Citat:
Ursprungligen postat av
Scrap
Hmm, ja det kanske blir vad man gör det till. Om du aktivt söker polare så går det men det var nog lättare förr i tiden känns det som.
När jag läst gamla trådear, mer än 10 år gamla, så är det uppenbart att folk var mer kompisar. En sådan kompiskaraktär på forumet är givetvis trevligt för dem som hittar kompisar, men för alla andra är det en sak som gör forumet ointressant. För mig var det faktiskt en av de saker som gjorde att jag för länge sedan valde bort Flashback som start för min Internethatar-karriär. Jag valde helt andra fora, där man inte var kompis med varandra i så hög utssträckning som här. Och det finns faktiskt vissa delar av Flashback där kompisandan fortfaranhde är stark. Nu är det isolerat till vissa äldre trådar, men visst finns denna kompis- och ryggdunkarmentaliteten kvar på detta forum. Flera trådar på Flashback är i princip inget annat än slutna klubbar för inbördes beundran, vilket gör dem oerhört svåra att få vara med i. Mer ägnade för chatt faktiskt.
Det som till slut gjorde att jag registrerade mig här var två saker. Flashback innehåller allt. Det är inte som Avpixlat, insomnade Politiskt Inkorrekt och nuvarande Fria Tider, en enfrågesajt med i princip enbart propagandasyfte. Här på Flashback kan både nazister och kommunister, böghatare och bögar, tala i princip fritt. Samt att Flashback saknar agenda. Flashback driver som sajt betraktat inte propaganda. Till och med jag får plats här, utan att jag behöver vara andra till lags. Det är det jag gillar med Flashback. Och som jag tror gör att forumet kommer att finnas kvar. Här får alla vara med. Utom i vissa trådar för inb-rdes beundran. Och till och med det är nåt som talar till Flashbacks fördel, att det går att ha läsvärda trådar där man nästan bara ryggdunkar.
I övrigt finner jag mer läsvärt på Laidback än vad jag gör på övriga delarna av Flashback. Här kan man upptäcka att de som i övriga delar av Flashback framstår som kompletta idioter, faktiskt är helt ok. Roliga, busiga och positiva! Har humor och kan skaratta åt sig själva och andra. Sina i övrigt korkade åsikter till trots.
Känner att jag nu blivit allt för seriös, och vill därför avsluta med att försäkra att jag inte tycker nåt av det jag skrivit här ovan. Skojar bara. Men det måste man göra ibland.