• 3
  • 4
2015-05-10, 10:07
Moderator
MondoBizarros avatar
Förändringen som TS pratar om är nog densamma som vi gamla uvar som hängt här i massor av år sett: forumet växer och det hela tiden.
Jag hade som roligast här runt 2006-2007 någonstans när alla kände alla - ja, grov generalisering men ändå - och vi medlemmar gjorde saker ihop på ett annat sätt.
Sen började Flashback bli ett fenomen som ingen pratade om men som alla läste.
Ungefär runt 2008-2009 började klimatet förändras mot det det är idag, där vi mods tyvärr har fått bli hårdare med tramsande på ett sätt som dödade mycket av gemensamhetsskänslan som fanns tidigare, men som jag ser det fanns inget val.

Flashback har alltid varit ett diskussionsforum i första hand och en plats för att umgås i andra hand och måste man välja så är valet enkelt, dels för forumets överlevnad men också för att inte bli något det inte är.
Flashback skulle lätt kunna förvandlas till landets största community, som säkert skulle kunna sopa banan med diverse konkurrenter men vad är det för roligt med det?
Såna finns ju redan, nästan alla har facebook och diverse andra sociala medier så varför skulle FB tränga sig in där?

FB kommer alltid att förändras och FB kommer troligtvis inte se likadant ut om ens fem år men samtidigt försöker vi som fan att inte förändras bara för förändringens skull.
När FB förändras så är det för att vi (och ni medlemmar) har funderat fram och tillbaks, diskuterat intensivt och vägt för- och nackdelar mot varandra och när vi till slut inför något nytt så kan ni känna er säkra på att vi gjort vårt förbannade bästa för att säkerställa att det ska vara något bra.

I ärlighetens namn ska sägas att det inte alltid blir perfekt från start men det finns alltid en intention om att det ska bli förjävla bra, vilket i mina ögon räcker långt och det är ett av skälen till att jag tror att FB kommer att finnas kvar i många, många år framöver.
Citera
2015-05-13, 17:25
Medlem
Thellaphosas avatar
Flashback för mig är en knarkhandbok.
Har alltid tyckt att det är intressant och läsa om folk erfarenheter av olika droger osv.
Har aldrig varit inne på något annat, utan bara Droger, Sex höhöhööh
Citera
2015-05-13, 18:33
Medlem
Allt har ju sin tid. Någon gång innan mänsklighetens död på jorden kommer nog även Flashback att läggas ner, men det är nog ganska många år tills dess.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in