2023-06-22, 02:20
Medlem
Man kan ju fråga sig hur den här dumskallen ens blev anställd av KI. Byta ut folks luftstrupar mot plaströr som ser ut som avklippta bitar av flex-slang som man drar elkabel i. Lika idiotiskt som att byta ut någons tunntarm mot 10m trädgårdsslang.
Konstigt att han inte blev dömd för vållande till annans död då han ju faktiskt orsakat de här patienternas död med sina plaströr
Citera
2023-06-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Hörde det på tv4.
https://www.tv4.se/artikel/2dV39w1jv...faengelsedomen

Macchiarini om domen: ”Mina barn frågar mig om jag är en mördare”

– Jag ångrar att jag litade på mina chefer som gav mig grönt ljus, säger Macchiarini på en pressträff.

– Vi har funnit att de här ingreppen har utförts uppsåtligen och det är det som gör att vi hamnar i grov misshandel och som gör att det också blir fängelse som påföljd, säger hovrättsrådet Maria Hölcke.
Citera
2023-06-22, 11:36
Medlem
Han nämnde på presskonferensen att anhöriga tackat honom – hur mycket sanning finns i det?

– Det där är ett märkligt påstående. Patienterna dog ju inte omedelbart på operationsbordet, ganska länge levde man i tron att operationerna fungerade och det var ju senare som konsekvenserna blev tydliga. När transplantatet inte fungerade, när det blev allvarliga infektioner, när transplantatet lossnade, när patienterna läckte luft, när det blev hål mellan deras luftstrupar och matstrupar, när de fick kraftiga blödningar, när de kräktes blod, när de dog i sitt eget blod från kroppspulsåder som spruckit. När Paolo Macchiarini säger att patienterna och deras anhöriga tackade honom, då handlar det om precis efter operationerna, precis innan konsekvenserna och vidden av det som hände blev känt.

https://www.tv4.se/artikel/3wCOR5tZ0...av-macchiarini
Citera
2023-06-23, 03:45
Medlem
Men när man gör ett transplantat i ett främmande material, borde det inte testas först så att det verkligen fungerar innan man börjar operera in det på massor av patienter? Känns som att det borde varit större chanser att det blir ett bra resultat om man hade tagit en riktig luftstrupe från exempelvis en gris och opererat in
Han måste vara en riktig klantskalle om han gör så det går hål på kroppspulsådern och att plastskiten lossnar från luftstrupen...
Citera
2023-06-23, 04:29
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaw
Men när man gör ett transplantat i ett främmande material, borde det inte testas först så att det verkligen fungerar innan man börjar operera in det på massor av patienter? Känns som att det borde varit större chanser att det blir ett bra resultat om man hade tagit en riktig luftstrupe från exempelvis en gris och opererat in
Han måste vara en riktig klantskalle om han gör så det går hål på kroppspulsådern och att plastskiten lossnar från luftstrupen...

Ja. mackan hade ju inga studier, djurförsök etc på detta. Heller inget erkännande av etiska kommittén, Han bara körde på, skulle gifta sig, påven skulle viga, Family Clinton å Obamas å Putin skulle komma, nån känd operasångare skulle sjunga… osv, osv

Men allt, ALLT var bluff, nu är han ute i kylan.
Citera
2023-06-23, 05:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja. mackan hade ju inga studier, djurförsök etc på detta. Heller inget erkännande av etiska kommittén, Han bara körde på, skulle gifta sig, påven skulle viga, Family Clinton å Obamas å Putin skulle komma, nån känd operasångare skulle sjunga… osv, osv

Men allt, ALLT var bluff, nu är han ute i kylan.

Ja, kallas mytoman. Men, bra att han åker dit. Sedsn borde KI skämmas då de blev duperade å det grövsta.
Citera
2023-06-23, 07:51
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaw
Ja, och då behöver patienterna övervakas fall nånting händer.
Hur lång tid dog det innan hans patienter dog?

Jag tror han visste att det inte skulle fungera och han manipulerade patienterna att genomgå operationerna. Han är en mördare.
Citera
2023-06-23, 10:00
Medlem
senhackarens avatar
Den där dåren kommer nog inte behöva sitta inne en ända dag. Han har säkert lämnat Sverige och får hjälp av myndigheterna i Italien att slippa bli utlämnad. Fascisten Paolo är väll en hjälte där nere kan jag tänka mig. Ett elakt monster som han är. Det lyser psykopati om honom.
Citera
2023-06-23, 10:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Den där dåren kommer nog inte behöva sitta inne en ända dag. Han har säkert lämnat Sverige och får hjälp av myndigheterna i Italien att slippa bli utlämnad. Fascisten Paolo är väll en hjälte där nere kan jag tänka mig. Ett elakt monster som han är. Det lyser psykopati om honom.
Nä, ingen hjälte i Italien heller.

Paolo Macchiarini dömts till fängelse i ett år och fyra månader av en domstol i Florens.

Paolo Macchiarini uppges ha missbrukat sin ställning som läkare och förfalskat dokument i samband med han utfört en luftstrupsoperation på en vän som saknade europeiskt hälsokort.

Men han är speciell på det sättet att han verkligen tycker han gör goda gärningar.
Att han är en genomgod människa. 😊
Med hjärtat på rätta stället 💓☠️.

Med såna vänner behöver man inga ovänner.
Senast redigerad av Jof 2023-06-23 kl. 10:11.
Citera
2023-06-23, 10:20
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nä, ingen hjälte i Italien heller.

Paolo Macchiarini dömts till fängelse i ett år och fyra månader av en domstol i Florens.

Paolo Macchiarini uppges ha missbrukat sin ställning som läkare och förfalskat dokument i samband med han utfört en luftstrupsoperation på en vän som saknade europeiskt hälsokort.

Men han är speciell på det sättet att han verkligen tycker han gör goda gärningar.
Att han är en genomgod människa. 😊
Med hjärtat på rätta stället 💓☠️.

Med såna vänner behöver man inga ovänner.

Varför dras inte hans läkar-leg in?

Det borde väl Italienska myndigheter kunna ombesörja…
Citera
2023-06-23, 14:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Varför dras inte hans läkar-leg in?

Det borde väl Italienska myndigheter kunna ombesörja…
Han hade bara ett tillfälligt förordnande som läkare i Sverige.
Citera
2023-06-23, 14:08
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Han hade bara ett tillfälligt förordnande som läkare i Sverige.

Jo, men jag tänkte att om Italienarna drog av honom legget, så skulle han bli spärrad överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in