2015-05-10, 17:20
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Exakt som det såg ut igår, Bobadilla petade bollen långt utanför och fullföljde in i en nästan stillastående Reina och fick både utvisning och rött. Förutom en ändring av den regeln tycker jag att man borde införa videogranskning.

En utmaning av domslut per halvlek och coach, har man fel kan man t ex få spela tio minuter med en man mindre eller dela ut ett gult kort till valfri egen spelare.

Tröstmål för Paderborn, föga oväntat 1-3 till slut.
Låter bra Hoppas vi kan få se ett sånt system inom tio år.
2015-05-10, 17:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Tröstmål för Paderborn, föga oväntat 1-3 till slut.
Mycket bra att Paderborn fick stryk.

Spänningen i botten fortsätter nästa vecka. Då spelas dessutom samtliga matcher på lördag kl 15:30.
2015-05-10, 17:58
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Mycket bra att Paderborn fick stryk.

Spänningen i botten fortsätter nästa vecka. Då spelas dessutom samtliga matcher på lördag kl 15:30.

Möcke, möcke bra. VfB har HSV nästa vecka och Paderborn sista speldagen, känns rätt hoppfullt. FCA och SCF för ditt H96 känns tufft, menn möjligt om man börjar spela efter förmåga.
2015-05-10, 18:14
Medlem
cyberkalles avatar
Helvete Schalke ta nu och vänd på detta nu.
Ni är på god väg att missa Europa-spel.
2015-05-10, 18:17
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Helvete Schalke ta nu och vänd på detta nu.
Ni är på god väg att missa Europa-spel.

Glöm inte att Köln säkrar 1. BL-spel nästa säsong om de vinner, det blir inte lätt för Königsblau, speciellt inte med 6:3 i skott på mål för Kölle.

Edit:...och en i övrigt svag offensiv, Köln leder förtjänt, Schalke befinner sig som så ofta under förväntningarna.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-05-10 kl. 18:25.
2015-05-10, 18:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Glöm inte att Köln säkrar 1. BL-spel nästa säsong om de vinner, det blir inte lätt för Königsblau, speciellt inte med 6:3 i skott på mål för Kölle.

Edit:...och en i övrigt svag offensiv, Köln leder förtjänt, Schalke befinner sig som så ofta under förväntningarna.
Jo Schalke tenderar att vika ner sig allt som oftast.
2015-05-10, 18:43
Medlem
Germanofils avatar
Undrar hur mycket Schalke måste banta sin spelarbudget nu när de missar CL och kanske t.o.m. EL,,?
2015-05-10, 18:48
Medlem
cyberkalles avatar
Hur kunde han missa där
2015-05-11, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fan vad det glädjer mig att se en Schalke-supporter i tråden.

Ja för fan!

Dagens match dock, så otäckt jävla uddlöst. Nu är verkligen EL-spel för nästa säsong i fara. Vet att man i situationer lik denna allt för ofta skyller på tränaren - men jag trivs verkligen inte med Di Matteo. Karln känns så finesslös, på något omöjligt sätt.

Nu har vi Paderborn på Veltins och Hamburg på Imtech kvar - allt annat än 6p på dessa två drabbningar är ett fiasko. Kan ju fan inte låta Dortmund gå om så här på slutet!
2015-05-11, 20:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine

Nu har vi Paderborn på Veltins och Hamburg på Imtech kvar - allt annat än 6p på dessa två drabbningar är ett fiasko. Kan ju fan inte låta Dortmund gå om så här på slutet!
Hoppas på er! Vore för mitt H96 om Paderborn och HSV kammade 0 i dessa matcher.

0-0 nu med 5 min kvar till halvtid i den viktiga toppmatchen i Zweite. Står sig detta så klättrar skrällaget Darmstadt upp på direktplatsen till Bundesliga!
2015-05-12, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hoppas på er! Vore för mitt H96 om Paderborn och HSV kammade 0 i dessa matcher.

0-0 nu med 5 min kvar till halvtid i den viktiga toppmatchen i Zweite. Står sig detta så klättrar skrällaget Darmstadt upp på direktplatsen till Bundesliga!

Måste erkänna att jag har rätt dålig koll på zweite - vilka trodde man skulle ta klivet upp till Bundes på förhand?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in