Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-10, 15:56
Medlem
Lekmands avatar
Vackert anfall! Några snabba pass och inlägg av Perisic. Jävligt fint inlägg. Och Dost sätter in den bara

Passen till Perisic gjorde Caliguri, som fullständigt Dominerat Schürrle på positionen. Det gör en lite glad ändå
2015-05-10, 15:59
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Vackert anfall! Några snabba pass och inlägg av Perisic. Jävligt fint inlägg. Och Dost sätter in den bara

Passen till Perisic gjorde Caliguri, som fullständigt Dominerat Schürrle på positionen. Det gör en lite glad ändå
Känns som Wolfsburg har grymt med sparkapital i Schürrle om han kommer upp i samma standard han hade i Leverkusen. Sen dess har han ju blivit bättre på att avsluta enligt mig som var hans största svaghet då.
2015-05-10, 16:04
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Känns som Wolfsburg har grymt med sparkapital i Schürrle om han kommer upp i samma standard han hade i Leverkusen. Sen dess har han ju blivit bättre på att avsluta enligt mig som var hans största svaghet då.
Ja, med Schürrle, Kruse och en till toppanfallare är deras anfall ruskigt bra.
2015-05-10, 16:15
Medlem
Lekmands avatar
Trodde han skulle sätta den.
2015-05-10, 16:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Caligiuri faller inte som en italiensk fotbollsspelare plägar att göra...
2015-05-10, 16:38
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Caligiuri faller inte som en italiensk fotbollsspelare plägar att göra...
Han försöker falla rätt ofta dock, så på så sätt visar han sina italienska rötter Denna var ju riktigt rutten, ännu mer än när han sprang på Schuster och avgjorde kvartsfinalen i pokalen.
2015-05-10, 16:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Han försöker falla rätt ofta dock, så på så sätt visar han sina italienska rötter Denna var ju riktigt rutten, ännu mer än när han sprang på Schuster och avgjorde kvartsfinalen i pokalen.

Det ser ju lite extra svagt ut i slow-motion, när man ser att han tar ett steg till innan han bestämmer sig för att bita i gräset. Tycker dock att filmningar är helt OK, även om domarna borde vara hårdare med gula kort, det skall finnas en större risk att filma än det gör nu.
2015-05-10, 16:57
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Det ser ju lite extra svagt ut i slow-motion, när man ser att han tar ett steg till innan han bestämmer sig för att bita i gräset. Tycker dock att filmningar är helt OK, även om domarna borde vara hårdare med gula kort, det skall finnas en större risk att filma än det gör nu.
Tycker att det är rätt kass att ett vinnande tankekoncept är "Åh, jag kommer inte förbi, men om jag spelar bollen dit och sedan söker kontakt så kanske jag får straff". Men sedan om jag tycker att man ska göra nått åt det, förutom att det ska straffas mer (hade inte Blatter ett förslag på tiominutersutvisning? ), vet jag inte.
2015-05-10, 17:00
Medlem
Lekmands avatar
Hans filmning var verkligen inte vacker i reprisen nä Var som att han trodde att han skulle få kontakt, så att själva fallet skulle gå mer av sig självt, och när inget hände fick han falla på egen hand.
2015-05-10, 17:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Sådärja, FC Bayern mästare på Grünwalder Stadion för första gången (Edit: sedan 1976) och utan förlust hela säsongen, Wolfsburg tvåa.
Warum keine bierdusche?
Kul att dom fixade titeln
Nästa säsong så lär dom få slåss med 1860 om arenan.
2015-05-10, 17:12
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...
Nästa säsong så lär dom få slåss med 1860 om arenan.

Sparka nu inte på en som redan ligger platt på 17:e plats, hoppas fortfarande att Sechzig skall kunna undvika Dritte Liga...om inte, så är det nog slutspelat på Allianz.
2015-05-10, 17:19
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Tycker att det är rätt kass att ett vinnande tankekoncept är "Åh, jag kommer inte förbi, men om jag spelar bollen dit och sedan söker kontakt så kanske jag får straff". Men sedan om jag tycker att man ska göra nått åt det, förutom att det ska straffas mer (hade inte Blatter ett förslag på tiominutersutvisning? ), vet jag inte.

Exakt som det såg ut igår, Bobadilla petade bollen långt utanför och fullföljde in i en nästan stillastående Reina och fick både utvisning och rött. Förutom en ändring av den regeln tycker jag att man borde införa videogranskning.

En utmaning av domslut per halvlek och coach, har man fel kan man t ex få spela tio minuter med en man mindre eller dela ut ett gult kort till valfri egen spelare.

Tröstmål för Paderborn, föga oväntat 1-3 till slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in