2015-05-09, 17:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jävla skitdag, och Bayern förlorar mot Augsburg vafan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Riktigt skitdag, det spel Hannover visar upp idag kommer inte räcka om man vill va kvar i BL, Bremen ska va glada att man inte är med i bottenstriden för med dagens spel hade det sett väldigt mörkt ut...

Enda chansen till EL-spel är nu att vinna mot Gladbach och Dortmund samt att Wolfsburg vinner cupen. Så i praktiken omöjligt.

Oj vad kritiska ni är mot Werder nu. I vintras låg laget på nedflyttningsplats, före säsongen tippade nästan alla att Bremen skulle få problem att vara kvar även denna säsong. Njut istället, dessutom tror jag inte Bremen är "mogna" för EL.
2015-05-09, 17:58
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Oj vad kritiska ni är mot Werder nu. I vintras låg laget på nedflyttningsplats, före säsongen tippade nästan alla att Bremen skulle få problem att vara kvar även denna säsong. Njut istället, dessutom tror jag inte Bremen är "mogna" för EL.

Precis vad jag tänkte, Skripnik har gjort ett kanonjobb med ett nedflyttningshotat lag. Skillnaden mellan Werder och det andra tidigare nedflyttningshotade laget är att BVB har en trupp som är 5 (fem!!) gånger mer värd.

Ryck upp er gubbar, ni spelar 1. BL nästa säsong. Och det är inte omöjligt utan högst sannolikt att VfL tar hem DFB-Pokal.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-05-09 kl. 18:00.
2015-05-09, 19:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Riktigt skitdag, det spel Hannover visar upp idag kommer inte räcka om man vill va kvar i BL, Bremen ska va glada att man inte är med i bottenstriden för med dagens spel hade det sett väldigt mörkt ut...
Tycker att Hannover gjorde en bra första halvlek men tyvärr var man inte tillräckligt vassa i avsluten och de avgörande passningarna. Andra halvlek är däremot katastrofalt dålig och att man skänker bort en onödig frispark som resulterar i 1-1 är tyvärr symptomatiskt för ett lag i motgång. Ser inte alls bra ut nu inför de sista två omgångarna.

Förstår dock inte varför Bremen maskar sista 5 minuterna. Ni behövde väl en trepoängare idag? Springa ut med bollen mot hörnflaggan vid ställningen 1-1 är något av det märkligare jag sett i mina dagar.

0-0 i paus i Stuttgart. Hoppas att Mainz kan få in en boll!
2015-05-09, 19:19
Medlem
motvalls avatar
Intresset för VfB mot Mainz verkar litet, bara jag som kollar mitt i matlagningen? 0-0 i halvtid, om en tio minuter blir det däremot aktivitet då det sista ska brynas och slängas i just inför serveringen.
2015-05-09, 19:59
Medlem
motvalls avatar
Karius agerande vid målet såg sådär ut minst sagt.
2015-05-09, 20:00
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Intresset för VfB mot Mainz verkar litet, bara jag som kollar mitt i matlagningen? 0-0 i halvtid, om en tio minuter blir det däremot aktivitet då det sista ska brynas och slängas i just inför serveringen.

Jag tittar, glider lite på matlagningen, 1-0 i 73:e min gör i alla fall mig och Huub glada, fast kan nog bara se lite av sista kvarten.

Hann precis se 2-0, hurra! Nu blir det vit sparris, schnitzel, hasselbackspotatis med nötvinaigrette och en spätburgunder till VfB:s ära.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-05-09 kl. 20:07.
2015-05-09, 20:06
Medlem
motvalls avatar
Nu blev Huub ännu gladare, kanske. 2-0 i varje fall
2015-05-09, 20:14
Medlem
setubals avatar
Underbart!

Kollar inte på matchen men sken upp i ett leende när jag såg 2-0 på livescore nu.
Men man vet aldrig med Stuttgart, knappast en säker ledning..

Fortsatt ångest i botten.
2015-05-09, 20:19
Medlem
Germanofils avatar
Fan. Jävla Stuttgart. Fattas bara att Paderborn ska ta poäng mot Wolfsburg i morgon också.

Nu skiter jag i fotbollen och gråtrunkar till Helene Fischer istället.
2015-05-09, 22:15
Bannlyst
Imorgon klockan 17:30 gäller det, borta mot Köln! Vid vinst är vi mer eller mindre klara för iaf EL-kval. Självklart har säsongen inte gått som man på förhand ville, men nu är det som det är. Imorgon vill jag ha både Draxler och Goretzka från start, då jag tycker att båda dessa har visat riktigt gott go sedan de kom tillbaka från sina respektive skador. Imorgon tror jag verkligen på 3p, trots att Köln har rätt fin okej form med bara en torsk på de åtta senaste.
2015-05-10, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Imorgon klockan 17:30 gäller det, borta mot Köln! Vid vinst är vi mer eller mindre klara för iaf EL-kval. Självklart har säsongen inte gått som man på förhand ville, men nu är det som det är. Imorgon vill jag ha både Draxler och Goretzka från start, då jag tycker att båda dessa har visat riktigt gott go sedan de kom tillbaka från sina respektive skador. Imorgon tror jag verkligen på 3p, trots att Köln har rätt fin okej form med bara en torsk på de åtta senaste.
Fan vad det glädjer mig att se en Schalke-supporter i tråden.
2015-05-10, 14:22
Medlem
cyberkalles avatar
Jävla skit hade hoppats att Braunschweig skulle knipa Nürnberg och närma sig tredje platsen men dom ligger under med 1-0 ser jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in