2022-04-29, 00:23
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Står mycket om honom i trådens . Baraf att läsa för nytillkomna.
Kanske inte att han satt i fängelse ett tag nyligen. Inte för detta brott. Tror det var något om falska intyg.
I Italien.
Som mytoman hamnar man lätt i såna problem. Ville väl bara hjälpa till 😎.

Kan inte detaljerna, men av vad jag har förstått så rufflade han på sjukstugan i Florence genom att släppa förbi patienter i op-kön, mot betalning.

Osäker, detta ur fritt minne…

Har han setat i buren? Hur länge? Vars?
Citera
2022-04-29, 01:06
Medlem
knark-kungens avatar
Var han läkare eller ljög han om det också, tänk Leo i catch me if u can.

Vem är mest grandios, Paolo eller Rask?

Kommer han bli dömd för detta?
Citera
2022-04-29, 07:17
Medlem
Vad som är intressant är att det finns betydligt bättre information i denna tråden än i media, i synnerhet kring Paolos tidigare operationer före dessa 3 - "alla kirurger har sin kyrkogård" stämmer perfekt dessvärre!

Original titel: Vem är denna pajas som leker dr Mengele på Karolinska? (Paolo Macchiarini)
Citera
2022-04-29, 07:56
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Någon som har fup gällande detta?
Citera
2022-04-29, 07:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Var han läkare eller ljög han om det också, tänk Leo i catch me if u can.

Vem är mest grandios, Paolo eller Rask?

Kommer han bli dömd för detta?

Jag är faktiskt lite osäker på om han kommer att dömas.

Uppenbarligen så tror han inte det själv.
Citera
2022-04-29, 08:09
Medlem
vulcanusvagen32s avatar
Det som jag har svårt att greppa jag detta fall är att de flesta mytomaner jag har träffat/läst om överdriver sin förträfflighet och vad de har åstadkommit. Samt hittar på i största allmänhet. Men inte mer än så.

Här har vi någon som har försökt förverkliga sina lögner i en bransch där vetenskapligt avstamp råder. Det är ju fantastiskt korkat. Jag hade fattat om han var en normalbegåvad kirurg men gled runt i världen och berättade om att han opererat svenska kungen eller varit specialkirurg åt Säpo. Men att sedan bryta sig in på slottet och börja småskära i Kungen eller smyga runt i Tomteboda med Ninja-kniv, för att på så sätt ge storyn trovärdighet, är ju helt galet.

Är det vanligt att mytomaner försöker ”återskapa” sina grandiosa lögner i verkligheten? Jag trodde de mest gled runt och ljög, men var för lata att ens försöka sig på något?
Citera
2022-04-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Någon som har fup gällande detta?

Ja, och även dokument och transcripts från den pågående rättegången!
Citera
2022-04-29, 12:00
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Ja, och även dokument och transcripts från den pågående rättegången!
Strålande…. kan du dela?
Citera
2022-04-29, 14:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jag är faktiskt lite osäker på om han kommer att dömas.

Uppenbarligen så tror han inte det själv.
Han är enligt tråden att döma en narc, såna kan man inte lita på.

Jag hoppas han blir dömd, verkar vara ett riktigt as.
Citera
2022-04-29, 21:02
Medlem
Jofs avatar
[quote=vulcanusvagen32|80057740]Det som jag har svårt att greppa jag detta fall är att de flesta mytomaner jag har träffat/läst om överdriver sin förträfflighet och vad de har åstadkommit. Samt hittar på i största allmänhet. Men inte mer än så.

Här har vi någon som har försökt förverkliga sina lögner i en bransch där vetenskapligt avstamp råder. Det är ju fantastiskt korkat. Jag hade fattat om han var en normalbegåvad kirurg men gled runt i världen och berättade om att han opererat svenska kungen eller varit specialkirurg åt Säpo. Men att sedan bryta sig in på slottet och börja småskära i Kungen eller smyga runt i Tomteboda med Ninja-kniv, för att på så sätt ge storyn trovärdighet, är ju helt galet.
?[Är det vanligt att mytomaner försöker ”återskapa” sina grandiosa lögner i verkligheten? Jag trodde de mest gled runt och ljög, men var för lata att ens försöka sig på något/QUOTE]

Jo, eftersom dom tror på sina lögner vill dom gärna visa upp dom för andra. Dom vill bli trodda. Vill gärna visa otrogna att dom har fel.
Citera
2022-04-30, 00:24
Medlem
Jofs avatar
Nu ställer lurade kvinna upp också. Varför har dom kallat henne? En ren sol och vårar historia. Inget med fallet att göra.
För att ge en karaktärs analys av macciarini? För att
Påverka domstolen att inte gå i samma fälla?
Hade varit värt en hel del att höra henne och se honom ( Mitt specialintrece är av mytomaner, kan nästan se dom en sorts konstart - blir dock inte förförd av dom).

Det har hindrat alla kollegor, alla granskare
Dom har förförts av hans charm , hans övertygelse, hans godhet.
Hoppas det inte händer här.
Han opererade är god vilja, med stöd av andra läkare och forskare. Riskerna fanns, men också vissa chanser. De var värda att ta! Om man överhuvudtaget ville överleva.

Det kommer troligen att bli försvarets hållning.

Fair enughg. Tills man mäter in riskerna. Hur stora dom var. Hur mycket evidens fördom fanns? Noll!
Man vara ute på ett experiment fält.

Kul! Gick det bra med plast i strupar kunde man gå långt, få Nobelpris kanske. Många hängde på, inkl ledningen för KI.

Sen funkade det inte med plas som strupe. Osis. Hade det funkat hade vår mytoman varit nobelpristagare idag,
Men fortfarande mytoman.😊
Senast redigerad av Jof 2022-04-30 kl. 00:52.
Citera
2022-04-30, 17:42
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu ställer lurade kvinna upp också. Varför har dom kallat henne? En ren sol och vårar historia. Inget med fallet att göra.
För att ge en karaktärs analys av macciarini? För att
Påverka domstolen att inte gå i samma fälla?
Hade varit värt en hel del att höra henne och se honom ( Mitt specialintrece är av mytomaner, kan nästan se dom en sorts konstart - blir dock inte förförd av dom).

Det har hindrat alla kollegor, alla granskare
Dom har förförts av hans charm , hans övertygelse, hans godhet.
Hoppas det inte händer här.
Han opererade är god vilja, med stöd av andra läkare och forskare. Riskerna fanns, men också vissa chanser. De var värda att ta! Om man överhuvudtaget ville överleva.

Det kommer troligen att bli försvarets hållning.

Fair enughg. Tills man mäter in riskerna. Hur stora dom var. Hur mycket evidens fördom fanns? Noll!
Man vara ute på ett experiment fält.

Kul! Gick det bra med plast i strupar kunde man gå långt, få Nobelpris kanske. Många hängde på, inkl ledningen för KI.

Sen funkade det inte med plas som strupe. Osis. Hade det funkat hade vår mytoman varit nobelpristagare idag,
Men fortfarande mytoman.😊

Kallad av åklagaren,,,, hmmm,,,, anti-karaktärsvittne?
Men vad har det med hans yrke att göra?
Senast redigerad av Yinool0401 2022-04-30 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in