2015-05-09, 03:10
Medlem
Hoegens avatar
Fick allt som jag beställde i McDrive, galet.
Citera
2015-05-09, 03:18
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag såg en hemlös tant äta pizza inne i på McDonalds. Dock var detta utomlands i New York. Jag besöker McDonalds extremt sällan..
Hahaha snacka om disrespect
Citera
2015-05-09, 03:49
Medlem
MaxDLs avatar
Invandrargäng som ställt sig brevid kön och sen förväntat sig få beställa före hela kön. Sen börja nån svensk i kön tjafsa och då blev det "vi kan fortsätta prata där ute" efter ett tag från invandraren. När svensken fortsatte tillsammans med några andra säga att dom ska ställa sig längst bak i kön knödde tjejen i invandrargänget sig före och beställde för hela invandrargänget och sen sa hon "du bråkar med fel folk". En som såg kriminell ut sa "vi ses där ute" till svensken och gick väl ut för att vänta på den som stått upp för kösystemet och senare såg jag samma invandrargäng sitta ner i en soffa och trakassera svenska tjejer uppenbart för att få dom bli förbannade, vilket dom blev. Fy fan vilket sorgset pack.

Personligen har man gått all in i crazy mode och förfestat med sprit och dricka i muggarna!!!! Stealth mode
Citera
2015-05-09, 03:50
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Kom in med polarna en sen kväll och skulle köpa nattmat. Oturligt nog så kunde inte tjejen i kassan svenska och för det andra mumlade hon. Vi fick peka och hålla på för att försöka få henne att förstå vad vi ville ha.

Är väl kanske inte direkt sjukt, men det var verkligen en skum situation.
Är väl knappast ovanligt i storstäderna åtminstone.
Citera
2015-05-09, 04:04
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Invandrargäng som ställt sig brevid kön och sen förväntat sig få beställa före hela kön. Sen börja nån svensk i kön tjafsa och då blev det "vi kan fortsätta prata där ute" efter ett tag från invandraren. När svensken fortsatte tillsammans med några andra säga att dom ska ställa sig längst bak i kön knödde tjejen i invandrargänget sig före och beställde för hela invandrargänget och sen sa hon "du bråkar med fel folk". En som såg kriminell ut sa "vi ses där ute" till svensken och gick väl ut för att vänta på den som stått upp för kösystemet och senare såg jag samma invandrargäng sitta ner i en soffa och trakassera svenska tjejer uppenbart för att få dom bli förbannade, vilket dom blev. Fy fan vilket sorgset pack.

Personligen har man gått all in i crazy mode och förfestat med sprit och dricka i muggarna!!!! Stealth mode
Story man känner igen fast i singelvarianten. Köar och ser invandrare tränga sig fram varpå jag fortsätter prata med de trevliga framför mig i kön, i tron att invandrare pratar även han med flicka han trängt upp bredvid. Sedan slår invandrare flicka ett par gånger i ansikte varpå förbluffad jag får damp. Sedan skriks en del, någon minut senare är McDonalds fyllt av poliser som eskorterar invandrare från platsen. Sedan följer jag och två av manligt kön flicka till taxi, där invandrare som inte eskorterats långt av polis, står och väntar på flicka och blir mycket besviken när han ser henne med sällskap och skriker som respons att flicka är en jävla fitta som inte gått ensam till taxihållplatsen.
Citera
2015-05-09, 04:04
Medlem
Natten en juldag för ~5-10 år sedan på Max i hemstaden. Vi ser en ensam kille sitta och sova något bord bort med två stora/plusmenyer framför sig inkl ostdip. När detta upptäcks börjar folk gå fram och doppa pommes och stoppa i öronen på honom, lägga ena hamburgaren på hans huvud (någon tattare snodde såklart andra) och knäppa bilder på honom. Vi tycker såklart att det är jävligt lattjo.

Relativt snabbt kommer en väktare fram och försöker skaka liv i honom men ingenting händer, och då tar väktaren något jävla grepp på hans nyckelben och trycker till och killen vaknar med ett ryck. Direkt när han vaknar ställer han sig upp, tittar sig förvirrat omkring och kutar blixtsnabbt ut från restaurangen. Skulle tippa på att det dröjer 10 minuter och sen ringer en tidigare oupptäckt mobil vid hans plats. Min kompis svarar lite trevande och i andra änden frågar någon efter den utsprungna killen och min polare drar historien och får ett "åhh nej....inte igen". Snubben på andra sidan kommer och hämtar mobilen och ger sig ut i natten för att leta rätt på sin bortsprungna polare. Snipp, snapp, snut
Citera
2015-05-09, 05:00
Medlem
bjornenws avatar
Var på Max vid Kungsträdgården en sen sommarnatt/morgon.
Min kusin hade däckat och glidit ner på golvet med öppen mun. Såg inget annat än att beställa 5 påsar Chilli-Cheese och försöka pricka hans mun då han verkligen hatar chilli-cheese.

Fick ett dussin åskådare som applåderade varje gång man träffade, men en sur jävla kusin när han vaknade hemma på morgonkvisten.

"bjornenw, har jag ätit chilli-chesse? JAG HATAR CHILLI-CHEESE!"
Kunde inte hålla mig för skratt och fick berätta sanningen.
Citera
2015-05-09, 05:22
Medlem
sericss avatar
Det var för några år sedan efter krogen, vi satt och garva åt någon full snubbe utanför donken och några unga grabbar som satt just vid fönstret trodde att vi garvade åt dom, så dom reste sig upp och började puckla på en polare på käften.. Tack och lov så var polisen just utanför så allihopa åkte in i fyllecell
Citera
2015-05-09, 05:27
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
När en machokille tryckte upp en tjockisgubbe mot glasrutan till restaurangen och strulade med honom. Machokillen var en bekants goda vän. Märklig upplevelse.
Citera
2015-05-09, 06:34
Medlem
teflonpannan69s avatar
Skulle köpa en nuggetsmeny på donken efter en blöt utekväll. Av någon anledning står det 630 på skärmen när jag skall betala. Tänker vad fan, de är nyktra så de borde veta vad de håller på med. Betalar och vips börjar tio McFeast menyer att lastas in i tre stora kassor.

En tjej undrar vad jag skall göra med all maten. Svarar att jag inte vet och ger henne en kasse för att dela ut till "behövande". Den andra kassen ger jag till en tiggare utanför donken och den tredje delar jag ut till människor i tunnelbanan.

Minns knappt någonting förutom att jag gick in där med inställningen att köpa en nuggetsmeny och kom ut med halva (nåja) restaurangen

EDIT: Just det, hade även en het argumentation med en kommunist på donken en gång. Mitt under debatten får rödingen för sig att börja kasta pommes på mig, men cool som jag är så behåller jag lugnet. När hon sedan kallar mig för fascist rinner bägaren över.

VISST, JAG ÄR JU HITLER ÅTERFÖDD!!! skriker jag o börjar heila på donken o upprepar orden Heil Hitler gång på gång. Sedan fortsätter jag min rant på gatan samtidigt som jag hyttar med näven åt en massa tiggare
Senast redigerad av teflonpannan69 2015-05-09 kl. 06:50.
Citera
2015-05-09, 08:16
Medlem
Var på besök i gbg och det blev en donken på avenyn mitt på dagen. En 2 meter lång grobian kliver in med en hydda likt i Loket Olsson i sin prime. Knappt sett en större karl. Kolossalt rödsprängd näsa och en ovårdad landsbygdsstubb som prydde hakpartiet och tillhörande hals. Utöver det är alkoholstanken det jag minns starkast. I alla fall, han stormade in, pressade sig längst fram till kassan som om det brann ute på gatan. Jag hörde något i stil med "tjuge cheese" efter vilket min hjärna automatiskt kopplades bort och bara stirrade på den här karaktären. Han vevade som kapten Haddock i jakt på pipan. Till slut fick han sin order, det blev två fulla pappkassar med käk och dryck. Kassörens reaktion när denne herren kom in var troligen bara att fiska upp ordern asap "för att bli av med fanskapet". För mycket riktigt, nu skulle det betalas och då jävlar - satan vad gubben kunde svära.

Det haglade dregel över kassadisken nu, gubben fullkomligt kokade när han försökte förklara att pengarna var slut men att han kunde skriva en "IOU" på baksidan av ett kvitto. Till slut fick kassören nog antar jag, för gubben blev plötsligt tyst och tog sina kassar. Han hann dock bara vända sig om och ta ett kliv innan han halkade... tänk er ett stort träd som faller, det drar med sig intilliggande terräng i fallet. All mat han nyss fått, spred sig över hela disken och bakom. Kassören fick sig en rejäl törn i form av (vad jag gissar var) en vaniljmilkshake. Det såg ut som en krigszon inom loppet av tre sekunder. Och nu låg gubben där på rygg.

Satan vad han skrek. Vid det här tillfället hade hela donken och halva avenyn hört fanskapet. Det som händer nu är att dom försöker få upp honom, men inte kan han resa på sig. Han bara ligger där och skriker och sprutar saliv och gråter. Snart inser donkenpersonalen det jag redan insett, den där gubben kommer inte resa på sig. Kort därefter kommer polisen. Jag har en härlig minnesbild av ett led av först 3 sen 4 sen 5-6-7 poliser som stormar in på donken. Jag säger 7 för att just så många krävdes det för att resa gubben och bogsera ut honom.
Citera
2015-05-09, 08:52
Medlem
BigDingDongs avatar
Det är några år sedan detta hände. Jag hade nästan avslutat min måltid när det kom två killar som såg rätt slitna ut och satte sig mitt emot mej. Den ene hade en bricka med en Big Mac och en dricka. Den andre var tomhänt. När killen just skulle sätta tänderna i sin burgare sa hans polare:
- Kan jag få smaka lite?
Han med burgaren drog ut översta köttbiten och gav till sin polare. Sedan gick han tillbaka till kassan med det som var kvar av hans Big Mac. Pekade och gestikulerade och fick rätt snabbt en ny Big Mac. När han kom tillbaka plockade han fram sin nya orörda Big Mac och började äta.

- Man måste vara smart, sa han till mej, Rune gillar inte bröd!
Jag fick mej ett gott skratt och en lektion i vad det innebär att vara street-smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in