Macchiarini finns omnämnd i "Live Science"... kanhända kommer fler djurstudier att komma därifrån vad det lider...
En trolig fortsättning på OPS- och RegMed-forskningen här i Sverige, oavsett brottsundersökningens resultat ang. Macchiarini framstår IMO som att nya s.k. "scaffolds" byggs, fast av modifierad biokompatibel spindeltråd nästa gång...företaget Spiber kanske kommer med nästa stora nyhet i RegMedbranschen...
Uppsala, Spiber Technologies.
AlbaNova, KTH Stockholm.
Jaa, jag vet inte, när man läser om alla success och orden "framgångsrik" och liknande, så har jag numer väldigt svårt att lita på påståendena, och känner en stark bismak av lidande och ond bråd död.
Alla forskare verkar vara så framgångsrika... Och det måste de framstå som om de ska kunna locka investerare.
Ok, det finns de som ärligt säger att -inte ännu- men som sagt press och TV är antingen väldigt godtrogna, eller så är det även där en tävlan om största nyheten och bästa scoopet. och inte alla -verkligen inte alla- gör så grundliga grävningar som Uppdrag granskning och Bosse Lindqvist har gjort.
Jag tänker t ex på alla nyhetsuppläsare världen över som glatt åhörarna med dessa goda nyheter om att snart kan vi ersätta praktiskt taget vilket organ som helst
Men i verkligheten så var det bara en dröm.
Och kanske bäst så, med tanke på Frankenstein, eller allt annat elände människan ställt till med pga okunnighet blandat med makthunger och girighet.
Senast redigerad av Lampkrona 2016-03-15 kl. 22:03.
SvD sätter idag streck för repliker om Makaronifallet.
Tror media tycker man har sugit ut det göttaste och uppnått en mättnad.
Nästa intressevåg kommer när viktiga utredningar lägger fram sina resultat.
Men i utlandet kanske intresset inte har peakat än.
Här på FB fortsätter en del dock oförtrutet att lägga fram ny info. FB ditt ljus i mörkret.
Jaa, jag vet inte, när man läser om alla success och orden "framgångsrik" och liknande, så har jag numer väldigt svårt att lita på påståendena, och känner en stark bismak av lidande och ond bråd död.
Alla forskare verkar vara så framgångsrika... Och det måste de framstå som om de ska kunna locka investerare.
Ok, det finns de som ärligt säger att -inte ännu- men som sagt press och TV är antingen väldigt godtrogna, eller så är det även där en tävlan om största nyheten och bästa scoopet. och inte alla -verkligen inte alla- gör så grundliga grävningar som Uppdrag granskning och Bosse Lindqvist har gjort.
Jag tänker t ex på alla nyhetsuppläsare världen över som glatt åhörarna med dessa goda nyheter om att snart kan vi ersätta praktiskt taget vilket organ som helst
Men i verkligheten så var det bara en dröm.
Och kanske bäst så, med tanke på Frankenstein, eller allt annat elände människan ställt till med pga okunnighet blandat med makthunger och girighet.
Framtidsutsikterna för Spiber technologies är således en fråga där vi kan "agree to disagree", eftersom vi tänker olika...
Men ingen av oss väl lär tjäna några pengar på just det företagets ev. framtida vinster, så hur framtiden ser ut visar sig väl i sinom tid...vad som var minst lika intressant IMO var att cancertumörforskaren Judah Folkman inledde företagssponsrad universitetsforskning 1974 med företaget Monsanto... på den tiden var väl Monsanto fortfarande Amerikanskt kan man tänka, men köptes år 2000 av svenska Pharmacia...
Så, att nystart av konkurrenskraftiga företag efter 1974 idag normalt sett sker via "avknoppning" från universitetsforskning, gör IMO att den skattebetalande allmänheten i Sverige nog behöver vänja sig vid att inte endast löper de efter Macchiariniaffären (givet att PM frias) med de juridiska myndigheternas godkännande den uppenbara risken att bli dragna vid näsan av sin läkare/kirurg avseende behandlingens verklighetsbaserade "evidens" gällande tidsrymder överstigande ett kvartal (kvartalsbokslutstid), utan kan dessutom se fram emot att Sveriges regering inom en inte alltför avlägsen framtid blir stämd på miljardbelopp (skattemiljarder!) av något multinationellt företag p.g.a. "whatever reason"...
Detta framgår av Dokument Utifråns program jag såg igår, som finns på SVT Play... där säger en av de intervjuade att frihandel även inbegriper fri handel med bl.a. mänskliga organ...eller i trådens sammanhang, artificiellt framställda organ...så, den etiska frågan huruvida Macchiarini gjort sig skyldig till något egentligt juridiskt "brott" eller inte är IMO intressant, eftersom han ju ur ett moraliskt perspektiv ju gjort det eftersom inga djurförsök whatsoever gjorts med POSS-PCUplasten före transplantation... dessutom saknades svenska formella etiska tillstånd, och Andemariam gick enligt "Experimenten" in i transplantationsförfarandet under falska förespeglingar om att plasten testats på djur...
Senast redigerad av studentroland 2016-03-16 kl. 07:45.
Står det någonstans i visselblåsarnas anmälningar eller i alla dokument på retractionwatch om orsaken till Hannah Warrens död?
Jag har läst alla dokument på retractionwatch, det tog en hel vecka. Och jag har för mig att det framgick där, dödsorsaken för Hannah Warren. (trodde jag kopierade in en text till mitt PM dokument, men tydligen inte)
Men jag kan helt enkelt minnas fel, och frågar därför här om någon annans minns det?
Från övriga källor har det ju nämts att hennes lungor lade eller att hon två månader efter operationen, var tvungen att operera matstrupen och det då uppstod komplikationern som hon dog av. Kan väl inte var vara bägge storyna? Iof skulle lungorna kunna lägga av i längden om matstrupen kollapsar eller fungerar dåligt och orsakar inflammationer osv.
Eller är det en tredje orsak som är sanningen?
Senast redigerad av Archambault 2016-03-16 kl. 16:11.
Står det någonstans i visselblåsarnas anmälningar eller i alla dokument på retractionwatch om orsaken till Hannah Warrens död?
Jag har läst alla dokument på retractionwatch, det tog en hel vecka. Och jag har för mig att det framgick där, dödsorsaken för Hannah Warren. (trodde jag kopierade in en text till mitt PM dokument, men tydligen inte)
Men jag kan helt enkelt minnas fel, och frågar därför här om någon annans minns det?
Från övriga källor har det ju nämts att hennes lungor lade eller att hon två månader efter operationen, var tvungen att operera matstrupen och det då uppstod komplikationern som hon dog av. Kan väl inte var vara bägge storyna? Iof skulle lungorna kunna lägga av i längden om matstrupen kollapsar eller fungerar dåligt och orsakar inflammationer osv.
Eller är det en tredje orsak som är sanningen?
Om man bara förlitar sig på info. från nätet så får man väl hålla till godo med den officiella dödsorsaken, kanske...och att konstanta infektioner orsakade av att plaströret aldrig läkte fast i kroppen kanske gav nådastöten till ett redan nedsatt immunförsvar till att börja med...ligger man inomhus på sjukhus sådär länge lär man väl ha låga D-vitaminnivåer t.ex., och C-vitaminet kanske inte var skyhögt heller... Dr. Mark Holterman sa så här den 7 juli 2013;
Citat:
But that operation had also involved surgery on the girl’s esophagus, which never healed properly. She underwent another operation a month ago to correct the problem and died from complications arising from the second operation, said Dr. Mark J. Holterman, a pediatric surgeon at the hospital. http://www.nytimes.com/2013/07/08/sc...dies.html?_r=1
F.ö. nämner väl de fyra anmälande läkarna i Sverige bara omständigheterna kring de svenska operationerna där de själva var med...?
Senast redigerad av studentroland 2016-03-16 kl. 17:07.
On April 16 she was breathing on her own. On June 11, Hannah had to have a second operation for a leak in her esophagus, and died on Saturday, July 6, 2013 of lung complications. http://xyzanswers.blogspot.se/2015/0...2010-2013.html
Kanske inte så konstigt om Hanna Warrens matstrupe tog skada. Det gjorde ju även Andemarians och den turkiska tjejens.
De kritiska läkarna i dokumentären: plaststrupen äter sig in i matstrupen...
Om man läser vad Thyberg skriver om vad Andemariam var med om efter operationen, så förstår man att det är mycket komplicerat att ersätta luftstrupen med en konstgjord i plast, den blir "ovänlig" mot sin omgivning, t ex matstrupen.
Så de kan inte bara skylla Hannas död på hennes svaga organ. Komplikationer drabbade de flesta, eller alla!
En intressant artikel intervju med en tidigare sjukhusdirektör som absolut vägrade PM fortsatt anställning 2013.Nu var det inte han som hade beslutandet men han röstade nej
Vad som i minst lika hög grad kom att drabba patienten är det faktum att någon normal luftvägsslemhinna aldrig kunde bildas i implantatet. Därmed förlorades det infektionsförsvar som normalt finns och krävs eftersom vi via inandningsluften hela tiden får i oss bakterier och andra mikroorganismer. Resultatet blev därför att patienten drabbades av svåra luftvägsinfektioner och inte minst inom anastomosområdena. Här bildades fistelgångar mellan luftstrupen och matstrupen vilket ledde till att mat gick över från matstrupen till luftstrupen med än värre luftvägs- och lunginflammationer som följd. Till slut blev också matstrupen så förstörd att man blev tvungen att operera bort större delen av den och istället nutriera patienten via en slang som opererades in från yttre bukväggen och rakt in i magsäcken. I ett desperat försök att återskapa något liknande en matstrupe genomfördes dessutom en operation där man drog upp en del av tjocktarmen genom diafragma (mellangärdet) och upp genom brösthålan för att sy ihop den med övre delen av matstrupen som fortfarande fanns kvar. Nere i buken gjordes på liknande sätt en anastomos mellan tjocktarmsbiten och magsäcken. I vilken mån någon föda verkligen kunnat tillföras via denna väg är inte närmare känt för mig.
Detta gällde patient nr 1, Andemariam
Från Thybergs brev till Hamsten
Artikeln hette "Patienter skadades eller dog på Karolinska, ställ de ansvariga till svars"
NewsVoice jan 2016
Senast redigerad av Lampkrona 2016-03-17 kl. 14:25.
Helt rätt Lampkrona. De cilier (små hår) som sitter i luftstrupen och ska röra sej uppåt och neråt för att vara ett skydd emot bakterier och virus kan ju inte "födas fram" med hjälp av den teknik som PM hade. Och när bakterier och virus och annat skit kan ta sej in i luftvägarna obehindrat så innebär det att hela kroppen alla organ är utsatta för risk att infekteras med början i luftvägarna.Det är ju den rena rama verkligheten,finns inte dessa celler har luftvägarna inget försvar emot invaderande sjukdomar som kommer via luftvägarna in i kroppen. Reslutet blir att det är ohållbart och en patient med nersatt immunförsvar pga operation kommewr att avlida
Vad hon var "misstänkt" för har granskats av en advokatfirma 2011... IMO framstår hon p.g.a. detta papper som skyldig till fusket...på KI... och troligen har detta beteende fortsatt nere i Göteborg... http://www.rk.gu.se/digitalAssets/13...ighet--ki-.pdf
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!