• 1
  • 2
2015-05-07, 14:08
Medlem
hej!

har börjat använda luva på sistone, aldrig haft s.k. hoodies innan men nu när jag har de har jag alltid luvan på för det är skönt. mina vänner säger alltid "wow coola killen med luva på" och samma med folk jag känner lite sådär bra. morsan o farsan tycker det är töntigt att jag har luvan på osv.

så vad säger ni andra här på fb?

tycker ni att det är töntigt att ha luvan på?
eller "wannabe gangster"?

är så jävla trött på att folk tror att man spelar ball etc.

edit: är i 20-års åldern
Citera
2015-05-07, 14:09
Medlem
Beror på hur. Hänger den över ansiktet o du har mössa under e de sjukt fjantigt.
Att ha den lite halvt på e dock nice
Citera
2015-05-07, 14:11
Medlem
hubblabubblas avatar
För mig är det myskläder: hoodies, mjukisbyxor eller annat väl använt.

Tillhör man det coola-gänget i grundskolan så är det coolt vad det nu än är man har på sig
Citera
2015-05-07, 14:21
Luva på stan ser extremt fjolligt ut. Kan inte ta en människa seriöst som har luva. Man ser ut som en pundare.

Mjukisbyxor offentligt är endast ok om man är på väg till gymmet eller gör någon sportslig aktivitet
Citera
2015-05-07, 14:22
Bannlyst
Ne, det behöver inte vara töntigt. Däremot kanske jävligt trist om man alltid kör med det.
Citera
2015-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Mjukisbyxor offentligt är endast ok om man är på väg till gymmet eller gör någon sportslig aktivitet

Fjantigt. Måste du vara uppklädd för att tex gå till affären, pizzerian, ut med hunden etc?
Citera
2015-05-07, 14:33
Medlem
AquaRegias avatar
Ungefär lika töntigt som mössa, dvs. det beror på sammanhanget.
Citera
2015-05-07, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Fjantigt. Måste du vara uppklädd för att tex gå till affären, pizzerian, ut med hunden etc?

I din finaste kostym

Nej men tycker det ser trashigt ut. Mjukis byxor (enligt mig) har 2 syften träning samt hemma. Att bära dem ute på stan ser ovårdat ur, som att gå runt i morgonrock
Citera
2015-05-07, 14:37
Medlem
Diamondgrits avatar
Det heter inte luva, det heter huva. Luvor är alltid separata och sitter bara på huvudet, dvs. sitter inte ihop med tröja/jacka.

On topic: spelar ingen roll, om det är skönt ska du ha den på.
Citera
2015-05-07, 14:39
Medlem
RingInteSnutens avatar
Använder för det mesta hoodies, har inte alltid huvan på utan den åker på lite halvt för att täcka öronen fall det är blåsigt.

Eftersom jag dessutom är skallig så lägger sig huvan väldigt bra halvägs upp på skallen.

Men som andra har sagt, det beror helt på tillfället... Inomhus skulle det vara lite fjantigt, ungefär som att ha mössa/keps på sig inomhus.

Utomhus, huvan har ju faktiskt en funktion.
Citera
2015-05-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Beror på hur. Hänger den över ansiktet o du har mössa under e de sjukt fjantigt.

har den som du skriver lite halvt på, så den täcker öronen jävligt gött att dra på den
Citera
2015-05-07, 14:47
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Japp, som många förortsungar brukar göra. Men annars ser jag inge fel med att ha en luv-tröja, det finns ju många snyggar hoodie-tröjor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in