Citat:
Ursprungligen postat av
MustelaPutorius
Kanske, men det är ju ändå en onödig floskel? Om någon våldtar mitt barn så skiter jag fullkomligt i att denne kunnat agera annorlunda ifall denne haft "samma data att tillgå". Nej, jag skulle skära halsen av negern på en gång.
Vad gäller godhet och ondska i film, så lär man kanske ut detta i filmskolan därför att det är så verkligheten ser ut, och människor då har lättare att relatera till filmen/handlingen?
Eller också så är det helt enkelt bara så att ingen hade velat titta på en film som beskriver en verklig vardag för den genomsnittlige personen.
Hur många filmer har vi som börjar med att huvudpersonen stiger upp ur sängen, åker till jobbet, kokar kaffe, försöker jobba för att hinna klart inför måndagens deadline, mummlar irreterat över att kunden är dum, drar en medioker vits vid lunchbordet, jobbar vidare, åker hem, skriver lite på Flashback, runkar och sedan slutar filmen med att personen går och lägger sig?
Jämför sedan med t.ex. Lost. Hur många gånger har något liknande hänt i verkligeheten? Min spontana siffra att säga är noll.
Nej, en verklig film som lär en om "nätverket" skulle vara förjävla tråkig att se på.