Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-12, 23:24
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Västtyskland var ju redan tio år efter andra världskriget känt som "det ekonomiska undret". Att kalla det en stat som alla andra västeuropeiska, är ett klart underbetyg!

Rumänien är väl det tredje fattigaste landet i Europa, och att de överhuvudtaget fick komma med i EU beror väl bara på de västeuropeiska federalisternas maktbegär.

Många verkar glömma Marshallhjälpen som faktiskt även Sverige tog del av , undrar faktiskt varför Sverige fick ta del av denna?

Man kan väll se Eu's investeringar i Öst som en återbetalning för att sälja ut dem till öst . I övrigt tycker jag mig inte se något fel i att Polen tar del av det Eu erbjuder och efter det hoppas jag Polen lämnar Eu innan väst försöker införa sitt genus trams och andra konstiga Politiska åsikter.

Förövrigt håller jag med att tråden är ett typiskt exempel på Sveriges bonnighet , många visar exempel på det när dem försöker säga att öst europa inte är riktiga europa . Centraleuropa har haft rätt mycket starkare kontakt med väst än avlägsna Sverige och dess efterblivna kultur och svaga mentalitet.
Citera
2015-11-13, 00:32
  #98
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker

Förövrigt håller jag med att tråden är ett typiskt exempel på Sveriges bonnighet , många visar exempel på det när dem försöker säga att öst europa inte är riktiga europa . Centraleuropa har haft rätt mycket starkare kontakt med väst än avlägsna Sverige och dess efterblivna kultur och svaga mentalitet.

Kan du inte se den solklara skillnaden mellan öst och västeuropa så är du både blind och döv.
Östeuropeer skiljer sig från västeuropeer markant, på alla sätt och vis.
Det finns även en skillnad mellan nord och sydeuropa, skillnaden är dock större mellan väst och östeuropa.

Man kan dela upp Europa i fyra läger.

1. Skandinavien, Holland, Tyskland, Österrike, Schweiz, Luxemburg, Belgien, Frankrike.

2. Spanien, Italien, Portugal, Grekland.

3. Storbritannien, Irland

4. de fd kommunistiska länderna i östeuropa

Nr.1 är det "riktiga" Europa, resten är mest skit och dess invånare är idioter.
Citera
2015-11-13, 00:37
  #99
Medlem
Klassar du även DDR till Nr.4?
Citera
2015-11-13, 00:38
  #100
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Klassar du även DDR till Nr.4?

Nej, fd DDR tillhör naturligtvis nr.1.
Citera
2015-11-13, 03:14
  #101
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kan du inte se den solklara skillnaden mellan öst och västeuropa så är du både blind och döv.
Östeuropeer skiljer sig från västeuropeer markant, på alla sätt och vis.
Det finns även en skillnad mellan nord och sydeuropa, skillnaden är dock större mellan väst och östeuropa.

Man kan dela upp Europa i fyra läger.

1. Skandinavien, Holland, Tyskland, Österrike, Schweiz, Luxemburg, Belgien, Frankrike.

2. Spanien, Italien, Portugal, Grekland.

3. Storbritannien, Irland

4. de fd kommunistiska länderna i östeuropa

Nr.1 är det "riktiga" Europa, resten är mest skit och dess invånare är idioter.

Hahaha, sådan skitsnack.

Ungern, Tjeckien, Polen, Slovakien, Estland, Kroatien är nästan alla förbi Portugal, Grekland och Spanien ekonomiskt och växer med stormsteg.

De har också bättre PISA resultat än skitlandet Sverige.

Gå runt i Prag eller Budapest för att känna av kultur och skönhet i varje hörn.

Östeuropa agerar logiskt, beslutsamt och modigt inför flyktingkrisen, medan Sverige och Tyskland försöker förstöra Europa för all framtid.

Östeuropa hat är bara pinsamt, länderna har blivit påtvingat kommunism från Sovjet i 50 år, vilket givit de en mycket hälsosam hat mot både marxism och kulturmarxism.
Citera
2015-11-13, 03:45
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kan du inte se den solklara skillnaden mellan öst och västeuropa så är du både blind och döv.
Östeuropeer skiljer sig från västeuropeer markant, på alla sätt och vis.
Det finns även en skillnad mellan nord och sydeuropa, skillnaden är dock större mellan väst och östeuropa.

Man kan dela upp Europa i fyra läger.

1. Skandinavien, Holland, Tyskland, Österrike, Schweiz, Luxemburg, Belgien, Frankrike.

2. Spanien, Italien, Portugal, Grekland.

3. Storbritannien, Irland

4. de fd kommunistiska länderna i östeuropa

Nr.1 är det "riktiga" Europa, resten är mest skit och dess invånare är idioter.

Det är det bonnigaste och löjligaste jag läst på länge .

Bra att du sammanfogade runt 350 miljoner människor , finns en tydlig skillnad mellan öst slaver och väst slaver om jag ska nämna något exempel.

Men förklara dina läger lite mer gärna , varför får inte Storbritannien vara med i grupp 1 , med vad har Skandinavien påverkat europeisk kultur och identitet? Sverige har historiskt mest varit ett avlägset glest och kulturellt eftersatt land , vilket såklart har påverkat den skandinaviska identiteten som skiljer sig tydligt från Kontinentaleuropa.

Sen får du gärna motivera varför Grekland och Italien inte är med i grupp 1 men Norge och Sverige är med i ditt "riktiga" europa.
Citera
2015-11-13, 05:34
  #103
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Förutom sina tiggande medborgare så tillför vare sig Rumänien eller Bulgarien med något. Snyltar- och kaosländerna kostar bara.

De kan vara välkomna tillbaka när och om de får ordning i sina respektive länder.
Citera
2015-11-13, 11:27
  #104
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Det är det bonnigaste och löjligaste jag läst på länge .

Bra att du sammanfogade runt 350 miljoner människor , finns en tydlig skillnad mellan öst slaver och väst slaver om jag ska nämna något exempel.

Men förklara dina läger lite mer gärna , varför får inte Storbritannien vara med i grupp 1 , med vad har Skandinavien påverkat europeisk kultur och identitet? Sverige har historiskt mest varit ett avlägset glest och kulturellt eftersatt land , vilket såklart har påverkat den skandinaviska identiteten som skiljer sig tydligt från Kontinentaleuropa.

Sen får du gärna motivera varför Grekland och Italien inte är med i grupp 1 men Norge och Sverige är med i ditt "riktiga" europa.

Det är ju till och med kulturellt mycket märkliga grupperingar.

Storbritannien en avskilt grupp från Tyskland och Sverige, tillsammans med lilla katolska Irland?

Frankrike är dock med "Nordeuropa", men mycket liknande Italien är i en helt annan grupp.

Estland är ett närmast identiskt folk som Finland, som bara råkade vara för liten för att kunna kämpa mot Soviet och därmed fick gå igenom ett förjävligt politiskt experiment som de just nu ganska snabbt håller på att återhämta sig ifrån.

Det hela är mycket tramsigt givetvis.
Citera
2015-11-13, 12:38
  #105
Medlem
Pennybagss avatar
Östeuropa är ju dom som växt mest inom EU,att dom för en striktare invandringspolitik kommer gynna dom,man vill inte ha en massa folk som inte bidrar till landet.
Skulle vilja föreslå alla med den inställningen TS har att åka till nått av dessa länder.
Var rätt nyligen i ett av dessa länder,homogent,rena gator,nya skyskrapor,blev lätt chockad själv att man lyckats komma så långt på så kort tid.
När man kom hem igen kändes det som man kom hem till ett tredje världen land.
Första "svensken" man mötte var en rumänsk tiggare.

Borden har vänts vi är det nya öst.
Citera
2015-11-13, 13:43
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, fd DDR tillhör naturligtvis nr.1.
Vad då naturligtvis?
Du skriver ju: "4. de fd kommunistiska länderna i östeuropa"

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
resten är mest skit och dess invånare är idioter.
Kan du utveckla detta lite mer?
Det är ingenting jag har märkt, och då har jag åkt bil en hel del i Öst-blocket.

Jag tyckte tidigare att du skrev vettiga och informativa inlägg, men nu inser jag att allt bara är lögner.
Det kanske är du som är en idiot?
Citera
2015-11-14, 22:39
  #107
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Vad då naturligtvis?
Du skriver ju: "4. de fd kommunistiska länderna i östeuropa"


Kan du utveckla detta lite mer?
Det är ingenting jag har märkt, och då har jag åkt bil en hel del i Öst-blocket.

Jag tyckte tidigare att du skrev vettiga och informativa inlägg, men nu inser jag att allt bara är lögner.
Det kanske är du som är en idiot?

DDR upphörde att existera den 3:e oktober 1990.
Den fd kommunistiska nationen övertogs då samtidigt av förbundsrepubliken Tyskland.
Detta är en enorm skillnad mot vad skede i de övriga länderna i forna östblocket.

Att jag kallar de östeuropeiska invånarna för idioter är en medveten generalisering för att påpeka hur deras mentalitet skiljer sig från de flesta västeuropéers mentalitet.
Det är ingen hemlighet att östeuropéer ofta beskrivs som obildade, ohyfsade och allmänt inkompetenta.
Strukturen i deras samhälle är också ofta ganska motbjudande, i de högre leden är korruptionen utbredd, ländernas byråkrati är fortfarande enorm och många instanser i samhället visar på en synnerlig inkompetens i många frågor.

Den breda massan av befolkningen är heller inte särskilt intresserade av någonting verkar det som, allmän tristess verkar vara vanligt, missbruk är också vanligt inte minst missbruk av alkohol, de flesta östeuropéer röker dessutom.

En annan sak som förstärker den negativa bilden är de östeuropeiska gästarbetarna, de åker till väst för att jobba, ofta handlar det om yngre och medelålders män som åker till Tyskland, Holland och Frankrike som gästarbetare för att jobba med div hantverksyrke.
En stor del av dessa jobbar inte bara, många tar tillfället i akt att begå brott här, stölder, inbrott, häleri och smuggling har de en förkärlek till.
Man stöter också ofta på dessa herrar efter att deras arbetspass är slut, då brukar de nämligen koppla av med att dricka öl och supa sig fulla på allmän plats, bete sig illa, hota och trakassera folk och starta bråk.
Citera
2015-11-14, 23:07
  #108
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Du ar helt fel informerat det ar dock forstandligt med tanke pa dagens undervisning i moderna skolor.
90 ore av varje krona av EU medel som gar tillbaka till de vastra landerna i EU bla Sverige.
Detta at resultatet av att storre delen av bank och industri i ost ags av vasterlandska foretag som flyttar ut vinsterna ut fran Ost Europa.Ba "Svenska" Ikea skattar ju nastan 0 pga skatte planering.Kamprad ses som gud av Svenska Politiker och media.
Dessa foretag ags av pensjons fonderna dvs oss dock sa skattar dessa foretag i skatte paradis som i Luxenburg eller Irland och vi dvs framtida pensjonerer far tillbaka en valdigt liten del av vinsterna.
Ska du vara forbannad så er det Svenska politiker som tilllater skatte fusk och ar helt ointresserade att ha det på agendan i Eu kommisionen.


Tjeckien,Ungern samt Rumanien och snart Polen har mindre arbetsloslighet an Sverige ba Rumanien har en av EU lagsta utlands skuld och ar en av de størsta IT hubben i Europa bla Amerikanska Oracle driver sin Europa verksamhet fran landet.

Den svenska ekonomin går bättre än den Polska. Rumänien och Bulgarien kan inte ens ta hand om sina egna. Dessutom har dessa länder svåra demografiska problem.

Synd bara om Estland skulle lämna EU. Förutom att esterna är främlingsfientliga, vilket kan förklaras med den tidigare ryska kolonisationen, så är de ett vettigt folk, som sansade finnar ungefär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback