Citat:
Ursprungligen postat av
biggestblow
Är den utlösande faktorn för denna bojkott att du inte ser tillräckliga många blonda människor i deras reklam?

Nej. Skälet är att man bidrar till de processer som söker inpränta en global "multikulturell" enhetskultur. Jag anser av en lång rad skäl, att det vore önskvärt för oss svenskar, att själva styra vilka influenser som vi önskar ta till oss, än att tvångsmatas och indoktrineras med kulturmarxistiska ideal.
Nu ser demografin i Malmö ut som den gör, och det tror jag att vi åtminstone delvis får leva med i framtiden. Och visst kan man se det som ett neutralt, marknadsekonomiskt beslut, att låta marknasdföringen spegla denna demografi. Samtidigt så bidrar man till att cementera dessa utopiska Bennetton-reklambilder, som i praktiken visat sig inte fungera.
Visst skall Sverige vara öppet och välkomnande, men den den nuvarande politiken driver oss allt snabbare mot en avgrund. Men det blir bara så tröttsamt och blasé, när även "ursvenska" IKEA faller in repetition av samma klichépropaganda, som globalisterna redan har förprogrammerat oss med.
Inte så att jag kommer förlora någon sömn över det. Men jag kommer att försöka välja andra alternativ i framtiden, när jag söker den typen av möbler, om jag hittar några möbelaffärer som är mindre uppenbara understödjare av kulturmarxismens symbolik.