Citat:
Ursprungligen postat av
dödskniven
Fast just HBTQ-vänsterkillar faller ju bort lite i den här diskussionen pga de per definition inte försöker attrahera det täcka könet...
Visst, klart ingen grupp är helt homogen, det påstår jag inte heller. Veganrörelsen peakade under nittiotalet i de revolutionära rörelserna, för att efter millennieskiftet falla platt som en pannkaka. De fåtal veganer som fortfarande finns är de flesta 30+ med familj och de fall jag vet om lever i sunda och mer eller mindre jämlika förhållanden. Och min erfarenhet från den autonoma vänstern är helt klart att det fanns tillräckligt med ölande och brölande grabbar för att damerna knappast hade behövt söka sig till högerkanten för att få sig "en riktig machoman" i sänghalmen. Men visst, det finns säkert undantag där med. Men populära, nja, I call bullshit.
Exakt, de behövde inte sträcka sig långt för macho kuk :-)
Tänker inte ge några namn eller detaljer . Men jo det fanns specifika brölande grabbar som var väldigt populär bland de feministiska brudarna under 00 talet. Vi kan säga de med faiblesse för narkotika, slagsmål och även en som varit lite väl hårdhänt med damerna om man säger så .
Samma mekanismer där som överallt.
Det blir bara mer extremt, twisted och högre insats om någon "förråder" sina feministiska ideal med en machoman från insidan eller sina vänsterideal med en kille från utsidan, vare sig han är brat eller nazist. Den politiska miljön är personlig för dem. Deras familj .
Det kunde leda till sjuka grejer som utstötning och falska våldtäktsanklagelser när verkligheten kolliderade med hjärnans karta.
Så personligen har jag mer respekt för s.k. Stureplans-bimbos åsikter i sådana här frågor eftersom de i alla fall inte förnekar vad de är och är så förbannat självrättfärdigande hela tiden. Ja, du hörde rätt. En stureplans-feminist kan ge dig fler insikter och intressantare diskussion än vad någon random vänstertjej kan.
Rent krasst är vänstertjejer lika 'brudiga' som någon annan. Bara det att de gömmer sig och är förvirrade. Ungefär som många feminist/vänsterkillar kallar sig anti-fascister men lever som kaosdyrkande SA-gorillor.
So I call bullshit.