2015-05-09, 16:25
Medlem
checkthisout.s avatar
100% bullshit.

De flesta tjejer är ju vänster och slutar svara när du kommer med oPK åsikter. Har hänt mig 1000s gånger och i synnerhet på dejtingssidor där de inte känner dig och går efter stereotyper när de bedömer hur du är.

De förväntar sig ett PK-svar annars blir du betraktad som skinnskalle, låg status, osv. Det spelar ingen roll om du har rätt eller inte.

Kvinnor är vänster och därför har vänstermän mer framgång med tjejer (jag menar inte extrem vänstermän utan de mer "coola" och "hip" vänstermän med "korrekta" åsikter).

Summa summarum: bullshit.
Senast redigerad av checkthisout. 2015-05-09 kl. 16:28.
Citera
2015-05-09, 17:48
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Det må så vara. Men jag tvivlar ju på att nazi-killar vill bli tillsammans med vänstertjejer. Vänsterfalangen är ju roten till det onda om du frågar dem.

Klart man vill. Då känns det så mycket bättre att slå dom när man har sex.

.
Citera
2015-05-09, 18:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
många anti-feminister är snyftande gnällmånsar som bölar över hur dom är förtryckta av kvinnor när det i själva verket är män dom är förtryckta av. Är det verkligen så sexigt för kvinnor med såna män?
Citera
2015-05-09, 22:08
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
100% bullshit.

De flesta tjejer är ju vänster och slutar svara när du kommer med oPK åsikter. Har hänt mig 1000s gånger och i synnerhet på dejtingssidor där de inte känner dig och går efter stereotyper när de bedömer hur du är.

De förväntar sig ett PK-svar annars blir du betraktad som skinnskalle, låg status, osv. Det spelar ingen roll om du har rätt eller inte.

Kvinnor är vänster och därför har vänstermän mer framgång med tjejer (jag menar inte extrem vänstermän utan de mer "coola" och "hip" vänstermän med "korrekta" åsikter).

1) I vilket sammanhang? Kvinnor är ett flockdjur, att sticka ut på annat sätt än genom klädval offentligt är inget som de skyltar med. Att skylta med politiska åsikter på ett forum för dejting är i hög grad en extremt dålig idé... Det gäller att vara subtil...
Citat:
Psst, det är lugnt! Jag är nationalist!

2) Varför pratar/chattar ni ens om sakfrågor? Har du inte bara extrem otur i dina val, så skulle jag intagit en ställning av att ifrågasätta hennes åsikter, utan att själv ta ställning i frågan. Det beror självfallet på vad det talas om.

Politiska övertygelser har inte mycket med valet av sexpartner/soulmate att göra. Det är snarare ett val grundat på personkemi i en bredare mening än bara en aspekt. Dessutom beror det som alltid mycket på personliga egenskaper.

Av någon märklig anledning har alla kvinnor jag haft en sexuell relation med varit vänster. Nu är jag förvisso inte särskilt politiskt intresserad eller övertygad, men en stämpel skulle jag få, precis som på Flashback.

Här knullas fan inga paddor! Ser jag en ung Gudrun Schyman i en brud, spänner jag ögonen i henne och spottar i min enormt grova arbetarnäve för att sedan ge henne en örfil - så där bara, rakt av!
Senast redigerad av Skuggjag 2015-05-09 kl. 22:10.
Citera
2015-05-09, 22:11
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
många anti-feminister är snyftande gnällmånsar som bölar över hur dom är förtryckta av kvinnor när det i själva verket är män dom är förtryckta av. Är det verkligen så sexigt för kvinnor med såna män?

många feministiska pojkar är snyftande gnällmånsar som bölar över patriarkatet och piskar sig själva medan de diskar när de i själva verket aldrig vinner mer än skit av kvinnor som de blir förtrycka av. Är det verkligen så sexigt för någon med sådana pojkar?

^samma nivå.
Citera
2015-05-09, 23:47
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Nu kan jag bara tala om egna erfarenheter, då jag inte sett någon studie på sådant här, men fördomar som dessa är ju oftast inte påhittade. Självklart kommer aldrig något påstående stämma in på exakt alla människor inom gruppen man påstår något om, och det måste man ju acceptera om man ens ska kunna föra en diskussion.

Med det sagt så tvivlar jag alltså inte på att det finns "macho" vänster-människor (jag vet till och med om det), och den autonoma vänstern som går mer åt kommunist-hållet skiljer sig inte så mycket från människor inom nationalismen.

Men att påstå att folk i HBQT-vänstern, det vill säga veganen du träffar på jobbet som tycker att bil är förskräckligt på grund av utsläppen och tycker att tjejer och killar ska få samma medieutrymme i fotbollsrapporteringen, är lika "macho" som osäkra "nazister" är lite naivt. I alla fall enligt vad jag sett.

I slutändan handlar det också om vad man definierar som macho. Jag tillhör inte någon grupp, men jag har alltid upplevt nationalister som lite mer "vågade" än veganer. Dock har jag upplevt veganer som mer öppna och allmänt trevligare än nationalister. Så jag tar hellre det senare. Men jag tror inte att det är någon brudmagnet.

Fast just HBTQ-vänsterkillar faller ju bort lite i den här diskussionen pga de per definition inte försöker attrahera det täcka könet...

Visst, klart ingen grupp är helt homogen, det påstår jag inte heller. Veganrörelsen peakade under nittiotalet i de revolutionära rörelserna, för att efter millennieskiftet falla platt som en pannkaka. De fåtal veganer som fortfarande finns är de flesta 30+ med familj och de fall jag vet om lever i sunda och mer eller mindre jämlika förhållanden. Och min erfarenhet från den autonoma vänstern är helt klart att det fanns tillräckligt med ölande och brölande grabbar för att damerna knappast hade behövt söka sig till högerkanten för att få sig "en riktig machoman" i sänghalmen. Men visst, det finns säkert undantag där med. Men populära, nja, I call bullshit.
Citera
2015-05-10, 15:49
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Nje "nazister" är det demoniska monsterhatobjektet nummer ett hos PK-folket så dessa lär inte vara populära bland tjejer med flockmentalitet, vilket är merparten.

Det är därför, samhällets fiende nr. 1. Den ultimata bad-boyen.

Detta attraherar kvinnor, hon tänker Wow! Kan en man vara så stark och farlig att ett helt samhälle fruktar honom för hans åsikter så måste han vara bra avelsmaterial. Lite farligt och sådär liksom. Det blir lite spännande för henne att umgås med en sådan farlig man.
Citera
2015-05-10, 16:54
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det är därför, samhällets fiende nr. 1. Den ultimata bad-boyen.

Detta attraherar kvinnor, hon tänker Wow! Kan en man vara så stark och farlig att ett helt samhälle fruktar honom för hans åsikter så måste han vara bra avelsmaterial. Lite farligt och sådär liksom. Det blir lite spännande för henne att umgås med en sådan farlig man.
Kvinnor dras inte i första hand till badboys utan till män med social makt och socialt anseende. Nazister är illa betraktade av samhället och därför är de oattraktiva för de flesta kvinnor.

Media har indoktrinerat kvinnor att män med oPK-åsikter är defekta på något sätt, obildade, osv. Kvinnor tycker att de är smarta när de kan stämpla dig som rasist och då har de blivit av med en till störande kille. På så vis "resonerar" de när de pratar med dig.
Citera
2015-05-10, 16:56
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
1) I vilket sammanhang? Kvinnor är ett flockdjur, att sticka ut på annat sätt än genom klädval offentligt är inget som de skyltar med. Att skylta med politiska åsikter på ett forum för dejting är i hög grad en extremt dålig idé... Det gäller att vara subtil...

Varför skulle man vilja vara subtil om nu kvinnor dras till nazister som du säger? Jag menade i alla sammanhang.
Senast redigerad av checkthisout. 2015-05-10 kl. 17:00.
Citera
2015-05-10, 22:20
Medlem
Det är antagligen något undermedvetet eller något som de försöker dölja till varje pris i sådana fall. PK-tjejer brukar i gemen inte vilja veta av de som inte delar deras fanatiska samhällssyn där alla som vill och kan minsann ska få ett permanent uppehållstillstånd i Sverige.
Citera
2015-05-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disciplinmedicin
Men vad är det du inte fattar lilla betahane?

DET ÄR NATUREN SJÄLV.

Och varför jämför du människor med djur?

De flesta normala hanar i djurriket respekterar honor och deras känslor och viljor.

Och varför tror du att det handlar om att byta plats?

Det är evolution och utveckling.
Inte "ombytta roller".

Det enda som är påfrestande är idioter som små nassekillar som dig med noll koll på hur världen egentligen fungerar
Du inleder med att illustrativt sätta människan på en slags pedestal, höjd över och överlägsen övriga manifestationer av levande varelser. Det vi vanligen kallar djur. Det är ditt första misstag. Kom sedan ihåg att jag vill inte såga just dig, men du får symbolisera alla Flashbacks feminister i min retorik.

Ditt uttalande om ömsesidig respekt är något slags genomgående tema bland djurrelationer han- och -hondjur emellan är helt grundlös. Jag vill inte på något sätt förringa betydelsen av respekt och sunt samspel människor emellan, tvärtom, men jag vill förklara att i djurriket upplever jag snarare undantagsvis hänsynstagande till "känslor och viljor". Rent evolutionärt har det ingen betydelse bland de flesta djurarter huruvida tilltänkta sexpartners tycker om varandra eller inte. Sexualdriften är starkare än eventuella betänkligheter vad gäller avsaknad av ömsesidig respekt, om så är fallet.

Beträffande skogens konung, älgen, under brunsten varje höst uppsöker älgtjurar- och -kor varandra för ljuv älskog. Ja, i varje fall i en cityfeminists rosaskimrande och ideologiskt avspeglade fantasier. I själva verket gör tjurar upp sinsemellan om det blir tillräckligt tuff konkurrens om kvigor inom ett område. Vinnare sätter obönhörligt på de brunstiga korna, som blir alldeles saliga på sin efterlängtade älgkorv. Skulle vi försöka betrakta skeendet utifrån ett västerländskt, mänskligt perspektiv, kan vi nog säga att korna både förväntar sig och nästan alltid vill bli påsatta under givna tillfällen under brunsten. Om kon inte släpper till vid ett enskilt tillfälle så finns inga betänkligheter hos en tjur om att utöva våld för att komma till skott.

Du som sagt dig förstå dig på världen får gärna förklara närmre vad du förstår mer än nazistkillen ifråga. Jag antar nu att du med världen egentligen avser mänskligheten och hennes civilisationer. Jag antar vidare att du konsumerar kött, vem producerar köttet du konsumerar från skog till bord? Att sedan det mesta alla konsumerar är producerat industriellt hör inte hit, för det är inget personangrepp jag försöker mig på. Andra är i så fall lika odugliga rent objektivt. Vet du hur man slaktar, hur man styckar, hur man flår? Har du någonsin tagit ett liv? Det är väsentliga kunskaper om man ska överleva utan andras hjälp. Visserligen är det inte svårt. Det är nog mycket lukten som gör det så främmande hos cityfeminister.

Det jag läser mellan raderna att du menar med "hur världen egentligen fungerar", tar jag för att betyda att du har en skev uppfattning om både världen och existensen. Det du egentligen vet, eller tror dig veta, är i själva verket tillämpad kunskap som endast har relevans för den moderna västerländska och ytterst bekvämliga civilisationen. Jag vill hävda att den vilar på mycket bräckliga fundament som förhållandevis enkelt kan komma att sättas ur spel. Jag tycker inte vi behöver gå in i exakta detaljförhållanden utan det räcker med att nämna krig (ex. ett resurskrävande krig utanför Sverige), exempelvis stora skogsbränder som vi hade för ett par år sedan, stora raskravaller modell större Husby och kanske ännu värre skulle det bli under ex. ett sammanhang av islamistiska terrordåd i Sverige eller närområdet och med dess motreaktioner.

Vi har definitivt förutsättningarna för ett eget Jugoslavien i en process av defragmentering. Värre vore det om det utvecklades till någonting liknande ett Sydafrika där myndigheter inte längre har resurser eller politisk vilja att skydda sina vita medborgare. Fast det ser vi redan nu i Sverige och kanske mest illustrativt har vi barnvåldtäktsligorna av pakistanskt ursprung från Rotherham, som praktiskt taget skyddades från myndigheterna i stort sett på grund av rädsla för "rasism". Ett jävla syltryggeri. Mycket konstigt att ingen tycks ha agerat på egen hand för att stoppa pedofilerna.

Fast det är nog jag som är en spillra av en svunnen tid, och jag som inte ens är trettio. En tid jag upplever formade pojkar och flickor genom prövningar under sina liv. Vilket förstås reflekterades i mycket mer handlingskraftiga individer och kollektiv som helhet, till skillnad från idag i vår sorglösa existens utan större friktion.

OnT: Jag tror inte att riktigt övertygade marxistiska kvinnor är förenliga med nazistiska män. Ja, möjligtvis är männen mer öppna för en sådan förening. Vilket jag tror kanske beror på att män traditionellt och alltid kommer att vara mer handgripliga. Jag vill inte kasta någon skugga över kvinnor på så sätt, jag konstaterar bara att kvinnors talanger aldrig omfattat ex. stormningar av befästningar under strid, eller förmågan och motivationen att exempelvis ta till våld, framförallt organiserat. Det jag säger är att kvinnor aldrig haft ex. fackrörelser som varit i stånd att rent fysiskt använda våld för att få igenom sin vilja. Men med det inte sagt att det finns avvikelser vad gäller individer... En marxistkvinna upplevs kanske på så sätt som mindre betydelsefull för att "fienden" ska segra. För mellan marxister och nazister sker inte sakliga debatter när allt kommer till kritan, det har alltid avgjorts med blankvapen och handgranater.
Senast redigerad av panzerkurt 2015-05-11 kl. 20:08.
Citera
2015-05-11, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
100% bullshit.

Nja, en minoritet av s.k. vänsterkvinnor har faktiskt de åsikter som de utger sig för att ha, medan majoriteten av kvinnor spelar politiskt korrekta utan att vara det. Det är som sagt ren opportunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in