Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 18:15
  #1873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Hela Macchiariniaffären stinker av främlingsfientlighet och svensk avundsjuka. Dom onda avsikterna läcker igenom när man läser eländet.
Japp, riskerna med operationerna var kända långt innan han anställdes, man har också "glömt" nämna i svensk media att det inte fanns något annat alternativ för dessa patienter.
Citera
2017-10-17, 18:17
  #1874
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasker
Det som åklagaren har prövat är tre fall av vållande till annans död, grovt brott, alternativt vållande till kroppsskada, grovt brott och ett fall av vållande till kroppsskada, grovt brott. Besluten om att lägga ner förundersökningarna grundades på att det inte gick att visa att de valda operationsmetoderna har försämrat för patienterna. Man har inte prövat om de valda operationsmetoderna är olagliga i sig.

Patienterna hade väl dödliga sjukdomar, de skulle väl garanterat ha dött snart i alla fall.
Citera
2017-10-22, 12:46
  #1875
Medlem
Intervju på måndag kväll Tv 4
Citera
2017-10-22, 23:33
  #1876
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Patienterna hade väl dödliga sjukdomar, de skulle väl garanterat ha dött snart i alla fall.
Det argumentet, blir något hårddraget, att eftersom via alla garanterat ska dö av dödliga sjukdomar ex v, så kan använda vilka metoder som helst.
Nej, det räcker inte som argument för riskfyllda operationer.
Fortfarande ska det vara forskning och beprövad erfarenhet bakom metoder (som visar att man INTE dör av operarationen, underförstått).
Citera
2017-10-23, 17:10
  #1877
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Intervju på måndag kväll Tv 4

Tänk att Gullet - Mackan, ska intervjuas. Skall se!! För att jag vill möta hans troskyldiga blick. Och ledsna uppsyn när han inte blir trodd. Obetalbar:

Jag undrar varför jag går igång så sjukt på det?
Kanske för att den blicken också förklarar för mig varför så många låtit sug bedras av honom.

Vem kan tro att cockerspaniel skall vara ond.
Citera
2017-10-23, 22:38
  #1878
Medlem
Tråkigt att de andra anklagelserna hann bli preskriberade!
Nu tjatar han förstås om att polisutredningen inte kunde fälla honom.
Citera
2017-10-23, 22:49
  #1879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Tråkigt att de andra anklagelserna hann bli preskriberade!
Nu tjatar han förstås om att polisutredningen inte kunde fälla honom.
En riktig skojare denna Maccarini.
Citera
2017-10-23, 22:57
  #1880
Medlem
Dock har han ju rätt i att han ENSAM aldrig har kunnat ta dessa beslut om att operera med metoder som inte föregåtts av djurförsök.
Men min misstanke försvinner inte, att det var Nobelpriset de ville åt.
Det fick de i alla fall inte.
Citera
2017-10-23, 22:59
  #1881
Medlem
Tycka vad man vill men han svarar smart på frågorna han får. Gillar intervjuaren, kommer med bra motfrågor och vågar ställa honom lite mot väggen.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2017-10-23 kl. 23:03.
Citera
2017-10-23, 23:06
  #1882
Medlem
Nu får två av läkarna som anmälde honom säga sin mening om intervjun.
Citera
2017-10-23, 23:17
  #1883
Medlem
Tja, vill jag bli opererad av honom? Näe tack. Kan hellre dö av naturlig orsak, utan tortyrliknande omständigheter, vilket tydligen inträffade för samtliga trakeaopererade patienter.
Citera
2017-10-23, 23:18
  #1884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Tråkigt att de andra anklagelserna hann bli preskriberade!
Nu tjatar han förstås om att polisutredningen inte kunde fälla honom.

Lol. Snarare tur för medierna så att de kan fortsätta misstänkliggöra honom. Det rörde sig om det administrativa hanterandet som inte var hans ansvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback