snarare tyckt att det var charmigt nordiskt. Men av någon anledning är det väldigt kontroversiellt att visa blonda barn.

https://m.youtube.com/watch?v=OiLYTN8qzRA
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2015-05-17 kl. 07:02.
Citera
2015-05-19, 01:13
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Du vet själv att du blandar äpplen med päron här. Man tävlar inte i kränkthet. Man påvisar en tydlig bias i mediarapporteringen.
Baserat på något som inte hänt eller existerar.

Hade det varit ett konkret fall där media överreagerar eller påvisar antydningar om att vara bias hade det funnits något att diskutera.
Nu är tråden skapad endast för att kunna spy hat mot PK-etablisemanget, baserat på ingenting.
Det är detta jag menar med dubbel-dubbelmoral.

För övrigt finns det gott om exempel där detta de facto sker, där finns det gott om utrymme att vädra sina negativa känslor och åsikter. Dessa påhittade scenarion är helt överflödiga.
TS första fråga är helt legitim dock, men känns mer som en mule för den andra frågan, så vädringen kan börja - "inte för blonda barn" betyder "inte för blonda barn" (motsvarande är "inte för mörkhåriga barn", inte "inte för mörka barn").
Citera
2015-05-19, 18:24
Medlem
Ikea Kamprad är nog rätt trött på att bli utmålad som nazist hela tiden, och företaget med. Då överkompenserar man genom att vara PK, i hopp om att sälja mer.

Det låter på vissa av er som om det skulle vara en genomtänkt konspiration där företag är delaktiga i en politiskt korrekt komplott, men sanningen är nog enklare än så: Man vill vara PK, för att inte vara PK är dumt för affärerna. Det är inte IKEAs fel, de vill ju bara sälja.
Citera
2015-05-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Det finns en jäkla massa svenskar med asiastisk, MENA och latinamerikansk etnicitet. En majoritet av befolkningen är dessutom av annan hårfärg en blond. Jag förstår inte resonemanget att detta på något vis skulle ha med att "inte gilla svenskar".

Vilken hjärntvättarkurs hamnade du på för du verkar inte riktigt frisk. Finns inte en enda svensk med asiatiskt, mellanöstern eller latinskt utseende det finns svenska medborgare som ser ut som dessa å andra sidan.
Citera
2015-05-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altesveden
Har sett annonsen, skall ringa och fråga dom i morgon ang ombytta färger på barnen om jag orkar tjafsa med dom.

Vad fick du för svar?
Citera
2015-06-05, 16:40
Medlem
Naabois avatar
Haha, det är så härligt att se på när bönder hittar varandra i hatet mot icke-svenskar. Ni är först att skrika när man pratar om rasism mot invandrare och först att gråta när vita "kränks". Så sorgligt att det inte är sant.
Citera
2015-08-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
När såg du blonda barn i reklamen senast?

Titta på denna finska reklamfilm och inse att man aldrig hade visat två så pass ljusa barn i en reklamfilm på svensk TV.

Och faktum är att utlänningar/invandrare hade inte känt sug diskriminerade eller exkluderade utan snarare tyckt att det var charmigt nordiskt. Men av någon anledning är det väldigt kontroversiellt att visa blonda barn.

https://m.youtube.com/watch?v=OiLYTN8qzRA
https://www.youtube.com/watch?v=caF0L5yVcuU

https://www.youtube.com/watch?v=NUqNiJTvFsU

Här är reklamer med väldigt blonda barn. Att reklam alltmer har flera olika etniciteter i sig beror bara på att företagen vill rikta sig till fler konsumentgrupper. Det främjar företagen och till viss del även integrationen.

I övrigt så är ju blond en hårfärg och inte ett utseende , en väldigt diffuse annons.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-08-04 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in