Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 19:23
  #217
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tror du ja. Bidragen var väl enda orsaken till att de ville med.

Jag var ironisk. Det är klart att det är bidragen som lockar. Utan dessa lär de östeuropeiska statsbildningarna falla samman.
Citera
2017-03-22, 20:18
  #218
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Är det inte så att väst tvingar på öst en massa bidrag som dessa hjältemodiga östländer egentligen inte vill ha och klarar sig utan?
Jo? Men det är inte det jag pratade om, är du trögfattad eller?

Västeuropeiska EU = Tvångsinförande av helvetesinvandring från Mellanöstern och Afrika
Östeuropeiska EU = Utomeuropeiskt invandringsstopp

Alltså, det innebär:

Västeuropeiska EU = Enorm ekonomisk dränering, helvetisk kriminalitet, kaos, elände, utrotning av européer
Östeuropeiska EU = Viss ekonomisk förlust, ordning och reda, europeisk överlevnad
Citera
2017-03-22, 21:04
  #219
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Jo? Men det är inte det jag pratade om, är du trögfattad eller?

Västeuropeiska EU = Tvångsinförande av helvetesinvandring från Mellanöstern och Afrika
Östeuropeiska EU = Utomeuropeiskt invandringsstopp

Alltså, det innebär:

Västeuropeiska EU = Enorm ekonomisk dränering, helvetisk kriminalitet, kaos, elände, utrotning av européer
Östeuropeiska EU = Viss ekonomisk förlust, ordning och reda, europeisk överlevnad

Hej Bagdad Bob! Ordning och reda i öst. Bulgarien och Rumänien är ju U-länder med zigenarproblem och en korruption som är skyhög.

Om nu öst är så bra så kan dom lämna frivilligt. En win-win för alla.
Citera
2017-03-22, 21:30
  #220
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Hej Bagdad Bob! Ordning och reda i öst. Bulgarien och Rumänien är ju U-länder med zigenarproblem och en korruption som är skyhög.

Om nu öst är så bra så kan dom lämna frivilligt. En win-win för alla.
Men din trögfattade idiot! Hur jävla svårt ska det vara att förstå att jag pratar om jämförelser? Bulgarien och Rumänien är för den delen Sydeuropa, inte Östeuropa! När vi talar Östeuropa så är det rätt bra ordning och reda, mindre så i Sydeuropa, i synnerhet Sydosteuropa som du pratar om, men I JÄMFÖRELSE MED all supermassinvandring från Mellanöstern och Afrika som Västeuropa försöker tvinga på oss alla så är de otroligt mycket bättre!
Citera
2017-03-28, 06:19
  #221
Avstängd
kninsed445s avatar
Balkan hör inte hemma i EU.
Citera
2017-03-28, 06:28
  #222
Medlem
birgetts avatar
O NET,,,först o främst finns inget Östeuropa, påhittat under kalla kriget,,, det är EUROPA

MAN är så glad nu är georgiska maffia ska plundra EU och snart fattig hohol/ukrainare.
DET är så bra!!!! Det väntade Ryssland så länge.
Ryssland har så stora prob med mafiosos kriminella georgier och hohol, nu kan vi deportera dem till EU visumfri!!!! Grattis,, mera kriminalitet våldtäkter HURA HURA,, nu ska Europa tar hand om sina fattiga européer, polacker o annat skit gnäller att det blev inte som i Hollywood film, inte så många blev rika,, hahaha,,,att det var bättre förr,,,
Befria Ryssland från europeisk skit,,, allt skit till EU (3 Rike)...
Citera
2017-03-28, 22:19
  #223
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
https://amp.svt.se/nyheter/utrikes/j...ill-flyktingar

"Alla ska få göra som dom vill."

Jepp! Låt alla som vill slösa bort pengar på det efterblivna öst göra det och låt de länder som inte vill, slippa.

Undrar hur lång tid det tar innan det blir än mer kaos i dessa bidragsberoende kaosländer när stålarna från väst slutar komma?
Citera
2017-03-29, 15:41
  #224
Medlem
Returpappers avatar
Södra Europa är ekonomiska svarta hål värre än Östeuropa.

HUR NÄRA SATSFINANSIELLT SAMMANBROTT DE ÄR
Största skulden: Grekland, Italien, Portugal, Irland, Cypern, Belgien
Sämst budgetbalans: Slovenien Grekland, Irland, Spanien, Storbritannien, Cypern, Kroatien, Portugal, Frankrike, Polen, Italien

PRÄGLAR GANSKA BRA LEVNADSSTANDARDEN
Sämst BNP Rumänien, Bulgarien, Litauen, Polen, Lettland, Ungern, Estland, Portugal, Grekland
Bäste BNP Luxemburg, Irland (OBS! statliga finanser), Holland, Österrike, Sverige, Tyskland, Danmark

Bulgarien och Rumänien hotar inte EU;s ekonomi med det gör till exempel Irland, Grekland, Portugal och Italien där folk tillåts leva över landets tillgångar.

Storbritannien har dålig budgetbalans men betalar ändå väldigt mycket till EU. Nu kommer dom att kunna rätta till det utan att höja skatterna och sänka levnadsstandarden.
Citera
2017-03-29, 23:01
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dessutom går 70% av pengarna tillbaka till givarländer, då deras företag säljer varor och tjänster i tex. Polen, så tack vare det kan tyska arbetare behålla sina jobb,

investeringar i miljön och infrastrukturen i Polen är lönande för Sverige, nya moderna reningsverk ger mindre utsläpp vilket ger renare floder och sjöar i Polen vilket i sin tur ger en renare Östersjö, minskade luftföroreningar i Polen ger bra luft i Sverige, etc.
Man investerar 1 krona och får tillbaka 70 öre?
Inte en direkt lönsam affär.
Citera
2017-03-29, 23:03
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
vad grundar du det på att dem inte kommer få jobb? träffat läkare på vc som haft rumänien som utbildningsland
Det har jag också men jag skulle haft behov av en tolk.
Svenskan var inte helt lättförståelig.
Citera
2017-03-29, 23:13
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Släng ut alla ur EU. Bilda Öst EU, Syd EU, Central EU och Nord EU och stenhård gränskontroll.
Vi har ju Nordiska rådet och det verkar fungera även om det inte fattas några tyngre beslut där så det samarbetet har inte hårdtestats.
Så varför inte Nordiska Unionen(nu har jag inte plöjt hela tråden så jag kanske är 3:e man på bollen)?
NU med medlemmar med så likartad kultur som några grannländer kan ha.
Likartade språk bortsett från Finskan.
Då kan man få säkrare gränskontroll och då Finland har lite mjukare ton mot Ryssland än EU i stort så kan vi fortsätta som idag och hämta 50% av vår råolja därifrån.
Sedan går det väl att förhandla fram avtal med EU och GB så att man får fördelarna av en inre marknad men slipper nackdelarna.
Citera
2017-03-29, 23:19
  #228
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Vi har ju Nordiska rådet och det verkar fungera även om det inte fattas några tyngre beslut där så det samarbetet har inte hårdtestats.
Så varför inte Nordiska Unionen(nu har jag inte plöjt hela tråden så jag kanske är 3:e man på bollen)?
NU med medlemmar med så likartad kultur som några grannländer kan ha.
Likartade språk bortsett från Finskan.
Då kan man få säkrare gränskontroll och då Finland har lite mjukare ton mot Ryssland än EU i stort så kan vi fortsätta som idag och hämta 50% av vår råolja därifrån.
Sedan går det väl att förhandla fram avtal med EU och GB så att man får fördelarna av en inre marknad men slipper nackdelarna.

Många svenska politiker Göran Persson, Calle Bild vill alltid bara utvidga EU. Långt bortom Kaukasus Indus och Sahara. Jävla dårar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback