2015-05-11, 15:49
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är nog Du som är den hjärntvättade i sällskapet.
När det gäller IKEA, handlar det säkert om pengar.
Mångfald är mer populärt än rasism (utanför Flashback). Ren marknadsanpassning.

Kan väl misstänka att 400.000 "nyanlända" är en stor målgrupp för IKEA. Skattebetalarna ska ju betala deras möbler och bostäder.

Då passar det inte om våra barn syns i reklamen.
Citera
2015-05-11, 16:40
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalels38
Rasblandning ska aldrig uppmuntras på något sätt. Att blanda överlägsna vita gener med neger gener borde vara ett brott enligt lagboken. Att ständigt matas med denna neger-älskande jude-propagandan varje dag är oerhört tröttsamt. Ingvar som gammal nasse borde veta bättre.
Din personliga utvecklingsstörning intresserar mig inte och är f.ö OT. Du är värre än de som formulerat denna idiotiska annons och på samma sida som orcherna.
Citera
2015-05-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, vad fan har man för liv om man sitter och finkammar internet för att leta efter rasism mot blonda och startar sedan en tråd när man kommer över en annons från IKEA där ingen rasism ens syns till? En rimlig förklaring är att de redan fått in så pass många ansökningar från blonda att de inte behöver fler. De kommer uppenbarligen att göra en reklamfilm där barn från olika kulturer medverkar.

Sysslolöshet är inte bra för själen grabbar.

Detta är väl ändå inte sant? Nu brukar jag väldigt sällan kolla på TV, men t.ex. ICA-reklamerna hade väl inte någon invandrare med? Finns nog extremt många reklamsnuttar som inte innehåller invandrare.

vi bryr oss inte om att ikea söker mindre blonda barn mellan 4-6 år

vi bryr oss om att om ikea hade sökt endast blonda barn mellan 4-6 år så hade alla tidningar gått i taket om hur rasistiskt ikea är och att dom kräver en offentlig ursäkt av ikea osv.

men när det är tvärt om så hör man ingenting förutom på flashback.

därför måste man uppmärksamma innan det blir mer och mer accepterat.

det ska inte vara okej att kunna söka efter endast invandrare när man inte får söka efter endast svenskar för då är man rasist.
Citera
2015-05-11, 19:10
Medlem
Merwinnas avatar
Helt jävla otroligt. Detta hade fått mig att bojkotta IKEA, om jag inte redan hade slutat handla där på grund av att kvaliteten chanserat så mycket.

Det är sådant som bara kan hända i Sverige. Reklambyråer i Kina lär ju aldrig söka efter barn med "inte för asiatiskt utseende", om vi säger så...
Citera
2015-05-11, 19:16
Medlem
elgecys avatar
Det anmärkningsvärda är ju att de uttrycker sig i negativ böjelse och påpekar vad de inte söker. Hade väl varit mer korrekt att uttryckligen efterfråga en viss typ av utseende då, i detta fall mörkhåriga invandrarbarn.
Citera
2015-05-11, 19:18
Medlem
Jag ser inget fel i att formulera det så. Men det är ett ju lite av ett problem att det inte hade kunnat stå tvärt om, d.v.s. inte för mörkt utseende. Det känns som att det är dags att alla bara skärper sig och slutar vara så jävla känsliga. Vill man som rollbesättare inte ha en vit skådis, skriv det. Vill man som rollbesättare inte ha en svart skådis, skriv det.
Citera
2015-05-11, 21:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Såg just IKEA-reklamen på tv4, med mörka barn och allt. Dessutom en stor grov negerhanne som gifte sig med en vit kvinna! Skämtar inte, kolla i pauserna under hockey-VM så får ni se.

Extremt PK, denna perversa rasblandarpropaganda i reklamen. Nästan som en parodi på PK.
Citera
2015-05-12, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
vi bryr oss inte om att ikea söker mindre blonda barn mellan 4-6 år

vi bryr oss om att om ikea hade sökt endast blonda barn mellan 4-6 år så hade alla tidningar gått i taket om hur rasistiskt ikea är och att dom kräver en offentlig ursäkt av ikea osv.

men när det är tvärt om så hör man ingenting förutom på flashback.

därför måste man uppmärksamma innan det blir mer och mer accepterat.

det ska inte vara okej att kunna söka efter endast invandrare när man inte får söka efter endast svenskar för då är man rasist.

Vad är det du uppmärksammar? Att IKEA söker icke-blonda (som f-ö inte ens betyder icke-svenska) barn till en reklamfilm? Anser du verkligen att ett blont barn kan fylla rollen som ett barn från Afrika? De vill uppenbarligen ha barn som kan spela karaktärer som inte är blonda. För att då göra det trovärdigt ska barnet så klart inte vara blont.
Citera
2015-05-12, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Såg just IKEA-reklamen på tv4, med mörka barn och allt. Dessutom en stor grov negerhanne som gifte sig med en vit kvinna! Skämtar inte, kolla i pauserna under hockey-VM så får ni se.

Extremt PK, denna perversa rasblandarpropaganda i reklamen. Nästan som en parodi på PK.

Fanns det någon blond / vitt barn med? Eller var det bara mörka?
Citera
2015-05-12, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vad är det du uppmärksammar? Att IKEA söker icke-blonda (som f-ö inte ens betyder icke-svenska) barn till en reklamfilm? Anser du verkligen att ett blont barn kan fylla rollen som ett barn från Afrika? De vill uppenbarligen ha barn som kan spela karaktärer som inte är blonda. För att då göra det trovärdigt ska barnet så klart inte vara blont.
Jag vill hur som helst inte att mitt hem ska förknippas med ett negerhem eller ett invandrarboende. Brukade förut kompletteringsköpa vissa saker på IKEA men efter att för ett antal år sedan ha upptäckt att kunderna i Kungens kurva till mer än 50 procent består av inavel har jag helt slutat. Modellpreferenserna befäster den insikten. Vem fan vill ha bilden av en hottentott i sin nya vita soffa?
Citera
2015-05-12, 11:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Fanns det någon blond / vitt barn med? Eller var det bara mörka?
Det var ett "rasblandarbröllop" - komplett med svart brudgum, vit brud, mulattbarn, vita barn och hela tjocka släkten, även dem rasblandare 100% multikulti och PK. Som en parodi på PK.

Definitivt inget fel om nån verkligen vill gifta sig med en neger/arab - men IKEA-reklamen känns som ren och skär PK-propaganda - onaturlig, förljugen och oäkta på nåt sätt.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-05-12 kl. 11:53.
Citera
2015-05-12, 13:24
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalels38
Hahaha. Jag vet inte vad jag ska säga. Du gav mig ett gott garv iaf. Hahaha.

Skratta åt dig själv istället ditt äckliga kommunistsvin.

Du angav dig själv när du skrev att Ingvar var en "nasse".

Endast röda och döda använder den termen.

Gå och häng dig.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in