2015-05-10, 21:22
Medlem
Och här söker Stagepool en man med klassiskt svenskt utseende, vad vill du komma fram till?
https://sv.stagepool.com/statist/52279/man_snickartyp_med_klassiskt_svenskt_utseende_soke s_till_reklamfilm

Det är inte alls ovanligt att man söker statister eller skådespelare med ett visst utseende om du trodde det.
Citera
2015-05-10, 21:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow

Jäklar vad pinsam du är.
Ni får nog be om nya instruktioner på nästa redaktionsmöte. För det här trollandet är fan inte värt lönen.
  • Jag påstår att omvärlden har en bild av svenskarna som blonda.
  • Du påstår att jag har fel.
  • Jag visar på en google-sökning avseende hur man ser på svenskarna, som presenterar ett resultat av rågblonda snyggingar som hade fått Goebbels att få ståfräs.
  • Då påstår du att jag är "pinsam".
Fattar du inte att du blivit totalt ägd?
Allvarligt talat, snacka med chefen om det här, ni behöver verkligen få mer utbildning i att vara en effektiv Shill, för det här är undermåligt propagandaarbete.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-05-10 kl. 22:02.
Citera
2015-05-10, 21:38
Medlem
Steinarrs avatar
Hur fan kan man skriva så där? Helt jävla sinnessjukt.

Detta land alltså.........
Citera
2015-05-10, 21:42
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalels38
Öppna ögonen. Reklamer nuförtiden är fullproppade av mångkulturistisk propaganda. I reklamerna figurerar blattefamiljer samt blandrasfamiljer som om det vore norm idag. Äckligt är det. Men knappast någon nyhet tyvärr.

Ja, det är snarare regeln än undantaget. Tror inte jag fått hem en enda reklam riktad mot barn eller för barnartiklar som inte varit mångkulturell, dvs afrikansk pojke eller flicka med i bilden. Samma sak i reklamen riktad mot vuxna, afrikaner förekommer betydligt oftare än vad de rimligen borde förekomma i svensk reklam sett till sin köpkraft eller andel av populationen, särskilt då afrikanska män och gärna i kombination med vita kvinnor.

Fick reklam i brevlådan från Kolmårdens djurpark häromdagen och den såg givetvis ut så här på framsidan - bild

I en diskussion om en incident på ett badhus påpekade någon nyligen hur Stockholms simhallar bäst representeras på kommunens hemsida. Kanske inte som man tänker sig en typisk svensk simhall, eller kanske ändå - bild
Citera
2015-05-10, 21:45
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Kan ju vara så enkelt som att dom redan har ett blont barn med i reklamen och vill ha barn med alla möjliga hårfärger därav att dom skrev "gärna med erfarenhet och ej för blont hår".
Varför ska man överhuvudtaget välja barn utifrån deras hår- och hudfärg!? Vidrigt.
Citera
2015-05-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Ja, det är snarare regeln än undantaget. Tror inte jag fått hem en enda reklam riktad mot barn eller för barnartiklar som inte varit mångkulturell, dvs afrikansk pojke eller flicka med i bilden. Samma sak i reklamen riktad mot vuxna, afrikaner förekommer betydligt oftare än vad de rimligen borde förekomma i svensk reklam sett till sin köpkraft eller andel av populationen, särskilt då afrikanska män och gärna i kombination med vita kvinnor.

Fick reklam i brevlådan från Kolmårdens djurpark häromdagen och den såg givetvis ut så här på framsidan - bild

I en diskussion om en incident på ett badhus påpekade någon nyligen hur Stockholms simhallar bäst representeras på kommunens hemsida. Kanske inte som man tänker sig en typisk svensk simhall, eller kanske ändå - bild
Haha. Ja. Det är så sjukt. Tog detta i somras: Neger-reklam
Exif-infon raderas när man lägger upp på imgur visst?
Citera
2015-05-10, 22:51
Medlem
Iselds avatar
Fan så att man spyr.

Ska aldrig i mitt liv handla i den jävla kukbutiken igen.

Usch!

.
Citera
2015-05-10, 23:23
Medlem
Men fan vad efterblivna ni är i den här tråden.

Så här ligger det till.

- Att vilja göra en reklamfilm som påvisar att man påbjuder och gillar mångfald, det är inte rasism.

- Om man däremot hade velat göra en reklamfilm med endast blonda svenska barn, för att man anser att dessa barnen är finare eller bättre passar in i vad man vill förmedla som företag, DÅ är det rasism.

En gång till: Mångfald är inte rasism.
Citera
2015-05-10, 23:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Vilken tur att man redan bojkottat deras pissiga möbler av kommunistkvalité.

..om det ändå hade varit "kommunistkvalitet"...

Tänk er: den gamle judeplågaren (som farsan brukade säga, IK dock "bara" fascist) och skattesmitaren IK skickar ut folk till de minst kostsamma produktionsländerna och där sovrar man bland det allra billigaste skiten - "kapitalistkvalitet, när den är som sämst", skulle jag säga.

Lite kluven till topic. Köper att man vill återspegla "mångfalden" och folkombytet i Sverige - men TÄNK!!! Tänk er bara det obeskrivliga ramaskri med en "blattekids göre sig icke besvär..." (inte formulerad så oförblommerat självfallet... )
Citera
2015-05-10, 23:47
Medlem
Manboiiis avatar
Ser inte nånting som är rasistiskt med detta.. Kan vara väldigt mycket på hur dom ska göra reklamen, och färger på saker och ljussättningen kommer vara runt om, kan påverka jävligt mycket om du sätter en mörkhyad person bredvid en tex vit person. (KAMERAN SOM PÅVERKAS)
Citera
2015-05-11, 01:02
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Är den utlösande faktorn för denna bojkott att du inte ser tillräckliga många blonda människor i deras reklam?

Nej. Skälet är att man bidrar till de processer som söker inpränta en global "multikulturell" enhetskultur. Jag anser av en lång rad skäl, att det vore önskvärt för oss svenskar, att själva styra vilka influenser som vi önskar ta till oss, än att tvångsmatas och indoktrineras med kulturmarxistiska ideal.

Nu ser demografin i Malmö ut som den gör, och det tror jag att vi åtminstone delvis får leva med i framtiden. Och visst kan man se det som ett neutralt, marknadsekonomiskt beslut, att låta marknasdföringen spegla denna demografi. Samtidigt så bidrar man till att cementera dessa utopiska Bennetton-reklambilder, som i praktiken visat sig inte fungera.

Visst skall Sverige vara öppet och välkomnande, men den den nuvarande politiken driver oss allt snabbare mot en avgrund. Men det blir bara så tröttsamt och blasé, när även "ursvenska" IKEA faller in repetition av samma klichépropaganda, som globalisterna redan har förprogrammerat oss med.

Inte så att jag kommer förlora någon sömn över det. Men jag kommer att försöka välja andra alternativ i framtiden, när jag söker den typen av möbler, om jag hittar några möbelaffärer som är mindre uppenbara understödjare av kulturmarxismens symbolik.
Citera
2015-05-11, 01:05
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Det är just det jag syftar på.

Det blir någon typ av dubbel-dubbelmoral.

Man utövar själv dubbelmoral när man tar upp sådana här saker, vänder på det, och ställer sig frågan om "nog hade allt PK uppmärksammat det här" - när man själv uppmärksammat det i detta nu, och "nu är det tyst annars hade de bråkat" - när man själv agerar likadant i detta nu.

Du vet själv att du blandar äpplen med päron här. Man tävlar inte i kränkthet. Man påvisar en tydlig bias i mediarapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in